Damn! Ziet er idd niet best uit.
Wordt het weer een Skoda?
Ai! @Pendragon .
Begrijp ik nou uit je verhaal dat jouw voorganger plotseling remde (door wat voor een oorzaak dan ook). En jouw auto er bovenop knalde?
Maar was jouw auto dan niet voorzien van een voorziening die dan ingrijpt? En/of reed je er (te) dicht op?
Ben wel erg benieuwd hoe dit verzekeringstechnisch wordt afgehandeld.
Volgens mij is het zo, in België althans, dat als je op je voorligger knalt, je zelf in fout bent. Maar pin me er niet op vast, hopelijk werkt dit alles niet vreselijk hard in je nadeel @Pendragon ! Sterkte met de afhandeling.
Het viel mij op dat er weinig tot geen schadefoto's gepost worden....
Hierbij de mijne dan maar.
Kan de verklaring van de voorliggende auto daarin geen verschil maken?Dank en inderdaad is dat in NL ook zo of je moet een dashcam hebben waarom te zien is dat de voorganger achteruit in je auto is gereden, anders is het gewoon pech.
De verklaring van de voorliggende auto was een mondelinge verklaring en hebben we niet meer terug gezien op het schadeformulier. Mijn vrouw heeft in alle gedoe ook vergeten om dit te vragen om het erbij te zetten. We hebben dit zelf wel op het schadeformlier erbij gezet aan de achterkant als opmerking. We hebben dit later ook nog aan de verzekering gemeld (telefonisch) toen we het formulier doorspraken. Ik denk idd dat de verzekering er geen zin in heeft om het uit te zoeken, maar ik zal het nogmaals melden.Kan de verklaring van de voorliggende auto daarin geen verschil maken?
Uit dit alles is het voor mij wel duidelijk - 't is simpelweg noodzakelijk om uit te gaan van:
1. Altijd aanhouden van een minimale afstand van 2 seconden tot mijn voorligger.
2. Ook bij een ogenschijnlijk volledig vrije weg vóór je voorligger toch rekening houden met een plotselinge remmanoeuvre.
Puntje 1 doe ik eigenlijk altijd al - puntje 2 betekent simpelweg (nóg) beter alert blijven.
Wel er schijnt nog wel een ding te zijn dat je voorganger wel aansprakelijk is.en inderdaad is dat in NL ook zo of je moet een dashcam hebben waarom te zien is dat de voorganger achteruit in je auto is gereden, anders is het gewoon pech.