Paar vragen over fabia combi 1.9 tdi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wallie

Lid
Wat is er dan met de airbag?
En is ASR alleen standaard op de 1.9 tdi, of ook op andere versie's.
Op de laatste Fabia's 1.9 TDI zat geen ASR meer standaard, die van mij heeft het ook niet... (kostte 90euro meerprijs), mis het verder niet hoor.

mister9

Actief lid
Ik heb mijn fabia combi! Echt prachtige wagen, 1.9 tdi, zwart metalic, uit 2006, equipe + versie, dus sportstoelen, leren stuur, pook, en handrem. Rijd als de brandweer!

Maar had wat vragen.

Als ik achteruit rijd, dan gaan mijn blower harder blazen. Waarom is dit, of is dit een fout? Als ik ´m uit z´n achteruit haal, dan gaat de blower weer normaal blazen.

Deze combi heeft geen ASR, kan ik dit nu alsnog laten installeren, of is dat wel een hele dure grap?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!

Wallie

Lid
Ik heb mijn fabia combi! Echt prachtige wagen, 1.9 tdi, zwart metalic, uit 2006, equipe + versie, dus sportstoelen, leren stuur, pook, en handrem. Rijd als de brandweer!

Maar had wat vragen.

Als ik achteruit rijd, dan gaan mijn blower harder blazen. Waarom is dit, of is dit een fout? Als ik ´m uit z´n achteruit haal, dan gaat de blower weer normaal blazen.

Deze combi heeft geen ASR, kan ik dit nu alsnog laten installeren, of is dat wel een hele dure grap?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!
De interne luchtcirculatie gaat aan als je hem in z'n achteruit zet, ter verkoming dat je jezelf vergast, en dat klinkt wat harder ;)

ASR kan er volgens PON niet in achteraf (heb wel eens geinformeerd). Wil natuurlijk niet zeggen dat een dealer het niet kan, maar officieel niet.

cvegreen

Forumguru
De interne luchtcirculatie gaat aan als je hem in z'n achteruit zet, ter verkoming dat je jezelf vergast, en dat klinkt wat harder ;)

Heb er nog nooit iets van ondervonden eerlijk gezegd . Kan natuurlijk ook zijn omdat ik een clasic versie het dat die dat niet hebben natuurlijk. Het enige dat soms aangaat als ik mijn wagen in zijn achteruit zet is dat mijn achter ruitewisser aangaat , maar dat is normaal , mijn C3 deed dat ook en mijn vrouw haar vectra doet dat ook .

Hetzer

Forumguru
Of van een elegance of Equipe Plus. Meer uitvoeringen weet ik niet.

leren stuur bedoel je??, die zat niet standaard op de Fabia Elegance mk2, gelukkig wel op mijn huidige Roomster Style, erg prettig kan ik je wel vertellen

Gieliovd

Forumguru
Heb er nog nooit iets van ondervonden eerlijk gezegd . Kan natuurlijk ook zijn omdat ik een clasic versie het dat die dat niet hebben natuurlijk. Het enige dat soms aangaat als ik mijn wagen in zijn achteruit zet is dat mijn achter ruitewisser aangaat , maar dat is normaal , mijn C3 deed dat ook en mijn vrouw haar vectra doet dat ook .
Same here, die ventilator heb ik nooit gemerkt! Misschien omdat mijne altijd op 2 staat.

Wat je zegt, die wisser gaat bij mij lang niet altijd aan! Dat vind ik al zo merkwaardig.

Iemand een idee wanneer die wel en niet aangaat?

Fabia

† In Memoriam
Wat je zegt, die wisser gaat bij mij lang niet altijd aan! Dat vind ik al zo merkwaardig.

Als je de wissers voor aan hebt en je doet de auto in z'n achteruit dan zwiept de wisser achter eenmaal over de achterruit. Erg handig moet ik zeggen.

Gieliovd

Forumguru
Als je de wissers voor aan hebt en je doet de auto in z'n achteruit dan zwiept de wisser achter eenmaal over de achterruit. Erg handig moet ik zeggen.
Uiteraard.. logisch.. waarom ben ik niet zuiver!

Owja, pure uitputting das waar ook.

cvegreen

Forumguru
Same here, die ventilator heb ik nooit gemerkt! Misschien omdat mijne altijd op 2 staat.

Iemand een idee wanneer die wel en niet aangaat?

Is te merken aan je postings dat je de uitputting nabij bent hoor. Je lijkt mij anders vrij slimme (afgaand op je antwoorden ,maar nu ff niet) kerel, dat je dit zelf niet kon bedenken. Maar inderdaad een super handig snufje.

rvdvoort

Nieuw lid
Ik ben vorig jaar de opklapbare sleutel kwijtgeraakt en heb een nieuwe kunnen bestellen, voor schrik niet, Euro 188!

joergarms

Senior Member
De ruitenwisserfunctie vind ik ook erg handig, al moet ik zeggen, ik kijk niet veel door mijn achterruit, ik heb de ramen geblindeerd, heb de binnenspiegel altijd op nachtstand staan en heb parktronic.
Maar de hoofdreden dat ik niet door de achterruit kijk is dat ik dat bij mijn werk ook niet kan, dus dan rij je altijd op je spiegels.

Die ASR functie zou ik ook graag willen hebben, moet kunnen lijkt me, want volgens mij worden dezelfde sensoren als de ABS-sensoren gebruikt, dus lijkt het me vooral een software kwestie............
Iemand hier ervaring mee??

Binnencirculatie bij het achteruitrijden, klopt, doet ie van mij ook, maar of het echt zoveel helpt??? Maar het is in ieder geval lief van de Skoda-designers dat ze aan onze gezondheid denken:471:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan