Zo, na een tijdje afwezigheid weer even terug in dit forum: ik lees iets over aanschaftips.
De standaardluidsprekers en radio heb ik vrijwel direct vervangen voor iets dat niet door de dealer geleverd wordt. Verder raad ik iedereen aan om de Citigo of zijn soortgenoten eens goed door een woonwijk met verkeersdrempels te rijden. Zelf ervaar ik dat als erg hinderlijk: de voorspoiler pakt bij normaal rijgedrag in bijna de helft van de gevallen de drempel, soms zelfs verontrustend hard.
Mijn ervaring is eigenlijk dat ik nog steeds niet tevreden ben over de slappe vering van de Citigo. Van alles geprobeerd om dat "goed" te krijgen. Uiteindelijk zitten er nu nog steeds 4 schokdempers van Bilstein onder .
En het verbruik zit zo tussen de 18 - 19,5. Niet verontrustend, maar met mijn rijstijl had ik iets beter gehoopt.
Inruilen wordt serieus overwogen, ondanks alle leuke eigenschappen (Drive uitvoering) als cruise control, a/c, cenrale deurvergrendeling, heerlijke stoelen en een redelijk volwaardige kofferbak