Parkassist, ervaringen

Racer-X

Actief lid
Gisteren en vandaag maar eens de parkeerassistent getest. Soms lukte het maar ook moest ik een aantal keer ingrijpen want er klopte niet veel van de manoeuvre. Wat is jullie ervaring?

Thorgal

Forumguru
Ook ik heb de laatste dagen een paar keer parkassist gebruikt, omdat het kan, maar hij parkeerde perfect in, heel strak langs de stoeprand. Ik reed wel steeds langzaam en redelijk dicht langs de andere auto's.
Zelf parkeren is inderdaad sneller maar kan me goed voorstellen dat dit voor sommige een uitkomst is

Pablos

Senior Member
Van de week mee zitten spelen. Bij een verlaging in de stoep staat hij toch deels erop...

Lodewijk

Actief lid
En op je buitenspiegels letten, daar was ik gisteren bijna een van kwijt... Verder werkt het prima

TedVlemmings

Forumguru
Mij valt op dat met de kont naar achter vaak 3x steken nodig is, of corrigerend wat op en neer waar ikzelf het toch altijd in een keer doe. Fileparkeren nog niet echt kunnen testen, maar ik vermoed dat ik het daar wel eens voor ga gebruiken maar dat ik het steken lekker zelf blijf doen.

TedVlemmings

Forumguru
Ik ben er trouwens ook vandaag pas achter gekomen dat je de kant van scannen kunt bepalen door je knipperlicht te gebruiken :banghead: Wat best logisch is natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Standaard is rechts, wil je aan de linkerkant inparkeren dan moet je idd je knipperlicht naar links gebruiken, simply clever :)

Haaks op de weg aan de linkerzijde van de weg een aantal keren geprobeerd maar is niet echt een suc6. Zelfs met een tussenruimte van 270 cm lukt het niet in één keer.

Gisteren voor het eerst geprobeerd langs de linkerzijde te parkeren. Dat lukte voor geen meter. Hij meende goed geparkeerd te zijn toen er nog 40-50 cm afstand tot de stoep was.
Rechts inparkeren lukt over het algemeen goed al is de afstand tot de stoep soms vrij groot (20cm).
Haaks op de weg parkeren lukt niet, hij herkent nooit een opening. Vraag me af wat ik verkeerd doe. Ik druk weldegelijk 2 keer op het automatisch inparkeren knopje zodat hij weet dat ik haaks wil parkeren.
Automatisch uitparkeren lukt over het algemeen ook goed maar werkt weer niet wanneer ik haaks ingeparkeerd sta, dna herkent hij de situatie niet.

CoesDoes

Forumguru
Ik gebruik het regelmatig voor fileparkeren, werkt super! 'Probleem' is wel dat de parkeerassistent afhankelijk is van de parkeerkunsten van de auto waar je achter parkeert, als deze b.v. op de stoep staat zal de assistent je auto ook op de stoep zetten, dus daar moet je wel rekening mee houden. Haaks parkeren gebruik ik een stuk minder, vooral omdat het resultaat (voor mij) minder voorspelbaar is en het m.i. wat minder soepel werkt.

rtwee

Senior Member
Ook hier geen enkele problemen met de park assistant. Werkt leuk al heb ik het alleen gebruikt om het mensen te laten zien en omdat mijn kids het fantastisch vinden. Parkeer hem liever zelf in, maar als hij het doet gaat het probleemloos. En hij staat er idd niet direct in, maar dat is toch ook nergens genoemd dat dat gebeurt?

TedVlemmings

Forumguru
Enkel het uitparkeren is mij nog niet gelukt/onbekend hoe het moet. Heb nog geen mogelijkheid gehad om dit te testen.

frisok

Senior Member
Uhm... uitparkeren??? Wegrijden bedoel je? :maakmegek:

(OK. Even handleiding gelezen... Dat kan dus echt.)

hemi24

Forumguru
Ik gebruik het regelmatig voor fileparkeren, werkt super! 'Probleem' is wel dat de parkeerassistent afhankelijk is van de parkeerkunsten van de auto waar je achter parkeert, ...

... en de auto waar je voor parkeert...

Dus als je tussen twee seicentootjes parkeert riskeer je een set beschadigde velgen..! :mad:

Bovenaan Onderaan