Opmerkingen over de 1.2 tsi.

Gieliovd

Forumguru
Prima torretje die 1200. Turbogat is behoorlijk aanwezig, topvermogen is niet heel hoog, maar rijdt erg soepel en vlot. Wil je doorhalen, schakel je terug. Dan gaat hij er enthousiast vandoor.

Ik ben er erg blij mee. Vooral met de DSG bak.

Natuurlijk had ik liever de 1400 of de 1800 gehad. Maar zolang dat niet kan, geen bezwaar tegen de kleinere motor.

RoelF

Forumguru
@Noord26 Waarom zou iemand die in België woont moeten gaan vergelijken hoe het in NL geregeld is? Daar heeft 'ie toch niets mee te maken.

dirkie996

Forumguru
@Noord26 : Ik denk dat je zou schrikken van de verzekeringspremies die ze jonge bestuurders laten betalen. Veel ouders schrijven de wagen van hun kinderen op hun eigen naam in, om torenhoge premies te ontlopen. ( eigenlijk mag het niet:nono:, maar ja ....). Beneden een bepaalde leeftijd en vanaf een bepaald vermogen stijgen de premies enorm.

Noord26

Forumguru
Hetzelfde als met motorfietsen en jeugdige bestuurders natuurlijk..

@RoelF : Als je en splinternieuwe auto van dit formaat kunt betalen maakt de verzekering ook weinig meer uit toch? Als beginner eerst lekker in en 10-15 jaar oude auto rond tuffen en no-claim opbouwen.

MarcoO2

Forumguru
@RoelF : Als je en splinternieuwe auto van dit formaat kunt betalen maakt de verzekering ook weinig meer uit toch? Als beginner eerst lekker in en 10-15 jaar oude auto rond tuffen en no-claim opbouwen.
Sorry, maar dat vind ik echt onzin. Geen enkele portemonnee heeft oneindige rek. Je kunt iedere euro maar één keer uitgeven, en als ik dan zou moeten kiezen tussen mijn euro's in een mooie nieuwe wagen stoppen of diezelfde euro's naar de verzekering brengen, dan wist ik het wel... en TS blijkbaar ook ;)

Noord26

Forumguru
TS zou de eerste zijn die twijfelt bij het kopen van een nieuwe auto vanwege het verschil in verzekeringspremie. Iedereen steekt zijn euro's liever in een nieuwe auto als in een verzekering. Dat is de vragen naar de retorische weg?

Wellicht is het nuttig als TS vermeld om wat voor verschil het gaat? Want op een NL forum hebben is er weinig tot geen inzicht in dat verschil.

Wat rustiger rijden ten gunstige van een lager brandstofverbruik zal meer schelen als je verzekeringspremie per jaar? Vergelijken van premies levert ook aanzienlijke verschillen op.

Om je een beeld te geven scheelt het qua verzekeringspremie per maand een kleine 150 euro. Dat zijn toch al 150 euro's waar ik iets anders mee kan doen, of heb ik het fout op?

En qua geld verdienen/hebben op mijn jonge leeftijd, ik ben inderdaad nog maar 21 jaar. Maar ik werk ondertussen al 2 jaar bij de politie in België, vandaar ook dat ik niet happig ben op het chiptunen.

henriz

Forumguru
Misschien heb je wat aan de reviews die op Autoweek staan.
Er zijn 2 reviews met een nieuwe Octavia met 1.2 TSI motor.

Skoda Octavia 1.2 TSI 105pk Greentech Elegance Businessl (2013)
Noemt de motor: "voldoende maar niet meer dan dat. Je moet meer terugschakelen, dan in de 1.4."

Skoda Octavia 1.2 TSI 105pk Greentech Ambition Businessl (2013)
Gebruikt de auto met paardentrailer! En voldoet blijkbaar.

Overigens, zoals al eerder genoemd. Als je een proefrit doet met een 1.2, dan kun je het zelf beoordelen.

Hetzelfde als met motorfietsen en jeugdige bestuurders natuurlijk..

Ik versta je wel, maar ik rij nu twee jaar in een ondertussen 13 jaar oude auto en veel wagen heb je niet met genoeg ruimte van die leeftijd. Je zou trots moeten zijn dat iemand van mijn leeftijd naar een skoda neigt, want bij mijn vrienden is het al Audi, bmw, vw en mercedes waar de klok slaat. :-)

Noord26

Forumguru
€150,- per maand extra? Klopt dat wel?

Dan wordt het zeker een 1.2tje. Ga maar eens proefrijden en laat de verkoper niet zeggen dat je een 1.2 of 1.4 mee krijgt.

Laatst bewerkt:
€150,- per maand extra? Klopt dat wel?
Dat klopt zeker. Met 77kw zou het voor mij 2047 euro per jaar zijn, full omnium weliswaar. Met de 100 kw zou dit op 3489 euro per jaar komen. Dit komt door mijn jeugdige leeftijd. Hier wordt de burgerlijke aansprakelijkheid een stuk duurder.

Noord26

Forumguru
Oei, zeker de 1.2 nemen! Proef rijden met in gedachten een 1.4 terwijl je in de 1.2 zit. Ga je geen eens merken denk ik!

Is het niet mogelijk fikse korting te krijgen via de werkgever/ Ik weet dat een vriend van mij (motoragent bij Politie NL) standaard als behoorlijke korting kreeg op zijn premies van auto en motor vanwege bewijs van goed gedrag en werkzaam bij Politie. Plus daar bovenop nog eens kortingen omdat hij aanvullende cursussen heeft gedaan in rijvaardigheid.

Laatst bewerkt:
Het is eigenlijk een win-win. De auto is volgens reviews en mensen hier op dit handige forum vlot en soepel. De prijs is lager bij aankoop alsook de verzekering en hij zou (volgens de specificaties in de catalogus) minder verbruiken..

Oei, zeker de 1.2 nemen! Proef rijden met in gedachten een 1.4 terwijl je in de 1.2 zit. Ga je geen eens merken denk ik!

Is het niet mogelijk fikse korting te krijgen via de werkgever/ Ik weet dat een vriend van mij (motoragent bij Politie NL) standaard als behoorlijke korting kreeg op zijn premies van auto en motor vanwege bewijs van goed gedrag en werkzaam bij Politie. Plus daar bovenop nog eens kortingen omdat hij aanvullende cursussen heeft gedaan in rijvaardigheid.

Heb ik niet meteen een idee van eerlijk gezegd. Eens luisteren bij mijn collega's.

dirkie996

Forumguru

Hier in België moet je eerst een bewijs van goed gedrag en zeden hebben, en dan pas kan je bij de politie beginnen:D

Bovenaan Onderaan