Parkassist, ervaringen

kleine heino

Senior Member
Vandaag heeft de verkoper mij laten zien hoe het werkt. Ik was verbaasd hoe goed dit werkte. Wat wel opviel is dat er redelijk wat ruimte tussen 2 auto's aanwezig moet zijn. Bij de 1e poging bleek er te weinig ruimte terwijl ik zelf de auto makkelijk kon parkeren op die plek. Ook "uitparkeren" werkte prima.

Pablos

Senior Member
Ik had het niet verwacht, maar ik gebruik het geregeld. Ik vind het wel relaxed. De auto het werk, ik de overview:):)

Alleen die piepjes aan alle kanten...soms een beetje te

Rick

Senior Member
Gisteren ook een mooi incidentje. Situatie: fileparkeren met aan voorkant een geparkeerde auto en aan achterkant een niet al te dikke boom. Ik was lui en moe dus dacht laat dat apparaat zijn werk maar weer eens doen. Ik vond al dat ik de auto niet ver naast de andere auto hoefde te zetten van de assistent. Auto ging vrolijk achteruit en ik kijk dan niet eens meer in de spiegel maar alleen op het display om op te letten of ik voor of achteruit moet. Opeens een remingreep en meldingen in het display. Blijk ik bijna tegen die boom aan te staan. Hadden de sensoren dus in eerste instantie over het hoofd gezien. Op laatste moment dus niet en remde de auto netjes op tijd.
Aparte ervaring. Geleerde lessen: 1) toch wat meer over de schouder kijken 2) remingrepen bij inparkeren werken goed :D

JeeJeeR

Actief lid
Gisteren ook een mooi incidentje. Situatie: fileparkeren met aan voorkant een geparkeerde auto en aan achterkant een niet al te dikke boom. Ik was lui en moe dus dacht laat dat apparaat zijn werk maar weer eens doen. Ik vond al dat ik de auto niet ver naast de andere auto hoefde te zetten van de assistent. Auto ging vrolijk achteruit en ik kijk dan niet eens meer in de spiegel maar alleen op het display om op te letten of ik voor of achteruit moet. Opeens een remingreep en meldingen in het display. Blijk ik bijna tegen die boom aan te staan. Hadden de sensoren dus in eerste instantie over het hoofd gezien. Op laatste moment dus niet en remde de auto netjes op tijd.
Aparte ervaring. Geleerde lessen: 1) toch wat meer over de schouder kijken 2) remingrepen bij inparkeren werken goed :D

Aparte ervaring ook gehad! Blij met les 2, remingreep!! Had ik niet verwacht. Ik kijk eigenlijk ook alleen op de display. Daar was toch niks rood te zien en toch rem ingreep. 1cm van trekhaak van de buurman vandaan! Gelukkig ging het goed.

MaRco2

Forumguru
Met PDC blijft het ook altijd opletten. Vorige week zaterdag naar een dealerevenement geweest (jubileum), tussen een paar auto's in een berm parkeren.

De bekende parkeerpiepjes (auto achter me was nog ver genoeg weg), rood. Stoppen. Hoor ik zachtjes kloenk... kijk in de binnenspiegel: oeps, lantaarnpaal.

Had hem net aangetikt met de trekhaak (zat er nog op).:D Beter opletten....:banghead:

mvneerbos

Senior Member
Zelf nog niet zo'n 'bijna' momentje gehad, maar als ik dit zo hoor ga ik voortaan toch ook even wat beter opletten. Een gewaarschuwd mens... :jaja:

Pablos

Senior Member
Ik had een stapel rotsjes Niet gemerkt (met daartussen een witte vlaggenmast op lichte achtergrond)
Geen piepjes, wel schade:(

Mark de Vries

Nieuw lid
Afgelopen vrijdag mijn nieuwe Octavia mogen ophalen bij de dealer, valt me alleen wel wat op: op mijn vorige had ik 2 standen voor de parkassist: 1x drukken voor langsparkeren en een 2e keer drukken voor achterwaarts haaks inparkeren. Als ik nu langs de vakken rijdt en een 2e keer druk blijft hij maar langsparkeren aangeven.

Doe ik iets verkeerd is deze optie vervallen?

Klaasje

Forumguru
Volgens mij is die optie vervallen.

Systeem ziet het nu zelf als goed is
pagina 230 en 231 van instructieboekje
Je moet juiste modus in het scherm selecteren

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan