overstap 1.2 TDI naar 1.2 TSI 63 kw , meerwaarde ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hetzer

Forumguru
Guys,

Mijn 1.2 TDI GL Combi staat nu op 50.000 km, dat is natuurlijk niks.
Maar vanaf hede rij ik nog maar 22 km per dag woon/werk verkeer tov de dik 200 km voorheen.
Zit er nu aan te denken om mijn auto in te ruilen voor een 63 kw 1.2 TSI, met weinig kilometers.
Heb nu 2 aanbiedingen van dealers in het land waar ik maar een paar 100 euro moet bijleggen voor een demo.
Wat zeggen jullie, doen of niet ??, is de 63kw TSI qua rijplezier een meerwaarde tov de 1.2 TDI
Ik ga morgen bij de eerste een proefrit maken, met de 1.2 TSI
 

Hetzer

Forumguru
Het prijsverschil, en het tweede er zijn gewoon meer 63 kw 's beschikbaar als jonge demo
 

Hetzer

Forumguru
Kleur, mag je naar raden.....
Maar de vraag is concreet is het van meerwaarde om de tdi in te ruilen voor een tsi.
Ik hoef maar rond de 800 bij te leggen, voor een nieuwete auto
 

Skoody Boo

Actief lid
Guys,
Wat zeggen jullie, doen of niet ??, is de 63kw TSI qua rijplezier een meerwaarde tov de 1.2 TDI

Ik heb met beide proef gereden. Ik zit in km zo rond het omslagpunt (als het belastingvoordeel wegvalt). De hogere aanschaf werd gecompenseerd door dat er nog wel even belastigvoordeel is.

Maar ik ben duidelijk voor de tsi gegaan, want die rijdt veeeeeeeeel lekkerder. Ik rij best rustig, maar als het nodig is moet het wel iets vlotter kunnen. De Greenline is wat dat betreft goed t/m de derde versnelling. Dus t/m 100 km per uur. Maar op de snelweg van 90 naar 120, dat vind ik met de greenline geen doen. Nou rij ik normaal tweebaans A15 in de spits, dus dan heb je rechts de trage vrachtwagentrein, en links het geduw en getrek. Als je veel andere situaties rijdt is 90-120 misschien minder belangrijk. Maar dan nog steeds vind ik de tsi veel soepeler rijden.

Als je nou zelfs duidelijk onder het omslagpunt bent gekomen, zou ik zeker inruilen voor tsi, en dan inderdaad vanwege het rijplezier!
 

piair1982

Forumguru
Proefrijden en je weet het, ik zeg doen.

Heb toen met zowel de greenline als de tsi gereden. De tsi is soepeler vanaf 1500 toeren tot 3500 toeren. Ideaal.

Daarbij is onderhoud van een tsi goedkoper. Distributie ketting ipv riem.
 

Hetzer

Forumguru
Ja daar zit ik ook mee, en het feit dat de nog meer dure onderdelen heeft zoals de accu's , het start stop systeem.
Zal mij benieuwen, morgen mijn eerste ritje in een 1.2 TSI
 

sitechris

Donateur
Dit soort benzineblokken rikdt erg prettig. Stil, soepel en lekker zuinign de 1.2 tdi is echt een minder blok.
 

Fabia

† In Memoriam
Toevallig deze:

Specificaties

ZekerŠkoda





Prijs € 13.950,- Kilometerstand 2.000 km Bouwjaar 2011 Kleur Rallye Green metallic Carrosserie Hatchback 5-drs Motorinhoud 1.2 l Motorvermogen 86 pk (63 kW) Brandstof Benzine Versnelling Handgeschakeld Datum deel 1 06-10-2011 BTW verrekenbaar Ja Garantie 12 maanden ZekerŠkoda Kenteken 65-SBN-4 Beschikbaarheid In voorraad



3700397-1-9-2.jpg

Extra informatie
PRIJS IS RIJKLAAR! Mooie complete Fabia Hatchback in Ambition uitvoering: airco, radio/cd, elektrische ramen voor, elektrische verstelbare en verwarmbare spiegels, cruise control enz...enz... Als meeroptie zijn besteld: Middenarmsteun voor, Sunset(extra donker getinte ramen achter), Metallic lak DEMONSTRATIE AUTO, VRAAG NAAR DE ACTUELE KILOMETERSTAND.
Accessoires
3 Hoofdsteunen en 3-driepunts gordels achter; ABS (anti blokkeer systeem); Achterbank neerklapbaar; Achterbank neerklapbaar in ongelijke delen en voorzien van hoofdsteunen; Airbags; Airco; Armsteun voor; Audio installatie; Bekleding stof; Bestuurdersstoel met verstelbare zithoogte; Boordcomputer; Buitenspiegels elektrisch verstelbaar en verwarmbaar; Buitenspiegels in carrosseriekleur; Buitenspiegels in kleur; Buitenspiegels verwarmbaar; Bumpers in carrosseriekleur; Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening; Cruise control; Elec. ramen voor; Glas getint; Leeslampjes achter; Levenslange mobiliteits Service; MIDDENARMSTEUN VOOR; Metallic lak; Mistlampen voor; ORIGINELE RADIO CD SPELER; RADIO CD SPELER; Radio; Ramen voor elektrisch bedienbaar; Ruitenwisser achter; Side-airbags voor; Stuurbekrachtiging; Sunset getinte ramen achter
 

Skoody Boo

Actief lid
@supercrows: het aantal kilometers waarbij je met een diesel voordeliger begint uit te zijn, ondanks de hogere motorrijtuigenbelasting.
 

Skoody Boo

Actief lid
hahaha, o sorry. Wij kwamen uit op 14.000 km. Maar daar kan een afwijking in zitten, omdat er toch niet heel veel spritmonitorgegevens zijn van de tsi.
 

deusjevo

Forumguru
Proefrijden en je weet het, ik zeg doen.

Heb toen met zowel de greenline als de tsi gereden. De tsi is soepeler vanaf 1500 toeren tot 3500 toeren. Ideaal.

Daarbij is onderhoud van een tsi goedkoper. Distributie ketting ipv riem.
Volledig mee eens.
Ik heb mij nooit met de Greenline Fabia bezig gehouden maar kreeg van de garage onverwachts een Fabia 1.2 TDI als leenauto mee.
Zo'n 1.2 TDI viel mij echt 100% tegen.

Veel herrie en weinig wol, zoveel anders dan de 1.2TSI (waarvan ik alleen de 77 kw heb gereden trouwens) die heerlijk rijdt.
 

Hetzer

Forumguru
Morgen ga ik in ieder geval met 2x 63 kw's rijden.
Omslagpunt is voor mij niet van toepassing ik heb nu nog dik 1 jaar geen wegenbelasting, de vraag is wel wat dit in 2013 gaat worden.
Het onderhoud is voor een diesel duurder, en zo ook de onderdelen, dat maakt de wegenbelasting van de tsi weer wat goed, helemaal als deze een stuk prettiger of pittiger rijd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan