Over op een Skoda Yeti !

Beste Forumleden,
Ik heb inmiddels op dit forum al enkele vragen gesteld, maar had me nog helemaal niet voorgesteld :mad:

Sinds begin april 2016 ben ik de gelukkige eigenaar van een
Skoda Yeti 1.4. TSi GreenTech Ambition. Bouwjaar feb.2015

Via Volkswagen Golf (2001 -2005) en daarna Volkwagen Touran 1.6 FSI (2005 - april 2016) nu dus een Skoda Yeti.

Wat een heerlijke auto!!
Luxer dan ik ooit heb gehad en dat turbo-duwtje in de rug voelt zéér aangenaam :)
Ik hoop op dit forum veel info te kunnen lezen, zodat ik mijn kennis wat kan uitbreiden.
Tot nu toe al prettige reacties op mijn vragen mogen ontvangen, met dank daarvoor!

Laatst bewerkt:
Welkom!
En zelf gedaan of?

Via AutoTrack kwam ik deze op het spoor bij een VW/Audi/Skoda garage.
Zij kopen in Polen, rijden de auto's naar NL, voeren deze in en wachten op NL -koper :jaja:
Pas toen ik de Yeti heb aangeschaft kwam deze op nieuw NL-kenteken

Laatst bewerkt:
Nog gelijk maar even een vraagje:
  1. Yeti is zonder reserveband /thuiskomer. Dus uitsluitend reparatie-set. Klopt het dat er dan géén krik bij zit?
  2. EHBO-set : hoort dit er standaard aanwezig te zijn? (nu niet aanwezig)
  3. Ik wel een losse brandblusser. Is hier een vaste opbergplek voor? (ik kan het niet echt ergens kwijt...)

Cordoba

Forumguru
@Muziekaapje Als je alsnog een krik en/of reservewiel wil hebben, kun je dat meestal via de sloop wel vinden. Bij de meeste VAG-modellen zit dezelfde standaardkrik, maar ik durf niet te zeggen of dat ook voor de Yeti geldt (staat wat hoger op de poten, dus ook de krik zal wat hoger moeten reiken).

En natuurlijk welkom op het forum.:bloemen:

EdK

Forumguru
Als je alsnog een krik en/of reservewiel wil hebben, kun je dat meestal via de sloop wel vinden.
Ja en dan kom je er achter dat je bodem ook verhoogd moet worden !
Want je besteld je Yeti met of zonder een reservewiel, doe je dit met dan zal de bodemplaat 20cm hoger liggen dan als j besteld zonder.
Maw er zit geen kuil onder de bodemplaat voor je reservewiel......
En heb zelf een dunlop schaarkrik die me Yeti hoog genoeg optilt voor de bandenwissel winter / zomer banden...

En dus word geen krik bijgeleverd als je geen reserveband hebt meebesteld bij de Yeti
En zit standaard geen EHBO set bij de Yeti, maar heb je alleen nodig als je de dagrijverlichtingslampjes moet vervangen.
Brandblusser plaatsen ?? Tsja eigenlijk alleen in de kofferbakruimte is echt een plek ervoor

RvR

Lid
Ik heb, na heel lang zoeken, een betaalbare oplossing gevonden voor mijn Yeti. Via deze link https://thewheelshop.nl/ valt een thuiskomer VW/Skoda Yeti 16 (!) inch 5x112-65 cm band te bestellen á € 179 NIEUW. Ik betaalde voor een 1.5 mid-suv krik plus wielmoersleutel 17/19/21/23 mm dop in een opbergtasje van premium OEM VW MERK Heyner € 60. Totaal €239.
Het voordeel is uiteraard de nieuwstaat, een reserwiel+band in de maat 16 inch en 65cm breed, waardoor je weliswaar wat kofferruimte inlevert, maar niet zoveel als bij een bredere band het geval zou zijn geweest. Om het wiel te zekeren kan de eigenaar Jan ter Beek een adaptieve bout leveren voor, ik meen, € 17,50. Ik ben erg tevreden met deze oplossing. IMG-6055.jpg IMG-6057.jpg IMG-6058.jpg

Bijlagen

• IMG-6053.jpg
    IMG-6053.jpg
    337,7 KB · Weergaven: 10
Bovenaan Onderaan