Ook maar even voorstellen dan...

Huff

Lid
Ik zit al een tijdje mee te lezen op dit forum om zoveel mogelijk info te vinden over mijn eventuele nieuwe aankoop => Octavia Combi.

Vrijdagnammiddag heb ik hem dan besteld, mijn O2 Combi 1.6 FSI met heel wat toeters en bellen. De eerste tegenvaller is de levertijd, +- 10 weken wachten.
Voordeel is dat ik tegen dan de auto al wel ken, ik heb al een handleiding om door te nemen + de vele tips hier op het forum zullen ook wel helpen
xyxthumbs.gif

Ik heb nog zitten twijfelen tussen een Audi A3 Sportback, Toyota Avensis Wagon en de Skoda Octavia Combi maar de Skoda geeft veel meer luxe voor "weinig" geld. De "imago-problemen" die er zouden zijn met Skoda maken me niet zoveel en ik denk dat nu met de O2 Skoda het zeker niet slecht doet.

Mijn grote liefde van auto's tot nu toe was de Vw Polo (heb er 4 gehad en heb er nu nog 2).
Ben zelf de webmaster/bezieler/voorzitter/... van Polo86(c).be, een Belgische club voor Vw Polo's van voor 1994.
Waarom dan geen nieuwe Polo zou je je afvragen, wel een Polo is gewoon te klein
cool.gif

Ik kan een grotere auto wel gebruiken wegens misschien toekomstige gezinsuitbreiding en verbouwingswerken (aanhangwagen achter een Polo'tje gaat echt niet goed).
Er blijven wel nog 2 Polo's in de garage staan, die is toch groot genoeg
yeah.gif

Ik heb mijn O2 besteld bij Peusens in Hasselt (jawel, weer een Belg bij op het forum) omdat ik daar de beste voorwaarden kreeg, ze er vriendelijker waren dan bij andere dealers en omdat ik al heel goede dingen over de garage gehoord heb.

Wat heb ik nu juist besteld:

<ul type="square">New Skoda Octavia Combi Ambiente
1.6 FSI
Anthracite Grey
Dynamic Sportpack (17" Pegasus, Sportophanging, Lederafwerking, Sportstuur)
Tour de France Pack (Climatronic, parkeersensoren voor en achteraan, JumboBox, 8 luidsprekers, regendetector, Coming Home, tapijten)
Maxi-DOT scherm
Afneembare trekhaak
Radio-CD Stream
Elektrische ruiten voor en achteraan[/list]

Ik kan niet wachten om ermee te rijden maar 10 weken zijn nog lang
407.gif

PS: Dit is de tweede keer dat ik dit bericht moet typen want daarnet deed het forum het even niet (véél typwerk)
PS2: Heb ook gemerkt dan de link www.skodaforum.be het niet (meer) doet, ff nakijken.

zombie

Lid
hé, eerst en vooral proficiat, goede keuze.
Wel even een belgische vraag;waarom geen diesel? (TDI)
Ik zie dat ge met de Polo toch nogal veel kilometers hebt gedaan, en dat scheelt toch een hoop in de prijs.
Daar komt nog bij dat de diesels enorm zuinig en hard lopen.
De moderne diesels rijden zoals benzinemotoren.
Ik heb dezelfde met een 2.0 TDI en ben zeer tevreden.
Het enige minpuntje vind ik dat de sportophanging achteraan nogal hard zakt bij vollast, t.t.z. 4 volwassenen en bagage.
Heb hierover al eens een draadje gelezen. Hij durft dan namelijk nogal vlug eens over de weg schuren bij het op- en afdraaien van parkings en schuurt vlug over onze wereldvermaarde springbergen (verkeersdrempels)

a propos: moet gij dan straks niet naar de Octavias in
de Enecotour gaan kijken? Die passeren toch vandaag in Hasselt. Ferme bakken allemaal! Ook wel veel Superbs in de caravaan.Ik vind die van de Rabobank wel de mooiste.

rockon.gif

Zombie heeft hier wel een punt vind ik: wij hebben onze Primera 2002 1.6 benzine weg gedaan omdat de brandstof niet meer te betalen was. Wij reden +- 22.000 Km per jaar. Wij hebben onze O2 gekocht bij Haesen in Herk-de-Stad. Zeer tevreden over de service en qua prijs hebben we niet vergeleken eigenlijk. Hopelijk gaan de tien weken voor jou vlug voorbij want het is een fijne wagen. Wij hebben hem nog maar pas en hij rijdt prima.

Huff

Lid
Waarom geen diesel?

Mijn Polo heeft misschien wel veel kilometers maar die heb ik niet allemaal gereden. Rijd zelf maximum 15000km per jaar met mijn auto (heb een bestelwagen van het werk, die maakt de meeste kilometers).
Ik vind een benzine nog altijd fijner rijden (ik schakel graag
laugh.gif
)
Een diesel heeft misschien massa's koppel maar die komen veel te bruut vrij.
Een benzine is milieu-vriendelijker (LPG/LPI is beter maar kan voorlopig nog niet op de FSI motoren).
Benzine is goedkoper in aankoop (scheelt dacht ik +-€3000 voor de 2.0 TDI).

Enigste pluspunt voor mij bij een diesel is de prijs/liter.

Ik ben niet zo'n fan van wielrennen
471.gif

Chris

Lid
Je bent wel een eenzame rijder in het vlaamse land..... Alles en iedereen koopt daar tegenwoordig een diesel. Maar inderdaad, bij die KM's per jaar beter een benzine. Alhoewel de trend in Vlaanderen 100% diesel lijkt te gaan worden..... (ik werk zelf in gent en woon bijna op de grens, vandaar.........)

De rest is persoonlijk, ik vind een diesel geweldig, maar de fabia van mijn vrouwtje rijdt ook goed!

Veel Succes en plezier van je mooie Octavia!

PS, een vriend van me zegt dat de Fabia beter op de weg ligt dan de nieuwe Polo..... Klopt dat?

Met de 2.0 TDI scheelt het inderdaad +- €2600 en een pak meer wegentaks en BIV. Maar met tov de 1.9 is er maar €300 verschil in aankoop en €123 wegentaks per jaar extra. Terwijl de benzine toch wel 30 cent duurder is. Maar pas op respect voor uw keuze hoor. Jij moet er mee rijden hé.

Huff

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Chris</font><hr />

PS, een vriend van me zegt dat de Fabia beter op de weg ligt dan de nieuwe Polo..... Klopt dat?

[/ QUOTE ]

Zou kunnen, heb nog niet zelf met een nieuwe Polo gereden, ligt wel zeker minder goed op de weg dan mijn Polo
wink.gif

rickske

Actief lid
Welkom op het forum hier Huff en misschien komen we elkaar wel eens tegen want ik woon namelijk ook in Koersel en mijn auto komt ook van bij Peusens en ik ben tevreden over de service die ze er bieden.

ilske

Nieuw lid
Hier nog een Belg met een Skoda in bestelling... Wij hebben ook een Octavia combi gekocht:

Octavia Combi 2007
Tradition, Benzine 1.6
Diamond Silver Metallic
Pack 'Tour de France' (automatische airco, zijdelingse beschermstrips, 3e hoofdsteun achter, opvouwbare sleutel)
8 luidsprekers
MP3 tuner Blaupunkt Santa Cruz mp36

We hebben ook geopteerd voor de benzine-versie, omdat we niet echt veel kilometers doen.
Hij is besteld op 13 augustus, voorziene levertijd was begin oktober, maar intussen hebben te horen gekregen dat het waarschijnlijk al half september zal zijn.
We zitten hier ook vol ongeduld te wachten, het kan niet snel genoeg september zijn...
winkie.gif

Huff

Lid
Vandaag telefoontje van de dealer gehad, O2 is aangekomen.

Nu papierenwerk nog in orde brengen en vrijdagnamiddag ga ik hem ophalen
1761.gif

Huff

Lid
Zozo, gisterennammidag gaan ophalen bij Peussens, hier kort mijn eerste reacties.

Bij de dealer alles vlot en goed verlopen, korte uitleg gekregen + gratis nazicht bij +-1000km aangeboden gekregen.

Dan sleutel omdraaien en ... draait de motor nu wel of niet
ahum.gif

Zo stil als de 1.6 FSI stationair draait heb ik met nog geen enkele van mijn auto's gehad, maar goed dat er een toerenteller inzit dus
tongue.gif

Bij het wegrijden verbaast het me toch hoe soepel de 1.6 rijdt, pakt mooi op in het lage toerental en gaat toch vlot tot 4000/min. Meer heb ik nog niet geprobeerd =&gt; inrijden!
De versnellingsbak schakelt haast vanzelf (en nee, ik heb geen automaat) zo vlot gaat die.

