Dat ziet er echt gaaf uit!Hier een mooi voorbeeld op engelse forum van pana roof op de hatchback..
Heeeeeeel groot
http://www.briskoda.net/forums/topic/283187-candy-white-elegance-finally-home-plenty-of-pic/
Heb ik ook een paar keer gehad. Blijkbaar staat de auto dan zo dat er wat druk op het dak staat en niet dicht wil. Door te rijden veranderd dit. Ik heb er maar mee geleerd te leven dat dit heel soms gebeurd.Mijn dak wil niet sluiten als de auto stil staat. Het dak gaat dan dicht en daarna direct weer op de brievenbus stand. Stapvoets rijden en dan sluit het dak wel goed. De dealer heeft er al eens naar gekeken en daarna heeft hij het even foutloos gedaan, maar het 'euvel' is nu weer terug. Ik kan er mee leven, maar heeft iemand misschien tips?
Had ik idd ook getest. Lijkt hier niet aan te liggen. Het dak gaat even dicht, maar dan direct weer open. Zoals @jongetje ook voorstelt, wellicht is mijn O3 permanent scheef. Stapvoet rollen is voldoende (heb een DSG), dus even voet van de rem, dak sluiten en weer terug het parkeervak in. Buren zullen wel denken dat ik niet kan parkeren, hehehe.Als je stapvoets rijdt, is dan je auto automatisch vergrendeld? Zou kunnen dat hij dan op comfortsluiting wel sluit, omdat hij ‘denkt’ dat alles dicht moet, maar als je stil staat niet.
Andere test (mits je comfortsluiting hebt): kun je met de sleutel alle ramen sluiten en gaat het dak dan ook dicht bij stilstand?
Wellicht dat sluiten tijdens rijden helpt. Zo niet, damn... in jouw geval zou ik het dak ook niet meer gebruiken. Zonde zeg!...en op 't moment dat het dak echt in z'n rubbers gaat duw/houd ik het naar beneden en dan blijft het ook gesloten. ...
In mijn 03 zit ook een panoramisch dak. Al veel teveel maakte ik mee dat bij het sluiten, het dak gelijk weer open kantelde en zo bleef staan. Ik heb nog niet geprobeerd om het al ( zachtjes) rijdend te sluiten. Hetgeen ik doe is het dak een heel stuk terug open zetten en dan de draaiknop helemaal terug naar sluitstand. Terwijl het dak sluit stap ik uit en op 't moment dat het dak echt in z'n rubbers gaat duw/houd ik het naar beneden en dan blijft het ook gesloten. Bij de dealer hebben ze al vanalles geprobeerd maar niets helpt. Datzelfde dak wordt ook bij VW gebruikt hoorde ik van een bevriende VAG medewerker die me toevertrouwde dat er heel wat klachten zijn over dat dak. Mijn vrouw rijdt al niet meer met het dak open omdat ze het niet vertrouwt. Soms een hele tijd geen problemen en dan 5 keer na elkaar dat vervelende euvel om dan weer prima te werken. Er zit geen regelmaat in, er is geen pijl op te trekken.... optie van 1000euro....dikke zonde. Mijn tweede Octavia is besteld (8 maand levertermijn!!) maar deze keer zonder open dak. Ongeacht merk of type, in geen 100 jaar zal ik die optie ooit nog kiezen. Voor de rest, alle lof voor de Octavia!
Waarom geen 1.5DSG met open dak?