JeSko
Forumguru
Heb inmiddels een ca. 500 km met de C4 achter de rug, aangenaam maar er zijn wel wat puntjes.
- onlangs hoorde ik een soort geklapper, bleek om een losgekomen onderste raamlijst te gaan, deze moet ik nog met loctite opnieuw hechten.
- de rechte vertanding van de achteruit zit wel erg vaak op elkaar, maar goed even in vooruit en het is opgelost.
- de versnellingspook moet je echt goed in eerste "duwen", de vitessen zijn erg lang en dit maakt dat je soms net niet goed in de vertanding zit ( terwijl je dat wel denkt ), waardoor de bak gaat schuren, daarbij komt nog eens dat ik hem soms gewoon niet in eerste krijg, moest zo overlaatst zelfs even in achteruit en opnieuw koppelen/ontkoppelen vooraleer ik hem in eerste kreeg, heel appetant aan een groen licht. Hopen dat dit geen signaal is van eventuele versnellingsbak problemen, want echt normaal vind ik dit niet.
- mijn vrouw heeft er minder last van maar ik kan niet wennen aan de ergonomie, door de hoge zit zit je meer met je benen bovenop je pedalen, waardoor ik naar mijn gevoel meer van boven naar onderen moet duwen om te koppelen/gas te geven, geef mij maar een gewone auto waarbij je meer de pedalen van je wegduwt in een meer horizontale lijn, lange ritten in de cactus zijn gelukkig niet nodig, die doe ik met de Superb, al moest ik laatst wat verder met de Cactus en na 20 minuten kreeg ik last van mijn knieën ( oude Voetbalblessures ) en mijn benen. Ook het touchscreen kan ik niet aan wennen, ogen van de weg en zoeken naar die temperatuur sliders, dat werkt voor mij niet.
Positieve punten
- het gemak waarmee deze auto vertrekt vanuit elke versnelling is bizar, vb, ik zit in derde en zak met de snelheid tot 22-25km/h, hernemen kan ik dan gewoon doen door gas te geven, veel of weinig maakt niet uit, van onderin komt dit blokje moeiteloos weer omhoog in toeren en je zit zonder horten of stoten weer op 40-50km/h, naadloos, met de Sup moet ik sneller terugschakelen.
- toch erg ruim voor zo'n model auto!
- vind de looks hoe langer hoe knapper, vooral het stoere front met de smalle drl's vind ik mega staan.
- zuinig, ben tot nog toe één maal wezen tanken, denk dat ik een 700-800 km ver op één tank kom.
- taksen zijn spotgoedkoop, ca 100 euro per jaar, vs de 300+ van de Sup.
- goede zijspiegels, ik weet niet precies waarom, maar deze zijn echt helder, groot en makkelijk om zicht met te houden op achterliggend verkeer.
- onlangs hoorde ik een soort geklapper, bleek om een losgekomen onderste raamlijst te gaan, deze moet ik nog met loctite opnieuw hechten.
- de rechte vertanding van de achteruit zit wel erg vaak op elkaar, maar goed even in vooruit en het is opgelost.
- de versnellingspook moet je echt goed in eerste "duwen", de vitessen zijn erg lang en dit maakt dat je soms net niet goed in de vertanding zit ( terwijl je dat wel denkt ), waardoor de bak gaat schuren, daarbij komt nog eens dat ik hem soms gewoon niet in eerste krijg, moest zo overlaatst zelfs even in achteruit en opnieuw koppelen/ontkoppelen vooraleer ik hem in eerste kreeg, heel appetant aan een groen licht. Hopen dat dit geen signaal is van eventuele versnellingsbak problemen, want echt normaal vind ik dit niet.
- mijn vrouw heeft er minder last van maar ik kan niet wennen aan de ergonomie, door de hoge zit zit je meer met je benen bovenop je pedalen, waardoor ik naar mijn gevoel meer van boven naar onderen moet duwen om te koppelen/gas te geven, geef mij maar een gewone auto waarbij je meer de pedalen van je wegduwt in een meer horizontale lijn, lange ritten in de cactus zijn gelukkig niet nodig, die doe ik met de Superb, al moest ik laatst wat verder met de Cactus en na 20 minuten kreeg ik last van mijn knieën ( oude Voetbalblessures ) en mijn benen. Ook het touchscreen kan ik niet aan wennen, ogen van de weg en zoeken naar die temperatuur sliders, dat werkt voor mij niet.
Positieve punten
- het gemak waarmee deze auto vertrekt vanuit elke versnelling is bizar, vb, ik zit in derde en zak met de snelheid tot 22-25km/h, hernemen kan ik dan gewoon doen door gas te geven, veel of weinig maakt niet uit, van onderin komt dit blokje moeiteloos weer omhoog in toeren en je zit zonder horten of stoten weer op 40-50km/h, naadloos, met de Sup moet ik sneller terugschakelen.
- toch erg ruim voor zo'n model auto!
- vind de looks hoe langer hoe knapper, vooral het stoere front met de smalle drl's vind ik mega staan.
- zuinig, ben tot nog toe één maal wezen tanken, denk dat ik een 700-800 km ver op één tank kom.
- taksen zijn spotgoedkoop, ca 100 euro per jaar, vs de 300+ van de Sup.
- goede zijspiegels, ik weet niet precies waarom, maar deze zijn echt helder, groot en makkelijk om zicht met te houden op achterliggend verkeer.
Laatst bewerkt: