Banden met een "hoogteslag" zijn nooit echt goed te krijgen, het lijkt me stug dat het in 700 kilometer ontstaat, als hij correct op de velg ligt en toch niet goed rond is, is het een fabrieksfout. Banden kunnen wel een platte kant krijgen als ze lang stilstaan (zoals een caravan in de stalling)
Je hebt dus eigenlijk gewoon een waardeloze service gehad, en iets wat gewoon garantie zou moeten zijn wordt nu op jou afgewenteld door je de inkoopprijs van de hele set banden te laten betalen.
Vroeger heb ik wel eens een soortgelijk geval bij de hand gehad, de simpelste oplossing om er achter te komen of het in de velgen/banden of in de aandrijflijn zit is om even 4 wielen onder een andere auto vandaan te halen en die even te wisselen, trilling weg? oorzaak velgen of banden.
Een beetje monteur ziet trouwens die hoogteslag al bij het balanceren, helemaal als dit naar aanleiding van een klacht gebeurt. Mogelijk werd het gemist omdat er bij de moderne balanceerapparaten een kap over het wiel gaat, het heel snel accelereert en maar een paar seconden draait.
Vroeger hing het wiel open en bloot en de machine kwam langzamer op gang waardoor het gelijk opviel.
Men had dan de boosdoener(s) kunnen opsporen en onder garantie vervangen, misschien was men er met 1 of 2 banden vanaf gekomen die gewoon via de importeur bij Dunlop geclaimd worden. De banden die wel goed zijn gewoon het magazijn in. Het had hooguit een beetje tijd en moeite gekost en de klant was tevreden geweest.
Nu kiest men voor ontkennen, afschuiven en de volledige kosten gewoon bij de klant neerleggen. Misselijk.
Bij deze dealer zou ik nooit meer terugkomen, helaas moeten ze het nog wel even oplossen.
Als ze voet bij stuk houden dat je er 3 moet betalen kun je ook overwegen de banden te laten controleren door een bandenbedrijf, misschien is het maar 1 band die de boel verknalt, dat is goedkoper dan 3 stuks betalen bij de dealer.