Het rolgeluid van de Bridstone Potenza vind ik dan weer luid.
Het is de eerste keer dat ik op 17" rijd en met zo'n laag profiel dat het misschien aan mij ligt, maar aan de andere reacties te zien op het forum ligt het toch aan de band.

Sportophanging vind ik voor mij perfect maar ik kan begrijpen dat er mensen bij zijn die het een stuiterbak vinden (ex-renault rijders bijvoorbeeld
grin.gif
)

Een kilometertje van de dealer af ff gaan tanken (Total Excelium 98) en toen viel me iets op wat op de achterklep kleefde wat ik bij de dealer nog niet gezien had, een RS Line embleem
confused.gif

Ik heb ff op de site van Skoda.be vergeleken en de RS Line zou ook nog verduisterde ruiten, andere bumpers en een verchroomde uitlaat hebben wat ik dus niet heb. Hadden ze in de fabriek misschien een embleempje op overschot?
Ik denk er dus ook aan om dit eraf te halen
crazy.gif

Thuisgekomen vond ik in de koffer de afdekkapjes voor de wielbouten, die heb ik er zelf nog moeten opduwen. Blijkbaar waren ze bij de dealer dit vergeten.

Motorkap opgendaan en zag direct dat de afdekkap van de batterij los lag in het motorruim, er maar mooi terug opgeklikt. Later op de dag gemerkt dat er een stuk verbrand is aan de afdekkap, heeft hoogstwaarschijnlijk ergens tegen gelegen.

Gedurende de avond nog wat met de instellingen van de Maxi-Dot gespeeld (ben zéér blij dat ik een Maxi-Dot genomen heb), eens in alle zetels gaan zitten, trekhaak gemonteerd/gedemonteerd, ...

Foto's volgen nog!

Ook bij Peusens besteld

Welkom op het forum hier Huff en misschien komen we elkaar wel eens tegen want ik woon namelijk ook in Koersel en mijn auto komt ook van bij Peusens en ik ben tevreden over de service die ze er bieden.

Hallo,
Ook ik heb de 4de mei 2007 een New Skoda Octavia Combi 1.9 TDI Ambiente besteld in Anthracite Grey Metallic bij Peusens in Hasselt met volgende opties:
- Pack Fabulous ("Climatronic", "Jumbobox", Parkeersensoren v + a, regendetector, lichtassistent, "Coming Home", achteruitkijkspiegel met automatische dimfunctie, 8 luidsprekers, tapijten)
- Velgen: "Vega"
- Cruise control
- Pack lederafwerking
- Voorzetels in de hoogte regelbaar met regelbare lendensteun
- Radio "Stream"

Dit is de eerste Skoda die ik bestel. Mijn vrouw rijdt wel al met een Fabia 1.2HTP en haar 2 broers hebben beide een Fabia Combi. Nu is het één en al Skoda in de familie!!!
Peusens gaf mij een levertermijn van +- 8 weken. Dan zit ik nu toch al in de helft. Maar de tijd is nog nooit zo langzaam voorbij gegaan. Ik hoop wel dat de O2 op tijd komt, want de 15.07.07 vertrekken we naar Oostenrijk. Dan kan ik lekker van de O2 genieten :1761:.
Van deze garage ben ik nu al zeer tevreden, zij hebben mij voor deze lange wachttijd gratis een vervangwagen ter beschikking gesteld. Maar ik zou met deze wagen wel niet op vakantie willen gaan (Hyundai Lantra 1.9D :icon_smile_dead:)

Grtz:bye:

Huff

Lid
Op 20 aug 2006 mijn eerste bericht hier geplaats owv de aankoop van mijn eerste Skoda en op 9 mei 2010 mijn laatste bericht hier gepost.

Mijn vrouw heeft nog probleemloos tot mei 2020 met de O2 gereden, die is toen vervangen door een Citroen C4 Grand Picasso.

Maar nu ga ik na een aantal omzwervingen terug naar Skoda.
Mijn huidige Peugeot 508 gaat de baan ruimen voor een Superb Combi iV :yeehaa:

Een zeer goed uitgeruste Sportline in Black Magic staat op mij te wachten. Het is een stockwagen dus de levertermijn is enkel maar afhankelijk van hoe snel mijn werkgever het papierwerk in orde maakt.

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Netjes hoor, 14 jaar met dezelfde auto . Ga ik niet halen schat ik zo, maar mijn O2 was dan ook al 9 jaar oud toen ik 'm kocht ;)
Een nieuwe Sup is ook wel heel fijn, veel plezier ervan!

Bovenaan Onderaan