Overweeg aanschaf greenline 2010

Green

Actief lid
Goedemiddag ,

Wij overwegen de aanschaf van een skoda fabia greenline uit 2010 met 138000 km.
Zijn er nog specifieke dingen waarop wij moeten letten qua onderhoud etc.
Wij horen het graag wat jullie ervaringen zijn met dit type skoda.

Ter info desbetreffende auto is een ex lease en alle beurten zijn bij officiële skoda dealers uitgevoerd.
Laatste beurt gehad bij 128000 km,dus verwacht dat hij nu ook binnenkort weer een beurt nodig heeft.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Green!!!
 
Hallo Green,
Ik heb er 4 weken geleden 1 gekocht, een diesel 96000 op klok en bij mij is de regelaar van de aanjager kapot gegaan. Operatie is bijna klaar, maar helaas moest heel het dashbord eruit.
Dus ff aanjager controleren op alle standen.
 

Cordoba

Forumguru
Misschien is het verstandig om de auto uit te laten lezen op foutcodes (óf bij een forumlid dat je kan helpen, óf bij een VAG-dealer).
Foutcodes zijn voor een deel merkgebonden, en Skoda-Seat-Audi-VW zijn wat dat betreft allemaal hetzelfde, dus ook merkgebonden foutcodes komen tevoorschijn bij bijvoorbeeld een Audi-dealer. Foutcodes geven soms al mankementen aan, maanden vóór je het als gebruiker merkt, dus je kan vroegtijdig signaleren of er mogelijk problemen zijn.

Check verder hoe het zit met 'vervangen distributie' en als dat gebeurd is, of dan ook de waterpomp is vernieuwd. (vervangen distributie is per motortype anders, en dat weet ik zo niet uit het hoofd)
 

turboturbo

Forumguru
Ik zou me eerder zorgen maken om de staat van de EGR bij deze 1.2TDi motoren.
Dat is een dure reparatie, als ik de verhalen hier mag geloven. En ze vielen bij de spreekwoordelijke bosjes uit.
Ik heb zelf geen idee hoe je die op vervuiling kan controleren zelf.

Verder wat Cordoba zegt, even (laten) uitlezen op eventuele foutmeldingen.
 

mzzls1

Senior Member
Ik heb zelf ook een greenline b. Uit 2012.
Bij mij was al binnen 2 jaar de aanjager kapot. Dat zorgde ervoor dat de airco niet voldoende werkte.

En idd wat turboturbo al benoemd hou ik mijn hart vast m.b.t. EGR. Die valt idd met bosjes uit. Alleen er zijn manieren qua reparatie die het iets leuker maken.

Verder heb Nog geen problemen gehad, prima auto.
 

bobracing

Forumguru
prima wagen en rijdt goed, enkel ervaar ik wat technische storingen maar dat kan je ook weer verhelpen.\
 

Green

Actief lid
image.jpg Auto aangeschaft!!!! Yippie

De laatste onderhandelingen zijn afgerond!!(vier nieuwe bandjes erbij,en minimaal toebetalen!!!)
Als het meezit kan ik eind van de week ophalen Moet deze week zeer onregelmatig aan het werk,hoop dat het vrijdag lukt,anders volgende week maandag


Wij hebben vorige week een uitgebreide proefrit gemaakt en waren direct enthousiast .Wat een ruimte en luxe,climate control ,navigatie admudsen etc,fijne stoelen.
Voordeel als je de overstap maakt van een peugeot 107 ,dan merk je gelijk dat het een klasse groter is.
Niet om de peugeot aftekraken o.i.d.(toch probleemloos 55dkm in 3,5 jr meegereden )

We hopen nog vele km te maken in de fab.
Wellicht tot ziens
Groeten Green!!!
 

bobracing

Forumguru
proficiat! Dat gevoel had ik ook! Vanuit een VW Lupo en Peugeot 107 naar dit :)
Rijdt echt prima zeker voor het geld en wat je ervoor terugkrijgt!
Dat systeem heb ik er ook inzitten werkt ideaal snel en goed!!! Enige dat ik mis is een maxidot als ik mocht kiezen maar ach :)
Veel plezier ermee! ik haal met wisselend rijden 1 op 24/25 met gemak.
 

