Opties Ambition Business Line 1.6 TDI

Plafond komt zomaar 5cm naar beneden door het panoramadak en loopt in breedte tot halverwege de hoodfruimte bestuurder. Daarom voor mij (2m+) niet handig en voor de Xenon met AFS gekozen.
Hill hold is standaard bij DSG dus dat scheelt weer. Ik ben gewend aan Amundsen en vond ruim 1K teveel voor een gadget.
Wel voor Plus pack en Apple connectivity gekozen.

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
als het budget er is lekker alles aanvinken, voor anderen is het lastig om een configuratie te maken....
wat ik er ten minste op zou willen hebben is:
- dsg
- xenon
- panodak
- columbus

Skoda-MAN

Forumguru
Ik vindt zo'n beetje met een 6 versnellingspook roeren nog wel aardig, bij veel auto's van mijn werk zaten en nog 10 versnellingen bij. Lekker keuze maken 1>3 3>5 >6 en alles wat er bij past afhankelijk van de snelheid.
DSG maakt je zo lui :sleep:

rouwehand

Senior Member
@rouwehand @pimk68 Zijn verlaagde veren wel verstandig omdat je een trekhaak op het verlanglijstje hebt staan?

Bij mijn vorige Octavia Combi II had ik hulpveren, omdat de overhanging achter de achteras vrij groot was. Met als resultaat een trekhaak (afneembaar) die regelmatig de grond zou raken zonder hulpveren.
Nu bij de OIII heb ik gekozen voor Eibach verlaging i.c.m. afneembare trekhaak.
Argumenten
1) betere looks (Eibach & afneembare trekhaak)
2) beter weggedrag
3) ervaring van forumleden, geen problemen bij een trekhaak incl. last van ca. 75 kg kogeldruk.

Ik moet het zelf nog wel ervaren, rijden met de caravan (1300 kg) en deze OIII.

pimk68

Lid
Ik vindt zo'n beetje met een 6 versnellingspook roeren nog wel aardig, bij veel auto's van mijn werk zaten en nog 10 versnellingen bij. Lekker keuze maken 1>3 3>5 >6 en alles wat er bij past afhankelijk van de snelheid.
DSG maakt je zo lui :sleep:

Een ABL heeft er gelukkig maar 5 vooruit :-)

johant

Senior Member
Volgens de laatste prijslijst is het lichtpakket geen optie meer voor de ABL?

Laatst bewerkt:

Börker

Actief lid
@pimk68 Ik zou absoluut gaan voor de volgende opties als je het budget er voor hebt:
- DSG (flippers absoluut niet noodzakelijk, ga je volgens mij niet gebruiken)
- afneembare trekhaak en sunset (het oog wil ook wat)
- Xenon (wat een bak licht dat geeft dat, echt perfect)

Succes met kiezen. Leuk.

Testedoene

Forumguru
De HillHold zou ik zeker nemen. Deze heb ik op mijn huidige Passat (elektronische handrem) en dat is een snufje die ik echt niet meer zou kunnen missen.
Gezien die optie maar 75-80 euro kost zou ik niet twijfelen...

Darkside

Forumguru
De HillHold zou ik zeker nemen. Deze heb ik op mijn huidige Passat (elektronische handrem) en dat is een snufje die ik echt niet meer zou kunnen missen.
Gezien die optie maar 75-80 euro kost zou ik niet twijfelen...
Heeft de passat niet auto hold ipv Hill Hold Assist?

Maar dan nog zou ik het ook nemen. vond het altijd fijn werken dat hill hold.

johant

Senior Member
Dat vind ik nergens.
Bel ff je dealer voor zekerheid.

Ik kan gewoon een nieuwe bestellen met dat spul erop
Dat vertelde de dealer me juist, en het staat ook in de nieuwste prijslijst. Tenzij ik me enorm vergis natuurlijk!

Testedoene

Forumguru
Heeft de passat niet auto hold ipv Hill Hold Assist?

Maar dan nog zou ik het ook nemen. vond het altijd fijn werken dat hill hold.
Poteto, Potato, ... You catch my drift :D Ik weet trouwens niet wat het verschil is tussen auto hold en hill hold maar feit is wel dat dit echt een heel leuke optie is, zeker als het aangeboden wordt voor deze belachelijke prijs!

Darkside

Forumguru
Poteto, potato is een verschillend woord (uitspraak) voor hetzelfde
Auto hold en hill hold zijn echt verschillende dingen.
Hill hold: auto houdt de rem zelf vast voor ongeveer 2 seconden nadat je zelf je voet van de rem haalt

Auto hold: De auto houdt de rem er permanent op zodra je je voet van het rempedaal haalt. En doet dit niet alleen op een helling.

Beide zijn fijn. Maar autohold is toch fijner.

pimk68

Lid
Yep, mijn Laguna heeft ook een elektrische handrem. Héérlijk! Alleen achetruit een helling op is lastig, maar dat kan ook aan mij gelegen hebben...

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan