Ophalen nieuwe skoda

LenK

Forumguru
Bij V-Car zijn ze denk ik al vaker bij de neus genomen.
Toen ik daar een keer een auto kocht was het voor het eerst dat er een kopie van mijn rijbewijs gemaakt werd bij een proefrit. Geen punt maar het viel me wel op omdat ik er nooit eerder mee te maken had.
Bij het kopen van de auto werden alle bankbiljetten van voor naar achter en van achter naar voor geteld en alle nummers werden genoteerd en daarvoor moest ik ook nog een handtekening zetten.
Het tekenen van een krasvrij verklaring past in dat rijtje, want ze hebben concluderend gedonder gehad met een proefrijder, vals geld aangenomen en een discussie gehad na aflevering van een auto over wel of geen kras.
Allemaal acceptabel maar dan moeten ze het geen eenzijdige indekking maken zoals tekenen voor iets wat je niet kunt controleren als klant.

jurjen

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Cycloon60</font><hr />

Maar om op het onderwerp terug te komen. Hebben jullie nog tips voor mij wanneer ik de auto ga ophalen.

[/ QUOTE ]

Ik moest zelf om een gevarendriehoek en een lampensetje vragen (zit wel uitsparing voor lampensetje in de gereedschaphouder bij het reservewiel en ophangbandjes voor driehoek achterin koffer HB), en die vind ik voor een auto van deze prijsklasse toch wel standaard.

SmurfForLife

Actief lid
Tip 1: Laat je in daglicht informeren over all ins en outs van je O2. Vraag er actief naar als de verkoper zwijgt als het graf. Het is immers zijn plicht.

Tip 2: Maak zelf eens een lijstje met vragen. Bijv: Instellingen (fabrieks)radio, MaxiDot e.d. Waar is wat te vinden onder moterkap en in de achterbak. etc etc.
Lees de folder van de auto eens goed door en baseer je vragen op de plaatjes (= accesoires) je vragen..

Tip 3: Als je je sleutels hebt ontvangen. Test alle gadgets bij de dealer voor de deur. Als je dan nog steeds vragen hebt, dan kan je ze direct stellen.

Suc6 ermee. Moet zelf nog 1,5 week wachten...

Mark

Banned
Zien dat je papieren wel degelijk van die Skoda zijn, heb die problemen overlaast gehad bij aankoop van een scooter (pas een paar dagen later gezien dat het Chasisnr. niet klopt) en geloof me ik wil het niet nog ééns meemaken.
Een hele week mogen telefoneren en lopen voor dat ik het in orde had.

Ach, ik weet van een autobedrijf dat op een mooie dag 2 dezelfde auto's afleverde en pasmet de eertse APK (na 3 jaar dus) er achter kwam dat het kenteken niet met het chassisnummer klopte. Raad eens wanneer dat fout is gegaan ? Juist, bij de aflevering. Een heel gehannes en papierwerk om dat op te lossen, en ja, beide eigenaar waren nu opeens 2e eigenaar.........

Dutch

Actief lid
Probeer de achterruitsproeier uit voordat je wegrijdt. Bij veel O2's staat (stond) deze niet goed afgesteld waardoor het water niet op de ruit sproeit, maar er overheen.

Bovenaan Onderaan