Ook maar even voorstellen

Gerke

Forumguru
Toyota naar Skoda, heel andere wereld... wat mijn ervaring betreft positief. Rare harde plastic in die Toyota's allemaal... en die stoelen zitten ook maar zo-zo.

Dat hangt er maar vanaf welke Toyota je het over hebt ;)
Ik ben ruim 2 meter en heb altijd goed kunnen zitten in de Toyota's die ik heb gehad, terwijl de Europese auto's altijd te korte zittingen hadden in het verleden.

En dat plastic heb ik nooit gehad, altijd de wat luxere modellen :D

Ik denk nog alle dagen terug met weemoed aan mijn Camry V6, had ik nooit weg moeten doen :icon_smile_dead:

van_der_P

Senior Member
Ik denk nog alle dagen terug met weemoed aan mijn Camry V6, had ik nooit weg moeten doen :icon_smile_dead:
Maar dat heeft iedereen wel eens in zijn leven dat je iets doet waarvan je achteraf denkt dat had ik niet moeten doen.
Eigenlijk had ik die Roomster niet moeten kopen niet dat het een slechte auto is, in tegendeel, maar je hoort nu met inruil dat het best wel een moeilijke auto is voor te verkopen. En dat heeft zo zijn invloed op de inruilprijs.
Als je alles van te voren weet ben je vroeg rijk, of gek.:D

Gerke

Forumguru
Zo vandaag even wat foto's in het album bijgeplaatst.
Vorige week bij WCR geweest voor de echte poetsbeurt, helaas wat problemen met geheugenkaartje van de camera, waardoor ik wat foto's kwijt ben, maar het resultaat kunnen jullie weer zien :D

Gerke

Forumguru
En gisteren na lang wikken en wegen de Skoda en de Seat ingeruild. We gaan aanzienlijk minder kilometers rijden (van 40K naar 15K per jaar). Gekeken naar de Citigo, maar daar pas ik niet in helaas.
Uiteindelijk weer terug bij Toyota. We hebben 2 Aygo's gekocht. Worden 17 oktober afgeleverd.
Dus na 5 jaar volle tevredenheid met de beide Fabia Greenlines terug op het oude nest.

Gerke

Forumguru
Kinderen zijn allemaal zelfstandig en die delen met hun 3en een van de Aygo's. De andere rijdt mijn vrouw voornamelijk mee. Ik zit tegenwoordig meer in de trein.

Enige reden voor een grotere auto zou de vakantie zijn. En dan vind ik de investering niet meer te rechtvaardigen, dan huur ik eventueel wel een grotere auto voor die 3 weken.

Daarnaast is de afschrijving bij die Aygo's minimaal, dus mocht blijken dat we iets anders moeten hebben, dan kan dat gewoon zonder al te veel verlies.

Wat dat aangaat is de Fabia toch wel een winnaar gebleken vwb afschrijving (in negatieve zin)

Cordoba

Forumguru
@Gerke Afschrijving op de Fabia heeft mijns inziens niets met de Fabia te maken, maar met de veranderde wetgeving/belastingregel, waardoor een auto die eerst in grote aantallen aangeschaft is, ook in grote aantallen weer weg gedaan is, dat betekent dat de vraag sterk achterblijft bij het aanbod, en dus veel afschrijving voor mensen die een dergelijke auto nieuw hebben gekocht.

Gerke

Forumguru
@Cordoba Nou, toen ik eind 2011 een nieuwe wilde aanschaffen, was de waarde al gehalveerd van de Fabia, gewoon bij de dealer. En dat voor een auto van 15 maanden oud en bijna 60.000 km op de teller.

Dat zijn belachelijke afschrijvingen natuurlijk. Ook vanwege die enorme waardedaling was vorig jaar de keus heel snel gemaakt toen mijn auto total loss werd gereden. De uitkering van de verzekering (dagwaarde) was hoger dan de aanschafwaarde van een gelijkwaardige auto (economische waarde)

Gerke

Forumguru
We zijn weer overgestapt.
Vanwege andere baan en daarbij een verplichting om een lease auto te gebruiken ben ik rustig aan het zoeken geweest wat ik zo voordelig mogelijk, maar comfortabel kan rijden.

Octavia, Yeti, diverse Opels. Van alles getest.

Sinds 14 dagen heb ik mijn definitieve keuze als voertuig. Een Nissan Qashqai Business Editie. Full options. Geen idee hoe en wat, maar ontegenzeglijk veel luxe/opties etc voor de prijs van een basis Yeti diesel. Inmiddels 4000 km gestuurd en geen enkel moment spijt.

Voor de vrouw gisteren beide Aygo's ingeruild op een nieuwe Aygo Xplay.

Voorlopig dus geen Skoda meer.

Bijlagen

• IMG-20160619-WA0004.jpg
    IMG-20160619-WA0004.jpg
    210,3 KB · Weergaven: 7
  • IMG-20160607-WA0001.jpg
    IMG-20160607-WA0001.jpg
    12,2 KB · Weergaven: 8
Bovenaan Onderaan