overstap 1.2 TDI naar 1.2 TSI 63 kw , meerwaarde ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

deusjevo

Forumguru
Het onderhoud is voor een diesel duurder, en zo ook de onderdelen, dat maakt de wegenbelasting van de tsi weer wat goed, helemaal als deze een stuk prettiger of pittiger rijd

Ligt het aan mij of wordt het verschil in de literprijs tussen diesel en euro nou ook steeds minder?
 

piair1982

Forumguru
Ik heb ook met de 77 kw gereden. Enige verschil is dat ie een hogere topsnelheid heeft en ietsje eerder bij de 100.
Maar wel een wegenbelastingklasse duurder. Daarom heb ik de 63 kW genomen .
 

Skoody Boo

Actief lid

Skoody Boo

Actief lid
Er klopt (op dit moment, misschien niet toen jij bestelde) nog meer niet aan. De 77kw is nu een greentech, heeft dus startstopsysteem, regeneratief remsysteem, ASR + ESC, en grotere remschijven voor.
 

piair1982

Forumguru
Ok dan was ik destijds valselijk ingelicht, de verkoper beweerde bij hoog en laag dat de 77 kW duurder was in de HSB.

Maar ik ben uiterst tevreden met mijn keuze. Voor de meerprijs van de 77 kW heb ik nu veel luxe. :)
 

Skoody Boo

Actief lid
De verkoper? Dat vind ik echt schandalig! Die jongens horen dit soort dingen te weten!

Maar jij had nou wel geld over voor een hele stapel mooie opties, nietwaar? Is ook mooi!

Waar heb je hem vandaan als ik vragen mag?
 

piair1982

Forumguru
Bij Hegeman in arnhem.

Maar we gaan wel erg off topic nu.

Tussen haakjes, de dynamic uitvoering bestaat niet meer nieuw. Dus heb een hele unieke auto. :D

Hetzer, naar welke uitvoering kijk je? Ik kan je de sportstoelen adviseren. ;)
 

Cordoba

Forumguru
@Hetzer: behalve het verschil in motorblok, heb je nog een verschil, je huidige auto heeft er al een halve ton opzitten. Ik weet niet hoe het zit met de vervangingsregels voor distributie bij jouw auto, maar in elk geval voor allerlei slijtage delen scheelt het natuurlijk aardig wat (remmen (incl. schijven), waterpomp, wiellagers, koppeling, turbo, motorblok enz.)
 

Ronbe

Senior Member
Ik heb de 1.2 tsi 63 kw en heb ook proefgereden met een greenline.
De benzine motor heeft een veel gretiger karakter en trekt er echt aan vanaf ongeveer 1500 toeren.
Ik ben er zeker van dat je na een proefrit overtuigd bent van het fijne karakter van deze benzinemotor.
De greenline is naar mijn mening vooral een economische keuze, voor meer rijplezier ga je voor de tsi.
 

Noord26

Forumguru
Heb zelf een week lang een Octavia met 1.2TSI gehuurd gehad. En heb daarna met een GL proefgereden. Het verschil tussen beiden is voornamelijk de soepelheid van de TSI bij minder als circa 1700 toeren. Daarboven kom je met beiden totaal niets te kort qua trekkracht. De TSI loopt prettiger rond bij lagere toerentallen. Dit geringe meer 'rijplezier' kan ik niet echter niet rijmen met meer als 25Dkm per jaar of meer. Als ik minder als 15-20Dkm per jaar zou rijden, zou het zeker een TSI geworden zijn.
 

MarcoO2

Forumguru
haha alweer een nieuwe? Je kunt het ook niet laten he... ;)

Maar als je het inderdaad hebt over een verschil van 30 euro per maand, zou ik ook geen seconde nadenken en voor de TSI kiezen.

(verdere reacties zal ik bewaren voor het topic dat je hier vast nog wel over gaat openen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan