Op naar de volgende!

Canon-Eye

Forumguru
Mijn MIB2 Amundsen heeft welgeteld één druk-&draaiknop voor zowel aan/uit als volume.
De indrukfunctie daarvan gebruik ik regelmatig, namelijk om de radio aan te zetten als ik na het instappen nog niet meteen kan wegrijden omdat mijn vrouw nog met haar deel van de boodschappen bezig is (die heeft om de een of andere reden altijd veel langer werk dan ik...). Volumeregeling daarentegen doe ik onderweg altijd met de linkerduim op het stuur, evenals wisselen van zender.
De draaiknop "moet" van mij wel altijd in dezelfde stand staan, met het streepje onder - maar da's meer een persoonlijke tic... :giggle:

Rallye

Forumguru
@sitechris: Precies het misverstand dat ik bedoelde. Daar kun je gewoon een shortcut voor maken, waarna het met één druk op de knop en één op het scherm (of een swipe en een druk op het scherm) uit staat.

leon-cupra

Forumguru
@Captain Hook
- volume regel je toch gewoon op het stuur. Gemakkelijk en veilig.
- temperatuur kom ik persoonlijk weinig aan. En dan nog , in de tesla is dat op een simpele en gemakkelijke manier op het touchscreen aan te passen. Je kan zelfs met de scroll-knop een short-cut maken om de temperatuur via het stuurwieltje aan te passen.
-voice control werkt gewoon heel goed in de tesla. Mijn ervaringen bij de andere merken is dat voice control voor veel functies bagger werkt.
-ruitenwisser: in de tesla heb je zo iets futuristisch als een een regensensor. Mijn wagen wist automatisch. Wil ik manueel even de wissers over en weer laten gaan, is er een knop op de pinker-hendel.
-pinker-hendel is spijtig genoeg aanwezig … waar zat Elon met zijn gedachte om dat te voorzien …. Heeft zijn fout recht gezet , in de facelift van de 3 is het met een knop op het stuur, met de toekomstige facelift van de Y zal dit ook zo worden.
-betreft de toekomst, wanneer het op punt staat dat de wagen volledig op zichzelf kan rijden zal het uiteraard wel mee in het systeem zitten dat hij pinkt waar nodig.

leon-cupra

Forumguru
@Peter-036 ik nodig je uit om even aan te voelen hoe het is met een tesla-scherm. Tesla is absoluut meester in eenvoud. Zowel op vlak van design maar ook op vlak van structuur. In een tesla moet je niet door 20menu’s scrollen om tot de benodigde functie te bekomen. 1 groot scherm, op dat scherm heb je stuk of 6 hoofdmenu’s waarvan je amper 1 of 2 regelmatig nodig zou hebben. Doe je 1 tabblad open heb je terug in 1 scherm/oogopslag alle opties. Niet meer verder dieper graven in tientallen submenu’s. Dat is de reden waarom je niet verloren loopt in de menu’s en het nog steeds handig blijft. Tijdje geleden in mijn pa zijn Ioniq 5 wat zijn scrollen in de menu’s. Dan snap je perfect waarom iedereen die geen tesla rijdt terug buttons wilt …..
Mijn pa , die absoluut niet mee echt zo tech-minded is op vlak van touchscreen en consoorten was onmiddellijk weg met de functies in de tesla. Integenstelling tot in zijn Ioniq 5.

leon-cupra

Forumguru
Alleen jammer dat het in dit topic over alles behalve een Tesla gaat. Discussievervuiling dus
Iedereen sleurt er zijn eigen wagen ook bij , dus waarom zou een tesla dan niet mogen. Geef gewoon aan in de ganse “discussie” dat het knop-loos ook wel best goed kan verlopen ... alleen blijkbaar niet bij VAG.

Soit, zal hierna de tesla niet meer vernoemen :pieker:

MarcoO2

Forumguru
Iedereen sleurt er zijn eigen wagen ook bij , dus waarom zou een tesla dan niet mogen.
Die “eigen wagens” zijn toevallig precies de wagens waar het in mijn topic wel over gaat. Een berichtje dat tesla dat beter voor elkaar heeft: prima. Hele lappen tekst over een hier niet ter zake doende auto om daarmee wél ter zake doende ervaringen te weerleggen: niet prima.

leon-cupra

Forumguru
Staat de ford Kuga ook op de schort list , @MarcoO2 ? En zag nog wat ervaringen over oudere Skoda’s passeren , dacht dat die ook niet op die lijst staan.

Soit, veel succes met de keuze nog. Zal zwijgen in jouw topic. de Tesla berichten verwijderd, kwestie dat jouw topic niet meer “vervuild” is. :pieker:

• Verdrietig
Waarderingen: EdK

leon-cupra

Forumguru
Je bent jouw topic aan het bevuilen ….
Wat heeft dat er nu mee te maken? Je wilt niet dat ik een voorbeeld aangeef dat het wel goed kan zonder knoppen … niet goed voor jou want het is topicvervuiling. Verwijder de berichten en dan is het ineens moeizaam met mij te discussiëren … :banghead:

MarcoO2

Forumguru
Je wilt niet dat ik een voorbeeld aangeef dat het wel goed kan zonder knoppen …
Beter lezen... want dat heb ik niet geschreven. In tegendeel. En dit is precies wat ik bedoel: moeizaam discussiëren zo, met iemand die z'n post verwijdert (een doodzonde op fora) en verdraait wat er geschreven wordt. Doe het gewoon niet.

MarcoO2

Forumguru
Ik heb eens gekeken welke knoppen ik nou echt gebruik. Voor mij zijn dat zaken als;

1) de klimaatregeling (niet alleen volume, maar ook bijvoorbeeld de voorruitverwarming. Gisteren besloeg de voorruit van mijn vervangende Golf nadat ik net weggereden was, en ik moest eerst op zoek in het menu voordat ik weer zicht had. Nu ken ik het menu nog niet, dat scheelt ook, maar ik wil gewoon een druk op de knop geven.

2) de stoelverwarming. Ik wil gewoon onder het rijden de stoelverwarming aan of uit kunnen zetten.

3) de rijhulpsystemen. Start/stop wil ik standaard uit, dus ik doe één druk op de knop zodra ik instap. Ook Lane Assist (irritant...) moet zo nel mogelijk uit.

Audio- en telefoonbediening doe ik óf met de knoppen op het stuur, óf met voice-commands. Dat mis ik dus niet.

Als ik nog meer bedenk, roep ik wel ;)

leon-cupra

Forumguru
Beter lezen... want dat heb ik niet geschreven. In tegendeel. En dit is precies wat ik bedoel: moeizaam discussiëren zo, met iemand die z'n post verwijdert (een doodzonde op fora) en verdraait wat er geschreven wordt. Doe het gewoon niet.
Je geeft aan dat een Tesla niet tot de shortlist behoort en dus discussievervuiling is. Dus eigenlijk hoorden mijn berichten hier niet thuis in het topic terwijl het op een bepaald moment ging over het al dan niet aanwezig zijn van knoppen in de verschillende wagens. Er wordt een Kuga , oudere types van Skoda’s aangehaald … en een tesla. De andere berichten zijn geen discussievervuiling maar de Tesla wel … tja dan ben ik moeizaam om mee te discussiëren …

SuperBeeb

Forumguru
@MarcoO2 Herken helemaal wat je bedoelt. Ben geen volledige digibeet, maar kan gewoon niet omgaan met touchscreens, en 6 stappen onthouden om mn ventilatie van richting te laten veranderen gaat bij mij nooit (meer) in mijn analoge hersenpan komen.

dirkie996

Forumguru
Mijn MIB2 Amundsen heeft welgeteld één druk-&draaiknop voor zowel aan/uit als volume.
De indrukfunctie daarvan gebruik ik regelmatig, namelijk om de radio aan te zetten als ik na het instappen nog niet meteen kan wegrijden omdat mijn vrouw nog met haar deel van de boodschappen bezig is (die heeft om de een of andere reden altijd veel langer werk dan ik...). Volumeregeling daarentegen doe ik onderweg altijd met de linkerduim op het stuur, evenals wisselen van zender.
De draaiknop "moet" van mij wel altijd in dezelfde stand staan, met het streepje onder - maar da's meer een persoonlijke tic... :giggle:
U zou zwaar in "conflict" komen met m'n vrouw, die steevast ( dwangmatig?) het streepje naar boven wil zien wijzen. :ROFLMAO:

leon-cupra

Forumguru
1) vanmorgen hetzelfde voor gehad. Instappen, 5m rijden en ramen bedoomden. Rap de knop gevonden maar dacht eigenlijk “waarom gewoon niet instellen in de app dat je gewoon tegen het uur van vertrek de wagen laat voorverwarmen. Heb je dat probleem niet.

2) sneltoetsen van maken? Of gaat dat niet?

3) laten uitprogrammeren. Heb je er toch geen last meer van ? Of mag niet van de lease?

Rallye

Forumguru
@MarcoO2 Ik vind deze goed. Laat de nadelen zien, bijvoorbeeld het feit dat je eigenlijk bovenaan het scherm moet steunen om het goed te kunnen bedienen, maar laat ook zien dat het niet zo vreselijk is als het wel eens afgeschilderd wordt:

Ik heb geen voorruitverwarming, maar kun je deze niet sneller bereiken via de Clima-toets onder het scherm?

De stoelverwarming is in te schakelen door met twee vingers te tikken links van de volumebalk, ook zonder het Clima-scherm aan te hebben:

MarcoO2

Forumguru
Je geeft aan dat een Tesla niet tot de shortlist behoort en dus discussievervuiling is. Dus eigenlijk hoorden mijn berichten hier niet thuis in het topic terwijl het op een bepaald moment ging over het al dan niet aanwezig zijn van knoppen in de verschillende wagens. Er wordt een Kuga , oudere types van Skoda’s aangehaald … en een tesla. De andere berichten zijn geen discussievervuiling maar de Tesla wel … tja dan ben ik moeizaam om mee te discussiëren …
Nogmaals: beter lezen. En nu echt.

Wat ik écht schreef, was dit:
Een berichtje dat tesla dat beter voor elkaar heeft: prima. Hele lappen tekst over een hier niet ter zake doende auto om daarmee wél ter zake doende ervaringen te weerleggen: niet prima.
Oftewel: ik heb helemaal geen moeite met een bericht over andere auto's, ongeacht welke. Maar als je hele lappen tekst gaat plempen over een auto waarover dit topic duidelijk niet gaat, en relevante ervaringen probeert te weerleggen met irrelevante ervaringen, dan ben je het simpelweg het topic aan het vervuilen.

En nu terug naar de (relevante) auto's graag.

Bovenaan Onderaan