Oranje motor (?) lampje op dashboard

Rosinfield

† In Memoriam
Empirisch is het zeker en ben blij voor jou, maar onderzoekstechnisch gezien is zo'n "N=1 experiment" van nul en gener waarde. Op basis daarvan zou ik bepaald niemand willen adviseren in zo'n geval rustig 1500 km door te rijden.
 

superbia

Forumguru
@Rosinfield Haha absoluut niet! Ik was gewoon erg blij dat de auto het gered heeft gisteren en het onderschrijft de eerdere ervaringen van anderen die me een hart onderde riem hebben gestoken omdat ik erg opzag tegen de terugreis.

Het meest teleurgesteld ben ik in de service van de Skoda dealer, die vertikt hem uit te lezen ondanks dat ik meermaals heb aangegeven dat het het einde van de vakantie is. Ik was er om kwart over 8 en had nog 2 dagen in Frankrijk, maar nee uitlezen was niet mogelijk. Ik moest Skoda assistance maar bellen als het echt mis zou gaan.
 
Laatst bewerkt:

Renkie

Forumguru
Is het met zoiets geen optie om bij het gele lampje dan maar Skoda assistance te bellen?
Ik heb zelf een laptop met VCDS mee, maar snap ook best dat niet iedereen zoiets in de kofferbak gooit.
 

Renkie

Forumguru
Je hebt een TDI?

Als het storingslampje aan gaat als een gloeibougie stuk is dan kun je inderdaad probleemloos er mee thuis gekomen. Bij deze temperaturen heeft een gloeibougie geen/nauwelijks nut en al zijn ze alle 4 stuk dan zal je nog weinig merken.

cilinder 2 zal prima meegedaan hebben dan.
 

superbia

Forumguru
@Renkie Het is een 2.0 TDI inderdaad. De gloeibougie van cilinder 2 gaf de storing. Ze hebben ze direct preventief alle 4 vervangen. Bij de garage deden ze er ook vrij luchtig over, maar ben zelf wel blij dat de storing weer verholpen is. :jaja:
 

turboturbo

Forumguru
Een stukke gloeibougie is dacht ik inderdaad niet zo’n ramp om even mee door te rijden.... die worden bij de koude start gebruikt om de diesel motor te helpen starten (de diesel zelf te laten ontbranden) Kan je idd denken; nou het is zomer of dan start ie maar een keer wat lastiger - geen probleem.

Echter. Heb ik onlangs gelezen dat bij een moderne diesel motor de gloeibougies óók een functie hebben tijdens het regeneratie proces. En je wilt lijkt mij niet te lang doorrijden met een diesel motor die z’n regeneraties niet goed kan doen...
 
Bovenaan Onderaan