Cordoba
Forumguru
Lambdasonde die eerst even de hik heeft gehad en later definitief is overleden lijkt de meest logische verklaring, en dit kan ook het hoge verbruik verklaren. Alleen het lampje dat uitgegaan is...
Gezien het nogal extreme meerverbruik krijg ik de indruk dat de lambda ná de kat als eerste is overleden. De enige logische verklaring die ik kan bedenken voor het uitgaan van het MIL na 3 weken, is dat de eerste lambdasonde zo zwaar vervuild is dat ie ook niet meer behoorlijk meet, en het MIL daarom geen afwijking meer meet. Besef wel dat doorrijden onder deze omstandigheden ook ten koste gaat van de levensduur van de katalysator, zodat je uiteindelijk voor nog veel hogere kosten komt te staan.
@ventovice Overigens een paar weken terug zag ik in Zoetermeer een zelfde paarse O1 staan bij de Bouwhof.
Gezien het nogal extreme meerverbruik krijg ik de indruk dat de lambda ná de kat als eerste is overleden. De enige logische verklaring die ik kan bedenken voor het uitgaan van het MIL na 3 weken, is dat de eerste lambdasonde zo zwaar vervuild is dat ie ook niet meer behoorlijk meet, en het MIL daarom geen afwijking meer meet. Besef wel dat doorrijden onder deze omstandigheden ook ten koste gaat van de levensduur van de katalysator, zodat je uiteindelijk voor nog veel hogere kosten komt te staan.
@ventovice Overigens een paar weken terug zag ik in Zoetermeer een zelfde paarse O1 staan bij de Bouwhof.