Overstag

Faab

Lid
Goede middag allen !

Ook maar even voorstellen , de naam is Paul en woon in Amstelveen.

Momenteel is mijn dagelijks vervoer een Audi A4 Avant op lpg.
En heb ik nog een hobby auto die tegenwoordig ook onderdeel van de VAG groep is.

De Audi is uit 1999 en heeft ruim 2 ton "ervaring" , omdat deze "ervaring" onevenredig duur begint te worden besloten iets nieuws te kopen.

Na div proefritten in ander auto's o.a kia ceed station, seat ibizza st, dacia Duster bij de fabia greenline uitgekomen.

Na wat rekenwerk was de keuze makkelijk en heb ik net een Fabia greenline combi besteld en die komt er als volgt uit te zien:

Cappuchino beige Metallic lak
Domino black bekleding
Gordijnairbags
Maxidot display
Dakrails
Klein leer pakket
Multifunctioneel stuur
Climatronic
Electrische ramen achter
Middenarmsteun
Parking Distance Control
Sunset ramen
Navigatie Admundsen
17 inch velgen met Conti sport contact

Uhh dus eigenlijk alle opties behalve bluetooth, de mdi aansluiting en de asbak, extra zijn dan weer de 17 inch velgen.

Afleverdatum is nog niet bekend, ik moest rekening houden met eind januari...

t lange wachten ( en zoeken naar een set velgen+winterbanden) kan beginnen !

grt Paul
 

FredV

Banned
Goede keuze.
Wat me opvalt is dat je gekozen hebt voor de GL na wat rekenwerk en niet de aspecten van kwaliteit noemt?
 

Faab

Lid
Hallo FredV,

kwaliteit.. da's een lastige. tenminste voor mij.

Het is niet de hoofdreden geweest voor de keuze voor de GL , het financieele plaatje
WEL. Overigens is het wel zo dat vanwege de zeer zwaar tegenvallende afwerking en gebruikte materialen van de Dacia Duster die zeer snel afviel .
 

Faab

Lid
Lekker compleet Paul wat een stap van audi naar skoda.
Welkom op het Forum.

Die stap valt wel mee hoor !

Als ik die Dacia Duster had genomen, DAT was pas een stap (terug) geweest !

T vermogen van de audi zal ik wel wat missen denk ik, maar daar kom ik wel overheen.

en anders kan ik als "therapie" in het weekend met de hobby auto boenderen :grin:
 

EdK

Forumguru
Tja wat was de vertaling van Duster ook al weer ?? Ochtendjas ??
Ja hallo daar ga je toch niet in rijden dan !!!!
 

EdK

Forumguru
Ehh Fred als je een sexy duster hebt zit er in algemeen ook een aantrekkelijke vrouw in
Als je zo'n boemmetje's duster hebt zit er in algemeen een oma in !?

Dus je stelling gaat niet geheel op !
 

FredV

Banned
Ehh Fred als je een sexy duster hebt zit er in algemeen ook een aantrekkelijke vrouw in
Als je zo'n boemmetje's duster hebt zit er in algemeen een oma in !?

Dus je stelling gaat niet geheel op !
Zal eens goed op de autotentoonstellingen opletten of kleindochter of oma er staat...
 

Mark

Banned
Hallo FredV,

kwaliteit.. da's een lastige. tenminste voor mij.

Het is niet de hoofdreden geweest voor de keuze voor de GL , het financieele plaatje
WEL. Overigens is het wel zo dat vanwege de zeer zwaar tegenvallende afwerking en gebruikte materialen van de Dacia Duster die zeer snel afviel .

Tja, bij Dacia heb je wel 1 voordeel.
Het zijn probleemloze wagens, is bij Skoda tegenwoordig wel wat anders!
 

LenK

Forumguru
probleemloze wagens, is bij Skoda tegenwoordig wel wat anders!
Niet anders dan vroeger. Met mijn 2 Octavia's was ik een regelmatige garage bezoeker. Heeft me niks gekost omdat er garantie van toepassing was. Maar ik heb ze toch maar bijtijds van de hand gedaan.
Fabia van Mevr. LenK met nog geen 30k op de teller rammelt ook van alle kanten. Aandrijving maakt een raar bijgeluid, motor is steeds rumoeriger en schudt bij het starten, stoelbekleding is gescheurd.
Dus kwaliteit kan wel een tandje beter.
 

hemi24

Forumguru
Tja, bij Dacia heb je wel 1 voordeel.
Het zijn probleemloze wagens, is bij Skoda tegenwoordig wel wat anders!

Komt dat niet gewoon omdat het dezelfde techniek is als die Renault toepaste VOORDAT ze onbetrouwbaar werden, zo'n 10 tot 15 jaar terug?!? :icon_smile_dead:
 

Mark

Banned
Gewoon geen electronica instoppen of can-bus toestanden, als die dingen beginnen te flippen kan je lang zoeken.
Bij Dacia gebruiken ze nog de klasieke kabelboom, de rest van de onderdelen worden inderdaat afgenomen bij Renault die ze ook gebruikt heeft bij de oudere modellen.
De boordcomputer/motersturing is die van de oudere generatie Kangoo en Senic, en deze staat er om bekend dat hij zeer betrouwbaar is en zelden of nooit problemen geeft.
 

plaza

Forumguru
[.
Fabia van Mevr. LenK met nog geen 30k op de teller rammelt ook van alle kanten.

En je had nog wel zo gezegd tegen je vrouw niet met 150 km p/u
tegen de stoeprand aanrijden .......:winkie:
 
Bovenaan Onderaan