Ook maar even voorstellen

Cordoba

Forumguru
Welkom Lennard, en veel plezier met de leasebak.

Net nog even wat verder gelezen op het forum, maar zoals gewoonlijk is multimedia en automotive 1 grote teleurstelling. Ik zal in elk geval vragen of ze het (gratis?) kunnen activeren, al zag ik 232euro in de skoda shop staan.

Misschien een redelijke compensatie voor de vervallen MDI optie.

Klopt. Maar ik kan alleen mijn ervaring van de Amundsen weergeven. Wellicht staat Carplay bij een Columbus wel standaard aan?

Net even getest. Het staat bij mij in elk geval aan op de Columbus. Nu eens uitzoeken wat ik er eigenlijk mee wil.
Het liefst zou ik gewoon mn screen mirroren. Maar dat ondersteunen ze allebei niet anders had ik mn iphone er wel aangehangen.

Oja, waar ik net achter kwam is dat draadloos opladen ook werkt op mn Samsung S7. Dus feitelijk is dat in combi met bluetooth een prima vervanger voor MDI.
Ik was bang een poort te missen voor het opladen, maar natuurlijk draadloos compleet vergeten.

Rallye

Forumguru
Toch vraag ik me nogsteeds af wat je van MDI had verwacht dat niet gewoon via de USB zou kunnen? MDI bestaat niet meer in een Octavia 3.

USB moet je wel hebben, anders werkt (zo bedenk ik mij) Carplay niet. Dat moet namelijk (nog) via USB.

Nou, het ging me meer om de extra aansluiting. Opladen via USB is over het algemeen traag en daar heb ik standaard een USB stick in. 12v zit de dashcam in. Dus dan krijg je zo'n enorm lelijk verdeelblok in je middenconsole.

Overigens is dat probleem opgelost hoor. Opladen kan nu blijkbaar draadloos, en ik heb een 2e SD slot voor meer muziek. Dus wat dat betreft niets meer te klagen ;)

Alleen nog even puzzelen als ik wil laden met een telefoon in de houder.

Eigenlijk wil ik gewoon mn telefoonscherm weergeven op mn navi en bedienen met touchscreen. Maar dat is iets wat blijkbaar geen van de protocollen ondersteund. Ik ben bang dat dat er ook niet gaat komen aangezien ze meer focussen op apps geschikt voor de auto ipv het OS gewoon te mirroren.

Bovenaan Onderaan