Overgevoelige regensensor - Deel II

Sorry, maar de leaving home doet het niet als je de lichtsensor deactiveert zoals ik omschreef. Die krijgt nl een puls als het donker is en dan treedt de leaving home in werking. Als die geen puls krijgt doet ie het dus niet.

Rallye

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Trol</font><hr />

Zou het niet te maken hebben met het feit dat zo een sensor op 1 plaats zit en niet je 'gehele ruit' dus is. Hij gaat dan af op dat puntje waar de sensor zit. Als je daar nen druppel opleg begint die te wissen als een beest?

Of kan iemand mee in mensentaal uitleggen hoe die regen 'ziet'?

[/ QUOTE ]

Ik moet wel zeggen dat de (niet regelbare) sensor in mijn 206 het beter deed. Die zat ook maar op één plek.

Huff

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: diesel</font><hr />

Sorry, maar de leaving home doet het niet als je de lichtsensor deactiveert zoals ik omschreef. Die krijgt nl een puls als het donker is en dan treedt de leaving home in werking. Als die geen puls krijgt doet ie het dus niet.

[/ QUOTE ]

Als je je lichten gewoon permanent aanzet dan gaan ze uit na de tijd die je ingesteld hebt voor coming home (of als eerst op openen duwt en dan pas sluiten op de afstandsbediening) en gaan ze aan als je de auto opent, maakt niet uit of het dan licht of donker is.

Remco28

Actief lid
Ik vind de regensensor ook niks,soms i.d te snel en soms zie je geen donder meer en wist hij niet.
Jammer dat je die dingen op een wat luxere versie niet weg kan laten.

Okki

Donateur
Of een goedkopere versie kopen met extra's
489.gif

Nou om dan toch nog even te reageren op dit onderwerp:

machtig wat valt die sensor mij tegen!!!
Voorheen reden wij peugeot en die sensor was echt perfect...
tegenwoordig beginnen de wissers bij 4 druppen water als een kinderklas vol ADHD heen en weer te gaan, en bij een fikse regenbui gaan ze op standje relaxd heen en weer en zie ik dus geen kl*te meer door de voorruit.
En bij de octavia van mijn vader is het niets anders... ook de knop op de hendel verzetten helpt niet veel...

Is daar bij de facelift modellen iets aan gedaan?

MarcoO2

Forumguru
Ik vraag me altijd af waar de oorzaak van dit soort dingen ligt. Is dat de sensor, of spelen ook andere factoren mee (zoals bijvoorbeeld de stoffen waarmee een auto wordt gewassen)?

Mijn sensor (pré-FL) werkt perfect, gevoeligheid is prima instelbaar via de hendel, en ik heb eigenlijk vrijwel nooit het idee dat ik 'm harder of zachter had gewild.

Tallguy

Forumguru
Om toch even te reageren:
Er zijn 2 type sensoren. De 1e is (vlgs mij...het is alweer een tijd geleden) een horizontale sensor.
De 2e is een sensor die eruit ziet als 4 diamant vormen. En DAT is degene die je wil hebben.
Toen ik een paar jaar geleden een nwe voorruit nodig had, bleek Autotaalglas niet de sensor te hebben vervangen, terwijl dat wel had gemoeten volgens PON.
Dat is toen alsnog gedaan door mijn dealer, kreeg toen dat 2e type en sindsdien werkt de regensensor prima!.,

Volgens mij had ik bovenstaande ook ergens een keer gepost..moet je ff de zoekfunctie gebruiken.

Octavia_II

Actief lid
idd. de diamantvormige regensensor is diegene die je wilt hebben.
Dit is nl. de enige sensor die goed werkt!

Groet,

Charlie

Jakkes

Nieuw lid
Ik hoor en lees alleen maar klachten over de regensensor. Is er helemaal niemand die een oplossing heeft gevonden of gehoord.

Zelf ben ik van andere merken comfort van de regensensor gewend. De sensor, de wissers of het raam wordt vaak als het probleem genoemd. Nooit wordt vermeld dat er iets met een software instelling aangepast kan worden. Of ergens anders een instelling. Is er helemaal geen oplossing?

Het moet toch op te lossen zijn zou je zeggen. Of accepteerd iedereen dit euvel?:biggthumpdown:

ByeByePeugeot

Actief lid
Zat even te lezen in de owners manual van de Octavia en kwam het volgende tegen:

Rain sensor*
– Move the lever into position. (Je weet wel, standje 1 omhoog)
– You can set the sensitivity of the sensor individually with switch (Schuifswitch bovenop)

Met het knopje bovenop blijk je dus de gevoeligheid te kunnen instellen.
Geen idee of ze dit geïntroduceerd hebben in de FL modellen of dat dit in de Pre FL modellen ook al zo was.

Zou het graag willen uitproberen maar godzijdank blijft de regen nu eindelijk eens weg uit ons land.

Jakkes

Nieuw lid
Klopt helemaal, maar dan slaan de wissers helemaal op tilt. Mijn pre-FL O2 van 2008 heeft ook zo'n gevoeligheid schakelaar, maar die kan heel zelden iets toevoegen. Door die schakelaar te gebruike is het soms mogelijk om de wissers gevoeligheid te beinvloeden.

Is er helemaal geen mogelijkheid om de gevoeligheid in te stellen in de computer. Kan misschien iemand dit misschien bevestigen of testen.

Octavia_II

Actief lid
Heren,

ik had ook zo'n hyper-sensor die probeerde mijn voorruit te polijsten...
Heb van alles geprobeerd (qua software instellingen), maar niets hielp (en geloof me, ik heb veel gewijzigd)

Onder garantie is er een diamantvormige sensor in gekomen.
Dikke duim :xyxthumbs: voor deze nieuwe sensor!
Met deze sensor was de werking gewoonweg perfekt! :xyxthumbs:

Groet,

Charlie

cvegreen

Forumguru
Wist eigenlijk niet dat er verschillende soorten regen sensoren waren. Maar gezien dit opgelost is geweest door een nieuw soort sensor , zouden er heel veel mensen met regen sensor moet gaan klagen kan PON misschien er eens aan denken om in hun skoda's uit te gaan rusten met die nieuwe sensor .

MarcoO2

Forumguru
Volgens mij wordt die nieuwe diamantvormige sensor ook al een tijdje gebruikt door Skoda. Bij mijn pré-facelift model (waarover ik, zoals al eerder gezegd, geen klagen heb) werkt ook het instellen van de gevoeligheid prima.

Bovenaan Onderaan