Park Asist Modus

gllo

Nieuw lid
Sinds een week aan het touren met de S3 heb ik een vraag omtrent het automatisch parkeren...
Wanneer ik wil file parkeren werkt dit perfect echter wanneer ik haaks wil parkeren dien ik volgens de handleiding op de park asist knop te drukken om een andere parkeermodus te selecteren.Echter wanneer ik op de knop druk schakelt hij de park asist gewoon terug uit, dus geen keuze van modes... Is dit bij jullie ook zo of doe ik iets verkeerd?

Tassin

Forumguru
Op je display kan je de gewenste parkeerwijze kiezen. Voor haaks parkeren mag de snelheid niet te hoog zijn (lager dan bij fileparkeren).

B.Stuurder

Forumguru
Normaal gesproken is op de display tussen de tellers inderdaad de modus te zien. 1x drukken is fileparkeren rechts, 2x drukken is haaks parkeren rechts. 3x drukken is weer uit.
Met richtingaanwijzer naar links aan kijkt de auto links naar plek, verder identiek aan rechts.
Stapvoets rijden en voor haaks parkeren moet je best een eind voorbij de vrije plek rijden voordat hij de ruimte ziet en aangeeft dat je de versnelling achteruit moet kiezen.
Uitparkeerhulp is alleen bij fileparkeren en met richtingaanwijzer aan

Arjann

Forumguru
Volgens mij "ziet" de auto zelf langs wat voor parkeervak je rijdt. Op het display word in eerste instantie fileparkeren aangegeven. Maar als je haaks wilt parkeren herkent hij dit vak ook.

Tassin

Forumguru
Klopt. Als je vak te kort is voor fileparkeren, zal hij zelf haaks parkeren voorstellen.

frisok

Senior Member
Misschien is het nog van belang hoe snel je de tweede keer op de park assist knop drukt? Als je te lang wacht dan ziet hij dat misschien meteen als uitschakelen.

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb nog niet gehad dat de auto haaks parkeren voorstelde wanneer de file parkeerplek te kort was. Hij geeft dan de plek aan als bezet. Misschien als ik naast een te korte plek blijf staan, maar door de bank genomen heb ik daar geen tijd voor.

Bovenaan Onderaan