Onze skoda en Bimmer

Met de Citigo gaat het trouwens ook heel goed. Inmiddels de 40k gepasseerd. 2 de x nieuwe banden voor , tenminste ik bedoel telkens de nieuwe achter laten monteren.
Ook al nieuwe schijven en blokken voor. Hij trilde behoorlijk, volgens mij een dingetje van de eerste modellen..
 
Uhge uhge , stoffig topic geworden zie ik.

Ons Citigo is still going strong . Inmiddels 64k gelopen. Vorig jaar wel een nieuwe koppeling moeten laten monteren en hij schakelt weer als een zonnetje. Beter als daarvoor .

De Bimmer is de 2ton gepasseerd. Inmiddels druk op zoek naar een vervanger.
G31 OF G01.
Leuk die keuze stress .

Ps ik lees heel af en toe nog wel mee hoor. Al ben ik het afgelopen jaar bijna op geen enkel flora actief geweest.
 

hemi24

Forumguru
64k en dan al een nieuwe koppeling? Tenzij er mechanisch iets gefaald heeft, is het wellicht lonend om je vrouw even een paar herhalingslessen bij de rijschool te laten volgen…
 
Nou hij heeft nooit echt lekker geschakeld. Je hoorde altijd al een klonk. Ik dacht dat dat erbij hoorde bij het autootje. Had er ook meer over gelezen toen..
Hij is van 2013
 

sitechris

Donateur
Dan altijd 5-serie Touring. Rijdt net even een niveautje verfijnder. De G20/G21 staat niet op je lijstje? Een 330i Touring is bv echt al een pareltje.
 

leon-cupra

Forumguru
Voor de Tesla op het punt gestaan een 530e touring te kopen. Fantastisch knappe bak maar voor de lengte van de wagen is het eigenlijk geen ruime wagen. Als bestuurder zit je vorstelijk maar beenruimte achteraan … beperkter. En dan de koffer … door de batterij schoot daar weinig van over. Heb je dat altijd nodig? Neen , maar met een Skoda historie vergelijk je altijd met het ruimste in de markt en dan slaagt de rest meestal wel tegen.
 
Ik wil inderdaad ruimte en laadvermogen in kilogrammen. Luchtvering lijkt mij daarbij ideaal.
En een beetje trekgewicht is ook handig.
Vrouwlief lijkt een hoge leuker vandaar de X3.
Ook aan de 6GT gedacht, maar ik heb geen haast.
 
Inmiddels al bijna een maand staat er een 520 touring op de oprit. Het is een lci uit 2021.
Dus met mild hybride.
Maar wat een heerlijke reiswagen zeg. Ik mis nog wel wat pekaas maar dat komt over 2 jaar wel goed.
Op zich kom ik niks te kort hoor , dat hybride werkt perfect.
Al een aantal lange ritten naar Duitsland gehad , kom lekker mee met het verkeer. En een gemiddelde van 1 op 13,8 .
Dit is al een stuk zuiniger als de GT3 met 1 op 11.

Citigo rijd weer als nieuw met die nieuwe bak.
 
Foto 's vergeten..
3dff53c33391a0e07b0026cac7110c64.jpg
7b7c5e742e6eeed5b28852445cfa8d92.jpg
8af76fe31292eb9c068aec905bad1df6.jpg
4e9d45eb3275c455ae71b1ffb99f94d4.jpg
 

leon-cupra

Forumguru
Mooie stap opwaarts. Blijven toch mooie bakken, zo een 5-serie. Ook een tijdje staan kijken naar een 530e. Wel geen ruimtewonder, een 5-serie, ondanks de grote buitenafmetingen.
 
Klopt, de gt is groter achter de stoelen. Ik heb ook nog is de comfort stoelen nu.
Toevallig zit ik nu achterin een hybride octavia taxi sedan en hier houd de ruimte ook niet erg over hoor. Beter een Superb dan ja.
Maar de kofferbak is groot genoeg . En er kunnen veel kilo's mee terwijl de wagen recht blijft staan.
 

leon-cupra

Forumguru
Eens je een superb gehad hebt is al de rest veel te klein. De vloek van een Superb :deuk:

Ik heb dan nog gezien naar een 530e … open je de koffer en spontaan stel je de vraag aan de verkoper “waar is de koffer ?”. Goed voor wat boodschappen maar op reis met 4? Haal de dakkoffer maar boven.

Maar voor de rest … superwagen uiteraard.
 
Bovenaan Onderaan