Hoi,
Het probleem is ook dat ze de storing alleen kunnen uitlezen wanneer het probleem zich voordoet. Zet ik de motor uit/aan dan werkt alles weer en kunnen ze het ook niet meer uitlezen zeggen ze. .....
Lulkoek Andre: als er een foutcode is opgeslagen, zelfs al is ie achterhaald, omdat bijvoorbeeld een kapot onderdeel vervangen is door een goed werkend onderdeel, dan nog blijft de foutmelding een poos in de ECU opgeslagen (ik weet niet meer of het nu na 50 ritten, of na 100 ritten automatisch wordt gewist, maar dat wissen gebeurt alleen als het in de tussenliggende periode niet opnieuw is opgetreden). Degene die je dit verhaal heeft vertelt weet akelig weinig van hoe foutmeldingen werken.
Wat wel kan, is dat een bepaalde storing niet opgeslagen wordt/kan worden, ik zal dat duidelijk maken met een voorbeeld:
- stel er zit een draadbreuk in de 12V aansluiting van de ECU
- het gevolg van die draadbreuk is dat de auto af en toe uitvalt
- tijdens het uitvallen, heeft de ECU geen spanning, dus én registreert ie niet dat er iets fout is en áls hij een fout zou bemerken heeft ie geen spanning om de fout op te slaan.
Bovenstaand voorbeeld is nu typisch zo'n fout die niet wordt opgeslagen, maar kan wel een heel vervelend probleem zijn dat zeer lastig te vinden is.