Op naar de volgende!

MarcoO2

Forumguru
1) vanmorgen hetzelfde voor gehad. Instappen, 5m rijden en ramen bedoomden. Rap de knop gevonden maar dacht eigenlijk “waarom gewoon niet instellen in de app dat je gewoon tegen het uur van vertrek de wagen laat voorverwarmen. Heb je dat probleem niet.

2) sneltoetsen van maken? Of gaat dat niet?

3) laten uitprogrammeren. Heb je er toch geen last meer van ? Of mag niet van de lease?
ad 1: dat zou inderdaad de meest logische en gewenste oplossing zijn.
ad 2: moet ik nog uitzoeken, heb nog 4 dagen in deze Golf ;)
ad 3: is inderdaad een optie, al mag het officieel niet.

MarcoO2

Forumguru
Ik heb geen voorruitverwarming, maar kun je deze niet sneller bereiken via de Clima-toets onder het scherm?
Sorry, ik bedoelde ontwaseming, niet verwarming ;) De clima-knop ontdekte ik later inderdaad ook, maar dan nog heb ik ook het scherm nodig. Ik prefereer één druk op de knop, die ik blind kan vinden.
De stoelverwarming is in te schakelen door met twee vingers te tikken links van de volumebalk, ook zonder het Clima-scherm aan te hebben:
Check! Dat zijn van die handige tips, zal het straks eens proberen. Maar dan nog zeg ik: doe mij maar een knop ;)

EdK

Forumguru
In mijn Skoda is het nu zo dat stoelverwarming is een harde knop met 2 standen en dit per stoel.
Klimaat kan erg veel via het scherm en dan bv ook de snelheid fan , maar de temp kan dan weer met een knop.
Achterruit verwarming is met knop, maar wil ik in ochtend me voorruit verwarming aan hebben dan moet ik eerst wachten tot mediascherm is opgestart dan een knop indrukken om snel in klimaat te komen en dan kan ik op touchscreen pas de ruitverwarming aanzetten.
In die tijd ben ik dan ook zover dat ik al één ruit gekrabt zou hebben.... (zijraam)
Lane assist kan op stuur uitgezet worden, maarrrrr je moet er wel 3 handelingen voor uitvoeren......
En dan mobiel bellen, zelf bellen doe ik privé niet zo vlug rijdend maar word ik gebeld dan had ik vloegel een knop op stuur om op te nemen en gesprek te beëindigen. Tsja die is er niet meer !! Nu verschijnt het gesprek dus in mediascherm en daar kan ik dan het groene hoorntje toetsen om gesprek te beginnen en rood naderhand om te beëindigen..... tsja gemiste kans.
Maar ja moest natuurlijk een knop op stuur komen voor de stuurverwarming.
Maw in mijn ogen halen ze knoppen weg die gewoon knoppen moeten blijven, en er zijn gerust dingen die via een scherm ingesteld mogen worden.
Mooist zou zijn als een fabrikant je een app geeft en een zak met symbolen en dat je met de app de knoppen zelf een functie kunt geven en dan zelf een symbool er bij plakt / monteert.
Technisch moet dit echt niet zo moeilijk zijn, want al die harde knopen lopen toch al via het mediacenter (canbus), en als dit niet uitvoerbaar zou zijn met een app wel doe dat dan bij/voor de oplevering in garage.
Begrijp je ook meteen waarom die afleverkosten steeds maar duurder worden...
Maar goed @MarcoO2 kies nou gewoon maar die Octavia uit, word wel weer eens tijd dat je terug komt in het echte nest !!! :D

Rallye

Forumguru
@MarcoO2 Dan krijg je een knop en dan gebruik je hem niet. ;)

Kijk eens links van je stuur. De knop met MAX......

Golf 1.jpg Golf 2.jpg

Overigens heb ik ook al een paar keer in het menu gezocht naar zaken waar wel een knop voor is.....

MarcoO2

Forumguru
Mooist zou zijn als een fabrikant je een app geeft en een zak met symbolen en dat je met de app de knoppen zelf een functie kunt geven en dan zelf een symbool er bij plakt / monteert.
Technisch moet dit echt niet zo moeilijk zijn, want al die harde knopen lopen toch al via het mediacenter (canbus), en als dit niet uitvoerbaar zou zijn met een app wel doe dat dan bij/voor de oplevering in garage.
Dat is dus wat Peugeot doet: daar kan je een rijtje fysieke knoppen zelf programmeren.

• Leuk
Waarderingen: EdK

MarcoO2

Forumguru
@MarcoO2 Dan krijg je een knop en dan gebruik je hem niet. ;)

Kijk eens links van je stuur. De knop met MAX......

Overigens heb ik ook al een paar keer in het menu gezocht naar zaken waar wel een knop voor is.....
HAHAHAHAHA geweldig... dat cluster is al vanaf mijn eerste auto het lampencluster. Stoppen ze er ineens andere functies bij... ;)

SuperBeeb

Forumguru
Vroeger voor licht 1 knop. Draaien voor stad/dim/auto. Uittrekken voor mist voor/achter.
Makkelijker kan niet. Zonder te kijken. In de passat opeens twee losse knoppen voor mist voor en achter. Elke keer weer nadenken welke voor/achter is.
En nu zo'n touchknoppencluster. Je moet naar linksonder kijken om te zien welke knop je moer aanraken, en dan zitten er ook nog extra functies bij. Waarom? Is zo'n draaiknop nou echt zoveel duurder of minder duurzaam?

JeSko

Forumguru
@Tees

Je word beboet voor het manipuleren van een smartphone achter het stuur, terecht!! En intussen veranderen autoconstructeurs doodleuk elke fysieke knop naar een touch knop en proppen ze alles in één touchscreen. Aan de ene zijde stoppen ze lane assist, brake assist, side assist, idiot proof assist in moderne auto's, om ze aan de andere zijde minder intuïtief te maken en ze vol te proppen met omslachtigere basisbedieningen. Het verkeer is er zeker niet veiliger op geworden, als ik naar mijn werk fiets (1.5 km) kijk ik vanaf het fietspad steeds opzij als er een auto passeert, het is schokkend hoeveel mensen er met hun neus naar hun "pedalen" zitten te kijken, want ja... die auto rijd remt stuurt toch vanzelf.

Make it make sense.

Laatst bewerkt:

MarcoO2

Forumguru
Nou... ik mag gaan bestellen en moet dus een knoop gaan doorhakken. De lijst met te kiezen auto's is gelukkig weer wat uitgebreider, dus op dit moment heb ik de volgende serieuze kandidaten:

1) de Skoda Octavia 1.5TSI DSG-7 Sportline Business (lava blue met de nodige pakketten en opties);
2) de Seat Leon ST FR 1.5TSI DSG-7 Business Intense (Desire Red met de nodige pakketten en opties);
3) de Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Business GR Sport Plus (Platium Pearl White parelmoer / zwart dak);
4) de Peugeot 308SW GT met de 1.2 Pure Tech automaat (Blanc Okenite met blauw leer).

Heb afgelopen dinsdag met de Octavia proef gereden. Voor mijn gevoel nét betere stoelen dan de Leon ST. Bij de Leon ST zijn de stoelen net iets breder, waardoor ze minder zijdelingse steun geven. Er is helemaal niets mis met de Octavia, maar toch wordt ik er nog niet heel warm van.

De Leon vind ik mooier dan de Octavia, en rijdt ook super. De stoelen zijn minder dan de Octavia, maar nog steeds gewoon goed. In een dikke uitvoering staat er gewoon een serieus mooie auto voor de deur.

De Toyota heeft het op papier allemaal. De zwaarste motor, een prima uitrusting, sportstoelen... en toch krijg ik er nog niet "hét" gevoel bij. Misschien ook omdat het écht een andere auto is dan alles wat ik hiervoor gereden heb.

De Peugeot vind ik écht heel mooi, en heeft goddelijke stoelen. Alleen... ik heb de afgelopen maanden veel gelezen en gehoord over de 1.2 Pure Tech motor (die ook in diverse Opel-modellen te vinden is). En de mooiste kleuren zijn inmiddels niet meer leverbaar ;-( Gevoel versus verstand... lastig!

Qua prijs ontloopt het elkaar allemaal niet zo gek veel, alleen de Octavia is een stukje goedkoper. De Octavia komt op € 44.720, de Leon ST op € 47.480, de Corolla op € 46.900 en de Peugeot op € 47.140. Gelukkig zit er wel wat rek in de oorspronkelijk grens van € 45.000 ;)

Vraag is ook op de leasemaatschappij alle keuzes goedkeurt. De rode kleur van de Leon en het blauwe leer van de 308SW kunnen zomaar voor gefronste wenkbrauwen en dus een hoger prijskaartje voor de werkgever zorgen. En voor mijn werkgever telt natuurlijk de maandelijkse leaseprijs, en die ken ik niet van de huidige keuzes. Kan dus zijn dat daardoor op de achtergrond keuzes wel of niet geaccepteerd worden.

Nou, tijd om een muntstuk in de lucht te gooien... ;)

ertromp

Forumguru
Duimen dat het muntstuk richting de Corolla gaat ................... :D Ik blijf het persoonlijk de mooiste in je lijst vinden

MarcoO2

Forumguru
Ja toch ;) Zou dan deze kleur incl. het zwarte dak en deze velgen worden.

toyota-corolla-touring-sports-1-8-hybrid-gr-sport-nieuw-snel-leverbaar-08-2023-2a559604035a046-large.jpg

Canon-Eye

Forumguru
Ik ben geneigd om uit dit lijstje te kiezen voor de Seat. Al was het maar om de kleur... Mijn laatste rode auto (van de 4 die ik in totaal heb gereden) is alweer zo'n 30 jaar geleden.

leon-cupra

Forumguru
Als je het zo leest: ga voor de Peugeot. Die geeft jou het grootste waaaww-gevoel. En al die verhalen … tja genoeg negatieve verhalen ook te vinden over de andere wagens. En ook, het is een leasewagen , herstellingen kosten jou nooit een cent.

Japanese Power

Donateur
Gevoelsmatig zou ik de Toyota kiezen alhoewel ik de Škoda ruimer vind. Maar die bi-tone uitvoering op de Corolla vind ik echt 10 x niks…

Bovenaan Onderaan