Green

Actief lid
@bobracing ,volgens mij hebben wij een zgan maxidot erinzitten ,is dat het grotere scherm tussen de snelheidsmeter?,en wat is het verschil als je dit niet hebt?
 

bobracing

Forumguru
Klopt jij hebt dan een zwart wit display en rechthoekig. ik heb minidot is groen met zwarte letters en half zo groot.
maxidot heeft meer functies :) Je mag hem best gratis ruilen tegen mijn minidot :tongue:
 

bobracing

Forumguru
Tja iedere auto heeft zijn punten etc.
Ik heb een fabia 1.2TDI gekocht met 208.000km op de teller en 4 jaar oud. Mensen zeggen moet je niet doen, koop er eentje met 50.000 of 100.000km op de teller heb je langer plezier van. Maar het nadeel van die wagens is dat zij enkel gekocht en bereden zijn om de reden van goedkoop, dus vele korten stukjes etc. Als een diesel problemen gaat geven of juist dat EGR dan is het wel door korten stukken. Dus ik ging kijken in de groep 150.000+ km en dan gewoon op prijs en optie uitvoering.
Ik dacht stel ik rij 20.000 per jaar, dan maakt het niks uit of de wagen 170.000 of 200.000 gelopen heeft gezien je dan toch de riem moet vervangen bij de 210.000! Dus zodoende toch gekozen voor een Fabia 2 met bijna alle opties en echt de kleur maakte mij niks uit, wilde gewoon een auto hebben waarvan de boekjes klopten en waar het gevoel goed bij was. Dus heb een van de goedkopere in Nederland gekocht van de zomer. Direct de riem laten vervangen en grote beurt een keer laten uitvoeren bij de dealer zodat je de Skoda wegenwacht krijgt en ik aan hun de status van de wagen kon opvragen.
Conclusie nette wagen meneer, zien we niet vaak met 210.000 maar enkel de bandjes zijn bijna op (1,6mm) en achterremmen moesten gesteld worden verder niks aan de hand! Tevens ook de complete facturen opgevraagd die zij uit het systeem konden halen en daarin zag ik paar dingen voorbij komen zoals EGR bij de 60.000km, storing met koppeling pedaal, software update, nieuwe remschijven bij de 189.000 en wat klein spul.
Nu heb ik in 4 maanden tijd 6500km gereden en heb ik op wat storingslampjes na geen grote problemen gehad, totale extra kosten dus sensor( dealer prijs 166,-) en voeler( 56,-) En zelf een VCDS set gekocht en setje winterbanden op velgen met wieldoppen a 125,-

Maar dit soort problemen onderhoudt heeft vrijwel iedere wagen ook als ik een fabia2 van zeg 7500,- euro had gekocht met 100.000 tot 150.000km op de teller.
 

Kogamyata

Senior Member
Hallo, Ik heb hem nu 10 mnd en 25000 km gereden. Tellerstand 152000. geel lampje volgens boekje voor verlichtingstoring, gaat bij mij branden bij hoosbuien. Zodra het contact af en weer aangaat, lampje uit tot volgende hoosbui. Ik vind het dimlicht te weinig licht leveren. Felle koplampen achter je geeft je eigen schaduw voor je weer. Electriciteitsspiraallampje af en toe knipperend. Stoppen en opnieuw starten weer 3 weken uit. Toen zei mijn vrouw er piept iets. Ik hoorde niets (72 jaar). Toen hoorde ze later ook niets meer en toen deed de kachelmotor het niet meer. Dus die moet eruit en nou komt het...het hele dashboard moet eraf. Auto rijdt verder prima. Verbruik gemiddeld 1;27, maar rijd niet sneller dan 100 behoudens bij inhalen dan even 120. Motorkap heeft snel last van beschadiging (steenslag). Het is 'n 1,2 diesel Greenline 2010. Voorheen 20 jaar 405 diesel gehad zonder turbo 450.000 km mee gereden. Rijdt nu als taxi in MAURETANIË. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Succes!
 

Kogamyata

Senior Member
bericht voor MZZIS 1.

Hallo.
Bij jou is de binnenventilator vervangen. Aan wat voor kosten moet je dan denken? En die voordeliger EGR, wat kost zoiets en hoe moet dat en waar? Kun je snel reageren?
Bvd,
Joop.
 
Bovenaan Onderaan