Ouderdom bepalen HID xenonlamp (D1S)

aiva tco adoks

Forumguru
Zo... 220 voor een setje lampen... Nu een nl site gevonden voor de lampen (49.- voor 1 lamp d2s origineel philips)

Even voor de duidelijkheid
De d2s is de lamp welke je in de d1s( starter)kan klikken

De originele lamp zonder starter zit nl 20€ verschil in..

Nu nog weten hoe te vervangen..

Noord26

Forumguru
Die lampen gebruik ik zelf ook. De beste op de markt in mijn optiek. Mijn vrouw heeft ook lichte nachtblindheid en was niet blij de CBI variant van deze (circa 5500K). De SVS worden opgegeven voor 4200K, maar na een tijdje doen ze 4600/4700K. Perfecte kleur, vooral als het wat slechter weer is.

Wat ze opgeven als 'meer licht' is altijd moeilijk te bepalen. Kijk naar het aantal lumen in een kleur net onder daglicht (4500-5000K) is mijn advies. Dat kijkt het prettigste en levert gevoelsmatig voor mensenogen het meeste licht op.

Een stuk meer licht geven ze niet als je ze naast en normale 4300K Osram zet overigens! Het scheelt minimaal, maar alle beetjes helpen. Ik gebruik eigenlijk nooit meer grootlicht..

Michelv.

Forumguru
Kijk uit met de hele "goedkope" Xenon lampen van Osram die op het net te vinden zijn, dit zijn bijna allemaal nepperds.

barretje

Senior Member
De lampen van de xenonstore zijn binnen, best snel gegaan want ik heb ze pas afgelopen woensdag besteld en ze moeten uit Duitsland komen. Heb helaas alleen nog geen tijd gehad om ze in te bouwen. Hoop er morgen aan toe te komen. Zodra ze erin zitten zal ik laten weten wat ik van de lichtopbrengst vindt.

barretje

Senior Member
Vanmiddag even de lampen vervangen, dat ging makkelijker dan ik dacht. De lampen geven veel licht maar om nu te zeggen dat het een wereld van verschil is kan ik ook weer niet zeggen. De lampen moeten geloof ik nog even "opwarmen" de komende uren en daarna moet het licht beter worden dus ik ben benieuwd.

Bovenaan Onderaan