Onveilig Keyless Entry System (KESSY)

AndreM

Forumguru
Ach wat is standaard, Kessy of geen Kessy maakt allemaal niets uit.

Mijn neef HAD een Seat Ibiza, 1,5 oud zonder Kessy en is zonder toestemming meegenomen.
Geen glasscherf of plinter te zien waar de auto de vorige avond nog stond.
Daarna HAD hij een VW Polo, ook zonder Kessy en een jaar later ook zonder toestemming meegenomen.
Nu rijdt hij een Clio omdat die volgens de verzekering nauwelijk gestolen wordt. :banghead:

AndreM

Forumguru
zelfs het inbrekersgilde durft zich niet te wagen aan de wispelturige Franse elektronica...:nailbiting:

Nobody is perfect, my name is nobody. ;)

Hoe dan ook het is diep triest dat 2x in 1 jaar je auto gestolen wordt waar je hard voor moet werken.

• Leuk
Waarderingen: CDK

bartvw

Forumguru
@HaycoOnline Ik heb een een Defa DVS90 en ben zeer tevreden.
Ik vind de alarmsystemen van de gehele VAG groep niet zo best.
Mijn bedoeling was eigenlijk een alarm met een bearlock, door het inbouw bedrijf is mij verteld dat met een Defa alarmsysteem met extra autorisatie een bearlock niet nodig is.
Het ga er dan ook vanuit dat een Defa alarmsysteem met extra autorisatie wel een degelijk alarm is.

Grt Bart

HaycoOnline

Donateur
@HaycoOnline Ik heb een een Defa DVS90 en ben zeer tevreden.
Ik vind de alarmsystemen van de gehele VAG groep niet zo best.
Mijn bedoeling was eigenlijk een alarm met een bearlock, door het inbouw bedrijf is mij verteld dat met een Defa alarmsysteem met extra autorisatie een bearlock niet nodig is.
Het ga er dan ook vanuit dat een Defa alarmsysteem met extra autorisatie wel een degelijk alarm is.

Grt Bart
Beste Bart,
Bedankt voor je reactie t.a.v. mijn topic vraag

Octavia32

Forumguru
Vroeger deden we de kabel richting startmotor onderbreken door deze te laten lopen via bijv een mistlamp schakelaar of andere onopvallende schakelaar.

Maar met al die electronia tegenwoordig weet ik niet of dat nog wel een goede oplossing is.

AndreM

Forumguru
Vroeger deden we de kabel richting startmotor onderbreken door deze te laten lopen via bijv een mistlamp schakelaar of andere onopvallende schakelaar.

Maar met al die electronia tegenwoordig weet ik niet of dat nog wel een goede oplossing is.

Een wielklem op je stuur, is dat een idee?:tegek:

Cordoba

Forumguru

Een andere optie is om één van de belangrijke draden van OBD-aansluiting op die manier te onderbreken, dan wordt het toch een stuk lastiger als je die schakelaar ook consequent gebruikt. (alleen niet vergeten om bij bezoek aan de garage of in geval van pech/problemen de schakelaar om te zetten)

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@Cordoba, met jouw oplossing rijden er een flink aantal mensen rond (met resultaat) om een auto in z'n geheel te ontvreemden gaat er in bijna alle gevallen voor de dief te veel kostbare tijd verloren en laat hij hem staan.

Joske

Forumguru
deze zullen ze alvast ook niet snel meenemen :maakmegek:

Blog-7-Stretch-wrap-car.jpg

Bovenaan Onderaan