Overstag

hemi24

Forumguru
@Mark: misschien moet jij je zo gaan verplaatsen:

amish-in-cart.jpg

http://www.thedishsink.com/wp-content/uploads/2010/03/amish-in-cart.jpg

EdK

Forumguru
He heren we blijven wel respectvol tegen Mark hé ?
Een ieder heeft een mening en mark zelfs praktijk ervaring met zijn Logan !

En het is wel zo dat de onderdelen die hij in zijn auto heeft zitten allemaal zo uitontwikkeld zijn dat je weinig tot geen problemen kan verwachten

Nu Skoda in de nieuwe doos van VAG mag meegraaien samen met de andere VAG producenten, lees je wel steeds meer over elektronica problemen en andere dingen die je voorheen niet las.
Tja komt omdat ze mogen wel meegraaien in die doos met nieuwe spullen maar hierdoor heb je ook last van kinderziekte's die de andere VAG producenten ook hebben !!

Dus alles heeft ze voor en tegen !!

En het is wel zo dat Mark ook net zoals wij van A naar B komt, alleen mischien iets minder luxe dan jullie.
Maar dat is een keuze die je neemt of die bepaald wordt door je portomonee !

En die paard en wagen mag niet op de nederlandse en vlaamse wegen, want er zit geen verlichting op aan de voorkant en ook geen blinkers !

FredV

Banned
En die paard en wagen mag niet op de nederlandse en vlaamse wegen, want er zit geen verlichting op aan de voorkant en ook geen blinkers !
Jawel, ben zelf in Amish county geweest. Deze bespannen wagens moet volledig voldoen aan de amerikaanse eisen om op de weg te mogen.

Een gulp met een rits mogen ze niet (te modern) , maar een verlichting met leds en accu's wel. Hoe principieel kun je zijn....

EdK

Forumguru
Tsja amerikaanse wet zegt ook 1 kentekenplaat !
Wij moeten er hier 2 voeren !
En ik weet dat ik aan de bril moet maar zie voor geen verlichting.
Dus hij komt hier nooit door de keuring !
Zitten zelf geen reflectors in de fietsspaken !?

FredV

Banned
Tsja amerikaanse wet zegt ook 1 kentekenplaat !
Wij moeten er hier 2 voeren !
En ik weet dat ik aan de bril moet maar zie voor geen verlichting.
Dus hij komt hier nooit door de keuring !
Zitten zelf geen reflectors in de fietsspaken !?
die jongens zijn zo principieel, dat ze diem kar best aan de nl eisen aanpassen

Faab

Lid
Tja, bij Dacia heb je wel 1 voordeel.
Het zijn probleemloze wagens, is bij Skoda tegenwoordig wel wat anders!

Of Dacia's probleemloze auto's zijn vergeleken met een Skoda daar kan IK niet over meepraten of oordelen, echter

Omdat dit het Skoda forum is wilde ik niet AL te veel in detail treden waarom ik NIET voor de Duster heb gekozen maar voor de Fabia.

maar mijn verhaal is dus niet geheel compleet, behalve dat ik de door Dacia gebruikte materialen en afwerking echt tegen vond vallen waren er dus nog meer zaken.

o.a het gebrek aan geluid dempende materialen, er waren echt veel "rij" geluiden die echt simpel te dempen zijn, al helemaal de motor geluiden, bij 120 in zn 5 maakt de motor 3800+ toeren, en dat is echt veel, je moest bij die snelheid echt harder gaan praten. en aangezien de auto het meeste op de snelweg zal zijn levert dat echt irriratie op, tevens is cruisecontroll niet leverbaar, ook niet als optie , voor mij is dat echt een probleem, net als de airco, die is wel leverbaar maar geen climacontroll , dus zelf met de knoppen in de weer..

dan zegt men natuurlijk, ja wat wil je met zon goedkope auto.
goedkoop ? natuurlijk hij is vanaf 13990 euro, maar dan zitten er nog net wielen onder, ehh ja stalen velgen met wieldoppen.. wil je hem zo als ik dat wilde met dakrails , metalic lak , getint glas, lm velgen etc etc dan zit je inc de afleverkosten van 725 euri opeens op 21.031 euro ! hoezo goedkope auto ? en dan had ik nog niet eens de 4 wheel drive , die is nog eens 2000 euro duurder.
maar goed, de verkoper maakte het helemaal makkelijk om niet de Duster te nemen: hij bood voor mn Audi A4 precies 1/3 van de prijs die zowel de Skoda, de seat en de Kia dealer boden .

Mark

Banned
Dan Kost de Duster in Nederland een flink stuk meer tegenover Belgie :1884:

Als ik de wagen bereken hier in Belgie, met alle optie's;

Mijn versie:
15.700,00 € Lauréate 1.6 16V 4x4
Mijn voorkeur :
Motorisatie : Essence
Koetswerk
350,00 € Cashewbruin CNA
Interieur
0,00 € Stoffen zetelbekleding Krest / Harmonie donker carbon
Mijn opties :
700,00 € Pack Look
150,00 € Elektrische ruiten achteraan
100,00 € Lederen stuurwiel
300,00 € Radio CD 4 x 15 W met MP3-lezer en bediening aan het stuur
0,00 € Bediening aan het stuur
50,00 € Reservewiel

kom ik uit 17350 euro

Voor de diesel;
Mijn versie:
17.900,00 € Lauréate dCi 110 FAP 4x4
Mijn voorkeur :
Motorisatie : Diesel
Koetswerk
350,00 € Cashewbruin CNA
Interieur
0,00 € Stoffen zetelbekleding Krest / Harmonie donker carbon
Mijn opties :
700,00 € Pack Look
200,00 € Dynamische stabiliteitsregeling (ESP) met antislipsysteem (ASR)
0,00 € Antislipsysteem ASR
100,00 € Lederen stuurwiel
0,00 € Bediening aan het stuur
150,00 € Elektrische ruiten achteraan
300,00 € Radio CD 4 x 15 W met MP3-lezer en bediening aan het stuur
50,00 € Reservewiel

kom ik uit op 19750 euro

CruiseControll kan achteraf hier in belgië gewoon worden ingebouwd, op de duurste versie is airco en verduisterde ramen achter standaard.

Dat is toch echt een flink prijsverschil :shocked:

Faab

Lid
Zo de Fabia is eindelijk ( met bijna 4 weken vertraging) binnen !

Ik heb er in een paar dagen tijd ruim 600 km mee gereden en ik moet zeggen dat het PRIMA bevalt !

Faab

Lid
Ja die velgen zijn TOP , zeker iedereen die de auto "live"gezien heeft roept als eerste WOW wat een mooie velgen !

Ik zag de velgen staan bij S-point in Amsterdam toen ik de faab ging bestellen.

Die waren voor een klant met een Octavia, maar zei de verkoper, met iets smallere banden passen ze ook op een fabia .

ik heb toen 2 van die velgen naast de showroom faab gezet, dat zag er zo goed uit dat ik ze meteen meebesteld heb.

T zijn dus orgineel door skoda geleverde velgen, het merk is MAK , het type is Iguan Silver T2080 en zijn 17 inch , er zitten Conti sport contact III banden onder .

ik zal morgen wel even een grotere foto maken, deze is ook nog wat klein :

http://img.photobucket.com/albums/v312/944turbos/Copy_of_faab2.jpg

Bovenaan Onderaan