Paar vragen over fabia combi 1.9 tdi

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister9

Actief lid
Hallo,

Ik sta op het punt om een Skoda Fabia Equipe plus 1.9 TDI te kopen, en ik heb een paar vragen.

Nu zit hier een "normale" sleutel bij met afstandbediening. Maar ik zou graag zo'n klapsleutel willen. Kan dat bij de dealer besteld worden?

Aan de linkerkant van het stuur zat een klepje met een knopje met waarop "on" stond. Weet iemand wat voor een klepje zit.

Volgens de specificaties horen op deze versie ook gordijn arbaigs. Waar kan ik zien of deze erop zitten. Op het plafon vond ik niets.

Zijn er ook tellerringen te installeren. Op mijn Fiat Punto heb ik dit zelf gedaan, kan dat op de skoda ook?

Alvast bedankt voor jullie moeite.

Fabia

† In Memoriam
Volgens mij kan je geen klapsleutel bestellen er wordt een normale bij geleverd. Ik heb zelf een Equipe+ en en dus ook een normale sleutel en ben daar tevreden over. Bij mijn vorige Fabia een Elegance had ik wel een klapsleutel maar mij maakt het me verder niks uit. Geen enkele Fabia heeft gordijn airbags, wel heb je zijbags in de voorstoelen zitten. Ik heb de tellerringen laten monteren door mijn dealer, of je het zelf kan weet ik niet. Ik wilde daar mijn handen niet aan branden. Wat het klepje met on is weet ik niet precies, maar volgens mij is het gekoelde kastje. De Equipe (+) is een behoorlijke complete uitvoering. Er zitten heerlijke sportstoelen in.

Michel

Forumguru
- De klapsleutel kan je volgens mij via de dealer bestellen. Vraag me alleen niet naar de prijs.
- Het knopje met "on" slaat op de knop voor het openzetten van de warmte/koude naar dit bakje. In dit bakje kan je precies één blikje fris kwijt en als je de toevoer openzet (en de airco laat koelen) dan wordt het blikje dus ook koud gehouden.
- De Fabia I kent geen hoofdairbags, alleen airbags in stuur, dashboard en evt. in de stoelen.
- Tellerringen zijn eveneens te bestellen. Zie o.a. www.milotec.de. Is volgens mij ook via de dealer te bestellen.

cvegreen

Forumguru
Wat waar zit weet ik niet zo maar te zeggen, maar bij mij zit er in het ganschoenkastje gewoon een draaiknop met daar een 0 op en dan aande ander kant een ijssterretje (teken).
Gordijnbag's zijn bij mijn weten niet te krijgen op fabia , toch nergens op een optielijst gevonden.
Zie eigenlijk niet het nut in van een klapsleutel . Het zijn geen enorm grote sleutels dat ze je bij iedere keer weer opnieuw prikken. Trouwens wees wat minder nonchalant en stop je sleutels liggend in je zakken met het bolle gedeelte naar binnen en dan heb je geen klapsleutel nodig.

Fabia

† In Memoriam
Wat waar zit weet ik niet zo maar te zeggen, maar bij mij zit er in het ganschoenkastje gewoon een draaiknop met daar een 0 op en dan ande ander kant een ijssterretje (teken).

Je bedoelt dit:

Bijlagen

• fabia220901c.jpg
    fabia220901c.jpg
    9,3 KB · Weergaven: 35

EdK

Forumguru
De normale sleutel met afstandbediening komt uit op een 110 euro incl inlezen van de sleutel
Dus ga er maar van uit dat de klapsleutel ruim boven die prijs zal uitkomen !

De normale sleutel met afstandbediening komt uit op een 110 euro incl inlezen van de sleutel
Dus ga er maar van uit dat de klapsleutel ruim boven die prijs zal uitkomen !

Volgensmij was het voor een Fabia iets van 70 - 90 Euries..
Weet alleen niet meer of het incl. of excl BTW was..

