Op naar de volgende!

JeSko

Forumguru
Wat je ook doet kies niet die Peugeot, als je er nu al "verhalen" van leest...., ik ken nog zo'n verhaal, met een gecamoufleerde Cactus en een simpele oliewissel, uit de eerste hand jammer genoeg. En 1.2 vt of 1.2 puretech is allemaal dezelfde rotzooi, oud ijzer om oud ijzer.

De Toyota vind ikzelf de verstandige keuze, al vind ik die two tone ook persoonlijk niet geslaagd, waarom trekken ze dat niet door over de motorkap en de koffer stijl?

De Seat is de mooiste vind ik, mooie auto die er echt staat qua model. Maar wat met de software? Is die al beter?

De Octavia is de meest praktische, en dat is hij veruit gok ik, maar weer geld, wat met die software?

Sterkte in je keuze.

EdK

Forumguru
Zou zelf lekker de Octavia kiezen.
Dat warme gevoel komt vanzelf wel.....
En je weet wat hun stoelen met je rug doet , bij de andere (seat uitgezonderd) is het maar afwachten op de lange tijd

Rallye

Forumguru
@SuperBeeb Juist dat drukken en draaien was voor mij altijd onduidelijk. Voor mij zijn deze “knoppen” duidelijker (al zien ze er bij mij iets anders uit als op het plaatje).

Tees

Donateur
Poe, lastige keuze idd! Ik vind de Seat de mooiste van buiten (al vind ik de achterkant van de Octavia weer mooier) en de Octavia van binnen de mooiste. Ik vermoed dat de Seat wat beter rijdt, maar voor jou zitten de stoelen van de Octavia weer beter. Qua kleuren kies je wel goede kleuren, dat rood en Lava Blue zijn prima kleuren voor deze wagens!

De Peug, tsja, t kan mij niet bekoren. Maar ik hoef er dan ook niet in te rijden ;)

LT83

Forumguru
Persoonlijk (in jouw geval) zou ik voor de Seat gaan, toch net even wat frisser qua uitstraling.

MarcoO2

Forumguru
De Seat scoort ook bij anderen wel hoge ogen merk ik. Terecht ook, is gewoon een mooie fijne wagen.

De Toyota in bi-tone bevalt (qua kleur) niet bij iedereen. Ik heb ze inmiddels vaak in het echt gezien en vind het echt wel mooi smoelen. Vrijdag heb ik nog een proefrit in de Corolla in de juiste, gewenste versie. Ben benieuwd.

Ik ging voor de Skoda Octavia Sportline. Kan bij de Leon toch niet echt wennen aan dat achterlicht. Bij mij eveneens de reden geweest dat ik voor de Octavia ben gegaan.

• Leuk
Waarderingen: Tees

Edwin

Lid
De Toyota heeft het hybride systeem en daar ga je blij van worden, rijd dus nu zelf bijna een jaar in Toyota Corolla Cross met de 2.0 motor en ik word er nog steeds blij van.

hemi24

Forumguru
De Toyota heeft het hybride systeem en daar ga je blij van worden, rijd dus nu zelf bijna een jaar in Toyota Corolla Cross met de 2.0 motor en ik word er nog steeds blij van.
Wat de één niet lust, vreet een ander zich dik van…

Vorige week met een collega naar Graz in Oostenrijk geweest. Daar kregen we een C-Hr met dat “geweldige” hybride systeem.
Wat een onding was dat zeg! 2 dagen mee onderweg geweest en kleine 500 km afgelegd.
Op de snelweg in de bergen, brult de motor alsof hij vermoord wordt, maar snelheid? Ho maar. Simpele Dacia Sandero liep nog uit…
Tussen ECO en Power zit blijkbaar niks?!?

Leuk voor in de stad en rondje rond de kerk, maar niet voor snelwegkilometers...

hemi24

Forumguru
Ik waardeer je eerlijkheid @Japanese Power , maar dat verandert weinig aan de ervaring die ik met een Toyota hybride heb opgedaan in de bergen. Ik heb persoonlijk een bloedhekel aan motoren die onnodig lopen te loeien, dus dan is blijkbaar een dergelijke wagen voor mij geen goede keus.

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Dat was in 2013 voor mij de reden om niet de Toyota Auris te kopen, maar de Fabia combi 1,2TSI.
De CVT is als traploze versnelling misschien erg goed, maar de motor wordt naar mijnn gevoel nodeloos in de toeren gejaagd met als gevolg meer lawaai dan trekkracht.
Ik hoop en verwacht dat het nu beter is, maar het berichtje van @hemi24 doet me daaraan twijfelen.
Het maakt nu ook niets meer uit voor mij, ik rij een EV: superstil en volop trekracht onder alle omstandigheden.

Japanese Power

Donateur
Ik heb 8 jaar probleemloos in de 1.8 gereden. Het loeien en de herrie is een door de media enorm opgeklopt item. Vooral omdat de motor toen alleen in Priussen lag en later pas is doorgevoerd in veel andere modellen.

De Prius bashers hebben over dat loeien destijds veel negativiteit teweeg gebracht, iets wat nog steeds een stigma is bij veel mensen, waarvan ik durf te zeggen een heel groot deel nog nooit in een hybride Toyota met deze motor / aandrijflijn hebben gereden.

Zeker is de huidige motor meer verfijnd en minder aanwezig. Maar resumé ben ik nooit power te kort gekomen. Zelfs niet met de tripjes over passen en bergweggetjes in Zwitserland en Frankrijk. En het “loeien”, wanneer hoor je dat? Juist ja, als je het pedaal vloert.

MarcoO2

Forumguru
Ik heb vorige week uitgebreid proef gereden in de nieuwe 2.0 highpower Corolla GR Business Sport Plus. Dat wordt het tóch niet voor mij. Het is niet verkeerd, maar na drie keer een auto met dsg is een CVT toch een stap terug. En ik vind het interieur te ouderwets/ grof. Van buiten was het een hele mooie auto, maar van binnen niet. En de stoelzittingen zijn gewoon te kort voor mij, ook in de sportstoelen.

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Tsja dan blijft volgens mij een Seat of een VW over !
Want Skoda werd het niet als ik goed gelezen heb

MarcoO2

Forumguru
Nee het wordt vrijwel zeker toch iets anders dan een Octavia, Leon, Golf, 308 of Corolla. Zal later nog toelichten waarom. Maandag heb ik een proefrit in een andere auto, die -als de proefrit bevalt- dezelfde maandag nog besteld wordt.

Ideeën?

Bovenaan Onderaan