Ophalen nieuwe skoda

Helaas moet ik nog een week of twee wachten tot dat ik hem eindelijk in bezit heb. Nou vroeg ik mij af of er mensen zijn die tips kunnen geven over waar ik op moet letten als ik hem ophaal zodat ik niet iedere week terug moet komen voor een mankement of dat er iets niet geleverd is.

Wallie

Lid
Waar ik mijn auto ophaalde (V-cars in Eindhoven) moest ik tekenen dat ik hem oa krasvrij had ontvangen. Het was 6 januari 18u en ze hadden de auto buiten gezet: pikke donker tegen die tijd. Was dus niet te controleren...

Garage van mijn ouders (Schenkels in Nuenen) deed hier gelukkig niet aan (en de auto stond ook in de showroom bij aflevering), dus het lijkt niet echt iets van Skoda zelf, meer van de dealer zelf.

Bij mij ging de afneembare trekhaak er niet op. Bleek na wat stressen door de garagist dat er teveel lak op zat. Dit probleempje hebben we pas gemerkt nadat ik vroeg om mij even te tonen hoe de trekhaak erop moet.
Veel software opties zoals oa anticarjacking bij 15Km/u is niet standaard geactiveerd. Dus als je dit wil, even aan de computer laten hangen.
Wij hebben een uurtje uitleg en demo's gekregen voor we mochten wegrijden. Positieve ervaring!!

Veel succes

is anticarjacking niet zelf te activeren als je een maxidot hebt?
crazy.gif

Tuurlijk wel maar dat heb ik niet en in de garage is dat maar twintig seconden werk. Met de maxi dot moet je denk ik zelf zoeken in een menu en de juiste code vinden. Misschien zit er een boekje bij waardoor je het toch wat sneller vind?!?

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Cycloon60</font><hr />

Doet de garage dit gratis?

[/ QUOTE ]

bij mij wel, is idd 20 seconden werk.

alcatel

Nieuw lid
In het instructieboekje staat dat als je de stand van je electrische zijspiegel op R laat staan en je de versnelling in zijn achteruit zet. De rechter zijspiegel vanzelf naar beneden zal draaien zodat je de stoep kan zien. Ik heb het geprobeerd zonder resultaat. Moet dit ook door de garage ge-activeerd worden?

Sirius

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Cycloon60</font><hr />

is anticarjacking niet zelf te activeren als je een maxidot hebt?
crazy.gif

[/ QUOTE ]

Bij mijn weten is anticarjacking niet via maxidot in te stellen. Ik heb het door de garage laten doen.

Deje

Lid
Waarom zien we met de regelmaat van de klok dezelfde onderwerpen hier weer passeren?
Is het te veel moeite om even te zoeken naar een onderwerp....? Dan heb je gelijk je antwoorden.
(zie b.v.: r.buitenspiegel)

407.gif

Pim

Lid
in de gewone handleiding, maar verwacht er niet te veel van (aparte handleiding suggereerd dat), de uitleg past op een bierviltje en ik denk dat ik je binnen een minuut met een uitleg door de opties kan helpen.
Het is niet zo dat je de hele electronica er mee kan programmeren, zoals anti-carjacking etc. Daar moet je nog steeds voor aan de pc.

Even voor de duidelijkheid, de anti-carjack functie is gewoon in te stellen via het MaxiDOT display. In ieder geval in de Business Edition van modeljaar 2007.

Alle instellingen zijn eenvoudig in te stellen. Het onderste knopje van de boordcomputer bediening (ruitenwisserstengel) even ingedrukt houden in je komt in de setup. Hier kun je kiezen uit 3 optie's: MFA display, Audio, of Instellingen. Met behulp van onderste en bovenste knopje kun je de optie selecteren en vervolgens druk je op de grote knop onderaan (waar je normaal mee wisselt tussen tripcomputer 1 en 2 functie)voor bevestiging van de instelling. Kortom, een kind kan de was doen , heb je echt geen instructieboekje voor nodig. Suc6
xyxthumbs.gif

Fabia

† In Memoriam
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Wallie</font><hr />

Waar ik mijn auto ophaalde (V-cars in Eindhoven) moest ik tekenen dat ik hem oa krasvrij had ontvangen. Het was 6 januari 18u en ze hadden de auto buiten gezet: pikke donker tegen die tijd. Was dus niet te controleren...

[/ QUOTE ]

Belachelijk, vind dat niet echt klantvriendelijk. Ik zou gelijk geen denken van wat hebben ze dan te verbergen als ik zo iets moest gaan tekenen. Zou het ook zeker niet doen.

Bovenaan Onderaan