Onzachte aanrijding met een ree

rickske

Actief lid
Toen ik donderdagmorgen op weg was naar het werk heeft de octavia een onzachte aanrijding gehad met een ree , spijtig genoeg is de ree wel overleden , maar de auto is ook zwaar beschadigd gelukkig kan ik nog wel rijden en maandagmorgen word er een expertise uitgevoerd voor de verzekering.

Bijlagen

• Scherptediepte-019.jpg
    Scherptediepte-019.jpg
    12,9 KB · Weergaven: 193
  • Scherptediepte-017.jpg
    Scherptediepte-017.jpg
    14,1 KB · Weergaven: 183
  • Scherptediepte-015.jpg
    Scherptediepte-015.jpg
    12,5 KB · Weergaven: 143
  • Scherptediepte-016.jpg
    Scherptediepte-016.jpg
    8,7 KB · Weergaven: 132

Maarten

Forumguru
Aanrijdingen met dieren kunnen voor enorme schade zorgen!
Hopen dat je auto snel hersteld is!

MarcoO2

Forumguru
De schade valt me nog erg mee eerlijk gezegd... heb wel eens meer schade gehad na aanrijding met een konijn. Maar blijft beroerd!

nemo

Senior Member
Balen joh! Maar woon je zo landelijk dat daar reeen los lopen?? Heb ik hier in de Randstad nog nooit meegemaakt...
(stiekem google'de ik wat een ree is)

rickske

Actief lid
Balen joh! Maar woon je zo landelijk dat daar reeen los lopen?? Heb ik hier in de Randstad nog nooit meegemaakt...

Ja , ik woon zeer landelijk van de 30 kilometers die ik dagelijks naar mijn werk rij zijn er toch wel 25 kilometer landelijk en zie ik wel eens geregeld een ree oversteken.

Captain Hook

Forumguru
Nou, bij mij in de polder zie ik ze echt iedere ochtend. Maar ze wachten altijd braaf in de berm... (gelukkig wel)
Ook vossen zie ik iedere dag links en rechts wegschieten.
Ik hoop inderdaad nooit zo'n gevaarte met enorm gewei tegen m'n O2 aan te krijgen. Want ik ben bang dat 'ie dan total loss is.
Ooit een konijn gesliced in de grille/radiator gehad van een Ford, nou dat rook als een verbrande BBQ. :24:
En een keertje schade van een meeuw die met 100km/h m'n zijspiegel eraf sloeg. Heel de zijkant van de auto onder de krassen en de witte veren met bloed sporen.:icon_smile_dead:

nemo

Senior Member
Nou, bij mij in de polder zie ik ze echt iedere ochtend. Maar ze wachten altijd braaf in de berm... (gelukkig wel)
Ook vossen zie ik iedere dag links en rechts wegschieten.
Ik hoop inderdaad nooit zo'n gevaarte met enorm gewei tegen m'n O2 aan te krijgen. Want ik ben bang dat 'ie dan total loss is.
Ooit een konijn gesliced in de grille/radiator gehad van een Ford, nou dat rook als een verbrande BBQ. :24:
En een keertje schade van een meeuw die met 100km/h m'n zijspiegel eraf sloeg. Heel de zijkant van de auto onder de krassen en de witte veren met bloed sporen.:icon_smile_dead:

Ja dieren&autos = geen goeie combinatie.
Toen ik afgelopen zomer in zweden was (of in noorwegen, ik weet niet meer waar het was) kwam ik op 1 dag wel 10 enorme elanden tegen (elk kwartier 1, ze waren nooit samen). de eerste keer heb ik een flinke noodstop moeten maken (tevens eerste keer noodstop met caravan) en was ik toch wel erg geschrokken!!

Fabia

† In Memoriam

Dat heb ik een keer gehad toen ik Haarlem Schalkwijk in reed, toen vonden pa en ma duck het nodig om vanuit de middenberm de snelweg over te steken. Ik raakte ze vol met de voorkant en kon later de stukken verbrande duck uit mijn gril en radiator pulken. Niet echt een plesant werkje.

rickske

Actief lid
Dat dacht ik in eerste instantie ook , maar de voorlopige kosten zijn een nieuwe motorkap,binnen en buitenbumper,koplamp,binnen en buitenspatbord , gril ,mistlamp en dan nog enkele inwendige onderdelen + dan nog de werkuren.

___JC___

Forumguru
Ik zoiets een keer 's ochtends vroeg gehad op weg naar werk. Er zaten twee eenden in de berm die besloten aan de start van hun vlucht te beginnen voor mijn auto langs. Het mannetje raakte ik nog net. Die dwarrelde dus de berm in. Automatisch kijk je om. Toen ik weer voor me keek stond er 10 meter verder een meerkoek midden op de weg. Ik ging nog vol in de ankers maar het was te laat... Ik reed toen nog in een O1 RS met zo een lage voorspoiler en het meerkoetje trok zn hoofd helaas niet in. BAM!

Twee slachtoffers op 20 meter. Voelde me wel wat rot die dag.
:407:

Hij ree te hert!

:super: Supergrapje!!

Maar zo'n aanrijding is dat minder natuurlijk. Hopelijk heb je een omnium verzekering

Ikzelf heb eens een bijna aanrijding gehad op de fiets met een ree. Ik vertrek thuis alle dagen om 5 voor zes 's ochtends. Wij wonen ook zeer landelijk. Het probleem met die beesten is dat ze in groep leven. Als hun leider het nodig vind van te vluchten schieten ze uit de startblokken. Daarbij is de baas meestal goed op tijd maar de rest van de familie volgt gewoon blindelings en zijn natuurlijk wat later om over te steken.
Het is wel verschieten als er zo'n vijf meter voor je slaapkop een bende reën over steekt.

Bovenaan Onderaan