Gieliovd

Forumguru
Hallo,

Ik sta op het punt om een Skoda Fabia Equipe plus 1.9 TDI te kopen, en ik heb een paar vragen.

Nu zit hier een "normale" sleutel bij met afstandbediening. Maar ik zou graag zo'n klapsleutel willen. Kan dat bij de dealer besteld worden?

Aan de linkerkant van het stuur zat een klepje met een knopje met waarop "on" stond. Weet iemand wat voor een klepje zit.

Volgens de specificaties horen op deze versie ook gordijn arbaigs. Waar kan ik zien of deze erop zitten. Op het plafon vond ik niets.

Zijn er ook tellerringen te installeren. Op mijn Fiat Punto heb ik dit zelf gedaan, kan dat op de skoda ook?

Alvast bedankt voor jullie moeite.
Knopje "on" geen idee... heb ik niet!

Gordijn airbags zijn dan gewoon de zij airbags, die zitten in de zijkant van de stoelen verstopt. Deze fungeren volgens mij als een gordijn als ze ploffen.

Tellerringen is geen probleem. Voor geloof ik 25 euro heb je een setje op ebay of marktplaats enzo CNC gefreesd uit aluminium. Zelfklevend dus zo gemonteerd.

Verder hebben we het hier over de koeling van het dashboardkastje, daar zit een ring op met een gaatje waar je kunt kiezen of de stroom van koele lucht naar het kastje mag of niet.

mister9

Actief lid
ok, ik heb nog een vraag over een skoda. Deze staat er al een tijdje op:[autotelegraaf.nl]

Maar WAAROM staat ie er al een tijdje op. Want ik zie zo niets wat er mis mee zou kunnen zijn. Bovag garantie, KM-stand heeft NAP dus is echt zo laag. Waarom staat ie er nog? Is ie te duur voor de leeftijd?

Gieliovd

Forumguru
Daar kwam laatst ook al iemand mee op de proppen, die auto.

Er stond eerst 4x4 bij enzo... moet je maar ff zoeken in dit forum! Staat een heel topic over deze auto.

neoproject

Actief lid
knopje "ON" is idd een knopje dat bij een klein vakje hoort. In dit klein vakje past net een blikje cola, In de ON stand en bij gebruik van de airco wordt dit vakje gekoeld.

Gieliovd

Forumguru
knopje "ON" is idd een knopje dat bij een klein vakje hoort. In dit klein vakje past net een blikje cola, In de ON stand en bij gebruik van de airco wordt dit vakje gekoeld.
Hmmm LEUK!

Heeee! Nou jullie het zeggen! Ik was aan het tikken, ik heb dat bakje helemaal niet.

Maar nu herinner ik mij, ik heb een of ander klepje die open kan naar voren gekanteld, en daar zit een of ander schuiflipje waar "ON" op staat denk ik...

Aha! Weet ik ook wat dat is ;)

mister9

Actief lid
Als ik een fabia combi koop, zonder leren stuur, kan ik dat dan achteraf alsnog laten doen? Vind dat wel erg prettig namelijk.
En is bij de fabia combi 1.9 tdi ASR standaard? Dit zorgt er toch voor dat je willen niet gaan spinnen tijdens het optrekken?

Gieliovd

Forumguru
Als ik een fabia combi koop, zonder leren stuur, kan ik dat dan achteraf alsnog laten doen? Vind dat wel erg prettig namelijk.
En is bij de fabia combi 1.9 tdi ASR standaard? Dit zorgt er toch voor dat je willen niet gaan spinnen tijdens het optrekken?
Dan moet je een lederen stuur op de kop tikken en laten vervangen. Laten is wel een aanrader i.v.m. de airbag!

ASR = traction control ja.

joergarms

Senior Member
je mag mijn stuur wel overnemen, leer + airbag!! 1500 euro:shocked::shocked::shocked:

GRapje, maar als je een stuur van de spiritplus op de kop tikt, dan heb je dus een lederen stuur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan