Optielijst vastgelegd ?

Ronnie

Forumguru
Even nagekeken: Oct.2 heeft geen trommelremmen meer in de onderdelen-optielijst staan sinds 2006;
De Octi1 is daarentegen nog tot 2010 geproduceerd.......

hemi24

Forumguru
Wisten ze dat mijn vrouw ook in de RS rijdt?

Geen idee, maar wij weten na deze opmerking wel dat je vrouw niet meeleest op dit forum..!

Ook bij mij aanwezig :
1NL = Covers for alloy wheels
G02 = Front shock absorption

Vering onder mijn O2 EBL 1.6TDI :
L07 = Suspension range 07 installation control only, no requirement forecast

Maar wat is dit??? :
6Y0 = Without cruise control warning system

yup

Lid
Staat ergens beneden, waarschijnlijk gaat het om die lampje die in je dash aangaat als je je CC aanzet. Volgens mij kan je die aanzetten met bijv. VAGcom.

Bij VW's brand een lampje als je je CC aanzet. Is zo een groene lamp in de vorm van een teller. Die lampje zit fysiek ook in je dash, maar die optie is dus blijkbaar uitgezet.

Evilcomputing

Senior Member
Staat ergens beneden, waarschijnlijk gaat het om die lampje die in je dash aangaat als je je CC aanzet. Volgens mij kan je die aanzetten met bijv. VAGcom.

Bij VW's brand een lampje als je je CC aanzet. Is zo een groene lamp in de vorm van een teller. Die lampje zit fysiek ook in je dash, maar die optie is dus blijkbaar uitgezet.

Mijn O2 GL zit die wel degelijk in, maar in Hemi24's 2010 niet...
Bijzonder...

yup

Lid
Evilcomputing: moet je effe die opties van je decoderen met die site. Als je die optie "no cruise control speed warning system" optie niet in de lijst hebt weten we zeker dat het voor die lampje is. Nu denken we dat het waarschijnlijk zo is.

Evilcomputing

Senior Member
Nup dat is hem niet, bij mij op de sticker staat ook:
6Y0 = Without cruise control warning system

Wel grappig op de greenline:
2UC = Sports version
E0W = Special edition

en 2x: B31 = Type approval the Netherlands

hemi24

Forumguru
Mijn O2 zit ook gewoon het lampje voor de CC dus dat in niet het zogenaamde "CC warning system"...

Lampje zat ook al in de 2007 modelen van de O2... en was tot de facelift oranje...

Canon-Eye

Forumguru
Lampje zat ook al in de 2007 modelen van de O2... en was tot de facelift oranje...
Ik heb 4 jaar in een O2c 1.9TDI van 10/2007 met intensief gebruik van de cruisecontrol - en daarbij altijd het groene icoontje (="tellerklokje" met pijltje) in een van de klokken zien branden als teken dat de CC actief is. Dat komt overeen met de internationaal genormeerde waarschuwings- en indicatielampjes en dat zit nu ook weer in de MFD van de SEAT.

Canon-Eye

Forumguru
Bij mij wastie toch echt groen... :jaja: heb daar alleen geen fotografisch bewijs van.

Ik weet alleen dat ik na het inleveren ervan (het was mijn laatste dienstauto), bij aflevering van mijn privé aangeschafte Fabia in 2011 alles in het interieur incl. dashboard en diverse instellingen uitvoerig heb zitten vergelijken.

Evilcomputing

Senior Member
was het niet zoiets als groen wanneer aan en oranje als hij op pauze stond ivm rem pedaal/koppeling maar daarna kon je op resume drukken en hij ging weer verder met waar je was?

Canon-Eye

Forumguru
Nee, remmen of koppeling intrappen (niet in mijn geval, want dat was een DSG6) leidt tot lampje uit, Resume = lampje weer aan, net als het bij mijn 2017 Leon nog steeds werkt.

Evilcomputing

Senior Member
al zolang geleden, geloof je meteen.
Zal eens kijken hoe dat nu bij mijn auto is en een foto plaatsen (al is dit niet het vw forum), want ik heb werkelijk waar geen idee.

Canon-Eye

Forumguru
Er is tegenwoordig bij VAG-modellen wel iets veranderd t.a.v. het koppelingspedaal: zolang je de rem niet aanraakt blijft de CC actief, zodat je bv. bij opschakelen het gebruiken van Resume niet hoeft uit te stellen tot je de hoogste voor de ingestelde snelheid toepasselijke versnelling hebt bereikt.
De eerste keer dat me dit overkwam (als chauffeur in een vervangende buurtbus) was dat trouwens best een rare gewaarwording, maar ik zou er wel aan kunnen wennen.

hemi24

Forumguru
was het niet zoiets als groen wanneer aan en oranje als hij op pauze stond ivm rem pedaal/koppeling maar daarna kon je op resume drukken en hij ging weer verder met waar je was?

Zo was het inderdaad bij de Golf (IV) wel:
  • oranje : CC standby;
  • groen : CC actief;
Bij de O2 pre-facelift was het lampje tocht echt alleen maar oranje, of uit...

Misschien dat @Blackokkie2 of @Desperado uitsluitsel kan geven over dit twistpunt?

Bij de gefacelifte O2 was het lampje wel groen:

upload_2021-1-19_17-13-2.jpeg

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan