Opvallend goedkope DSG benzine OIII's

In de zoektocht naar een occasion O3 benzine DSG (max 2015 max 90.000km) kom ik een paar opvallend goed geprijsde aanbiedingen tegen. Ze zijn zo goedkoop dat ik bang ben dat er iets mis mee is.
Bijv. https://www.autoscout24.de/angebote...in-blau-a7dc4a79-7ff2-40ac-b61d-fe048e5554ac?

Op de Duitse auto wiki staat dat sommige DSG bakken voor erge trillingen kunnen zorgen:
https://carwiki.de/skoda-octavia-iii-probleme
Kan dat het geval zijn bij deze goedkopere DSG Skodas? (Goedkoop als in bij de ANWB calculator bevelen ze een veel hogere prijs aan)

VAG-man

Forumguru
Ik vind je 1e link zeker niet goedkoop. Eerder normale prijs.

Tip gebruik gaspedaal.nl, dan vindt je er een stuk meer. Uiteraard ook altijd op MP kijken.

Ik vind je 1e link zeker niet goedkoop. Eerder normale prijs.

Tip gebruik gaspedaal.nl, dan vindt je er een stuk meer. Uiteraard ook altijd op MP kijken.
Zowel de ANWB als de AutoScout24 site geven aan dat dit heel goedkoop is, maar dat zijn natuurlijk automatische berekening.

Cordoba

Forumguru
https://www.autowereld.nl/

Al eens via deze website gezocht..
Mijn ervaring is dat ik meer vind dan met vele andere sites

Alles wat je op autowereld vindt, staat ook op gaspedaal.nl, gaspedaal laat namelijk het aanbod van pakweg 8-10 autosites zien, en behalve wat er op marktplaats staat, vind je dan bijna het totale aanbod dat er te vinden is op internet.

Ik verbaasde me ook al over de Duitse tekst voor een toko in Woerden, of het moet zijn dat ze zich richten op Poolse klanten (veel Polen spreken beter Duits dan Engels).

hemi24

Forumguru
Bij het autobedrijf zelf op de site staat de wagen voor dezelfde prijs.

Je kunt door heel Europa zoeken met de site van autoscout...

VAG-man

Forumguru
Je kunt het beste in Duitsland zoeken als je niet bang bent voor wat papierwerk, die je overigens ook kan uitbesteden aan de verkoper.

hemi24

Forumguru
Voor een auto die nieuw 25k kostte vindt ik dit niet goedkoop trouwens..!

met 15% afschrijving per jaar komt 13k beter in de buurt.

Laatst bewerkt:
Ik heb het hoger uitgerekend op de ANWB
site...

Bijlagen

• Screenshot_20201226_171317_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20201226_171317_com.android.chrome.jpg
    440,9 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:

Jewepe

Forumguru
@Sodaskoda

Het betreft hier een Nederlandse auto die in Duitsland wordt aangeboden (tegen een in mijn ogen toch een behoorlijke prijs). Het verschil met de ANWB richtprijs bestaat waarschijnlijk hieruit dat de handelaar bij export de rest-BPM kan terugvragen bij de Belastingdienst. Dat is overigens dezelfde rest-BPM die jij moet betalen bij import. Al met al in mijn ogen een prijzige aangelegenheid.

In
@Sodaskoda

Het betreft hier een Nederlandse auto die in Duitsland wordt aangeboden (tegen een in mijn ogen toch een behoorlijke prijs). Het verschil met de ANWB richtprijs bestaat waarschijnlijk hieruit dat de handelaar bij export de rest-BPM kan terugvragen bij de Belastingdienst. Dat is overigens dezelfde rest-BPM die jij moet betalen bij import. Al met al in mijn ogen een prijzige aangelegenheid.
Nederland wordt hij voor dezelfde prijs aangeboden.
Ik vind niet snel een vergelijkbare auto voor die prijs.

@Sodaskoda Als ik op gaspedaal.nl kijk zie ik 5 Octavia`s die ongeveer in jou zoek gebied komen, die tot €500 duurder zijn. Met een beetje onderhandelen (inruil?) ontlopen de prijzen elkaar weinig.
Die jij hebt gevonden heeft wel de gunstigste km stand.....

Bovenaan Onderaan