Over aktieve parkeersensoren

petertje1970

Actief lid
Geen idee of dit gewoon is bij Skoda maar ik vergelijk het maar met me vorige auto Golf 6 Variant
Het volgende: op het moment dat ik stil sta voor het stoplicht of om de weg op te rijden en de auto rolt iets achter uit dan springen mij n parkeersensoren aan ook als ik ergens langs rij dan springen ze ook aan Heel hinderlijk want het geluid van de radio is dan ook weg en soms springt de radio niet terug op het ingestelde geluids niveau.
Bij mijn VW werden de parkeersensoren pas geactiveerd als ik de auto in zijn achteruit zette (voor en achter) of alleen voor als ik op de knop drukte.

Hebben jullie dezelfde ervaringen of werkte het bij jullie toch anders.

ougie

Forumguru
De parkeersensoren achter worden bij mij pas geactiveerd als ik de auto in zijn achteruit zet. Voor weet ik niet, heb daar geen sensoren. Tevens is het geluid van de sensoren uit te schakelen en het ook het volume geluidsniveau van de radio is in te regelen tijdens de werking van de sensoren.
Zo was het tenminste bij mijn Octavia II en zo is het nu van de Move & Fun van mijn Citigo.

Tafkah

Forumguru
Parkeersensoren (voor en achter) gaan bij mij pas aan als ik hem in z'n achteruitzet (SII). Of dat ook gebeurt als de auto achteruitrolt weet ik niet.. (waarschijnlijk nog niet meegemaakt in de 4000 km die er nu op staan).

Nadeel is dat je op die sensoren gaat vertrouwen: zachtjes vooruit inparkeren in een parkeervak en wachten tot de sensoren gaan piepen voor dat paaltje die er op de kop staat.....werkt dus niet... (boem=ho!).

Parkeersensoren achter gaan pas aan als je de achteruit inschakelt, dat ze inschakelen bij het achteruit rollen bij het stoplicht klopt dus niet, dit geldt trouwens ook voor het achteruit rollen, dit hoort ook niet, gewoon blijven opletten en je voet op de rem houden!

Bij de O3 met park assist houdt de rader ook de zijkanten in de gaten. Als je geparkeerd staat en er komt een vrachtwagen naast je staan is het een groot piepfestijn.... :sterretjes: Ach ja, beter een piepje te veel dan een bats! :D

Laatst bewerkt:

petertje1970

Actief lid
Dus als ik het goed begrijp als je park assist hebt op je auto zijn je sensoren continu geactiveerd ik dacht pas als je op de knop drukte of de auto in zijn achteruit zette

Badnews

Senior Member
hij hoeft niet in zijn achteruit, bij een parkeer garage gaat ie ook af.
ondertussen ben ik gewend om het mute knopje van de parkeersensoren blind in te kunnen drukken.

Maar als de auto het idee heeft dat ie gaat inparkeren, komt eerst op je display de auto met afstanden, en even later ook audio erbij (piepjes gaan pas werken als je iets te dicht bij een object komt)

Monteurtje

Forumguru
Bij de Octavia III gaan sensoren voor ook werken als je de achteruit niet eerst inschakelt. Je kan volgens mij in scherm van radio/navi ook het een en andere instellen voor wat betreft de parkeerhulp/sensoren.

Laatst bewerkt:

hberg

Actief lid
Automatische inschakeling kan je gewoon uitzetten in de setup. Voor gaat dan niet meer automatisch aan. Achter werk als je de auto wat achterruit laat rollen. De auto weet tenslotte niet of je aan het parkeren bent.

Jan O3EBL

Nieuw lid
Ik vind het minimale volume nog te hinderlijk klinken. Het geluid helemaal uit is geen optie. Is dit met VAG op te lossen?

micky

Forumguru
gewoon uitzetten in je menu, ze gaan dan aan als je de achteruit inschakelt, of als je de knop indrukt...

Bovenaan Onderaan