Ook ik lees mee, stel vragen, en kan hopelijk op korte termijn input geven!

Hallo allen,

Zojuist een berichtje geplaatst in het octavia (III) topic, en daar werd ik getipt op dit topic.
Al met al een verkeerde volgorde (eerst vragen, dan pas voorstellen) waarvoor excuus.

Onlangs met mijn werkgever gesproken en ik mag een leasewagen gaan rijden. Op zich maak ik zeer weinig KM's (iets meer dan 10.000 per jaar ) maar zakelijk en privé was lease gewoon interessant.
Dus na een tijdje overleg zijn we er uit: een Octavia Combi Greenline Businessline!
Tegenvaller was de lange levertijd, maar vandaag heb ik te horen gekregen dat er in mijn favoriete kleur (Race Blue) een voorraadmodel is/aankomt. Deze beschikt dan over de optie's: sunset, zilveren dakrail en columbus navigatie. Al met al rijker uitgerust dan ik in eerste instantie durfde te hopen, maar ik verheug me er op.

De afgelopen 4 jaar heb ik gereden in een Fabia combi uit 2006. Dit is me dusdanig goed bevallen dat ik zonder proefrijden :bloos: voor de Octavia gekozen heb. De Fabia moet nu plaats gaan maken voor een (goedkope) 2e auto om de kosten een beetje te "drukken" ...

Alvast dank voor alle informatie die ik via jullie heb mogen vergaren tot nog toe!

• Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
Super, bedankt voor je alsnog voor te stellen :thumbsup:

en zoals ik al aangaf, foto's welkom als ie op de oprit staat ;)

CDK

Forumguru
Van harte welkom op dit mooie forum! (Belofte maakt schuld hè! ;) ) Hopelijk vind je hier de antwoorden op je vragen en heb je antwoorden op andermans vragen :) Alvast gefeliciteerd met de Octavia!

Dank voor het warme welkom! (en nu gemeend, niet sarcastisch ;) ) ...
Vervanger voor de Fabia,...to be honest: geen idee!

Doelstelling is om laag in de wegenbelasting alsmede verzekering te zitten. Het is een auto die max 3000KM per jaar zal rijden. Maar.....er moet wel een boodschappenkrat achterin kunnen...en 2 kinderstoeltjes (waar de kinderen dan ook nog daadwerkelijk IN moeten kunnen zitten whahaha)

Joske

Forumguru
En de Fabia is daar niet voor geschikt dan? Ik ben natuurlijk niet zo goed op de hoogte van jullie gekke belastingen en regeltjes betreffende auto rijden maar om zo een goede auto daar voor weg te doen? Ik ben er blij mee hoor, met mijn Faab van 2006 :D

En de Fabia is daar niet voor geschikt dan? Ik ben natuurlijk niet zo goed op de hoogte van jullie gekke belastingen en regeltjes betreffende auto rijden maar om zo een goede auto daar voor weg te doen? Ik ben er blij mee hoor, met mijn Faab van 2006 :D

Oh, de "FAAB" is geweldig hoor!
Maar een compactere (lichtere) auto kan zomaar 100€ in de maand schelen aan wegenbelasting+verzekering .. en dat vindt ik dan toch weer serieus geld. Zeker omdat de Octavia me ook serieus geld gaat kosten aan bijtelling aan eigen bijdrage ....

Joske

Forumguru
ah, op die manier.. jammer toch, dat jullie regering autorijden zo verziekt :thumbsdown:

hier bij ons willen ze g*dverd*mme wel rekeningrijden invoeren! de gekken!

binnenkort actie gaan voeren in Brussel sé, ik laat alvast een paar kartonnen eieren
(voor de miereneukers onder ons, zonder namen te noemen.. het betreft hem dus werkelijk, echte eieren, gelegd door ECHTE kiekens!!)

rot worden. Kwestie van ze een warm onthaal te geven daar :D

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Voor ineens 2000 euro belasting meer te gaan betalen per jaar kies ik niet zelf hoor.. ;)

ma soit, we dwalen af :jaja:

Joske

Forumguru
sorry voor het verzieken van je meet- en greet..

maar ja

anderzijds wordt je wel ineens ondergedompeld in de typische "let's go offtopic" sfeer hier op het Skodaforum! :D

Bovenaan Onderaan