Als de buitentemperatuur gewoon goed is, kan je ook even naar je auto lopen, ramen open zetten voor je wegrijdt, en dan pas vertrekken.
Naar je auto lopen? Dat kan toch heerlijk comfortabel op afstand? Ook vandaag weer, auto staat in de zon, terwijl ik naar buiten loop met de afstandsbediening de raampjes open, en het waait meteen heerlijk door.
Even terugkomend op mijn verbruik, ik doe er weinig tot geen moeite voor. Ik ben al jaren gewend vlot door te schakelen, gebruik heel veel de CC, en heb mezelf aangewend geen haast te hebben. Ik rij wel heel veel snelweg, dat zeg ik er eerlijk bij.
Ik zie al 15 jaar lang automobilisten om me heen die denken tijd te besparen met harder rijden. Zeker in de spits heeft het geen effect(behalve op je verbruik....).
Ik heb in Friesland gewerkt vanuit de hoeksche waard, da's ruim 250 kilometer. Ja, als je continu 140 ipv 120 zou kunnen rijden dan bespaar je maar liefst 18 minuten. Het is alleen zo jammer dat je niet continu zo hard kan rijden. Een file, afremmen achter een paar vrachtwagens, en je zit weer snel dicht bij elkaar.
Ik rij vlot genoeg om niemand te ergeren, en ga echt wel eens flink op het gas staan als dat veiliger/nodig is. En het resultaat van dit alles: een laag verbruik, geen bekeuringen, en een volledig ontspannen berijder.