Parkeerlicht

guitar_billy

Senior Member
Volgens mij branden ze altijd alle 4... Anders is de C-vorm niet compleet

Octi is terug van de garage, vanavond even gekeken. voor brandt 1 lampje, achter branden er 4; de complete [
conclusie bevestigd : totaal verbruik is idd 5 + 3x3 + 4 = 18Watt => ~1.5A

Fabia

† In Memoriam
Niet bij parkeerlicht. Bij normaal stadslicht brandt de kentekenverlichting wel...

Volgens mij wel, we hebben daar een hele discussie over gehad. Het hing ook samen met welke kant je van de parkeerverlichting gebruikte. Bij bv links wel en recht niet geloof ik.

Mark

Banned
Bij mijn Roomster brande bij het gebruik van het linkse parkeerlicht ook de kenteken verlichting mee, als ik het rechtse parkeerlicht gebruikte bleef de kenteken verlichting uit. Hier is al een topic over geweest op dit forum.

turboturbo

Forumguru
Ik vraag me altijd af waarom of wanneer mensen dit gebruiken. Zolang ik mijn auto niet op een 80 km landweggetje zonder lantaarns moet parkeren, zou ik het niet gebruiken. Ik denk altijd dat je juist alleen maar aandacht op je auto vestigt (voor kwaad volk, bedoel ik dan). En ik kan zo al 3 buren bedenken die komen aanbellen omdat 'je lampen nog branden' :) Heb je dat soort misverstanden weer....

Ah, ik heb er zojuist één (reden) gevonden:
mag je inderdaad vragen stellen over de conditie van de accu.
Het lijkt me een uitstekende manier om te testen of je accu nog genoeg reserve / conditie heeft. Scheelt weer als je daar pas op een koude november ochtend (na eerste nachtvorst oid) achter moet komen, net als je haast hebt en je powerbooststarter-dinges niet opgeladen is.... ;)

MarijntjeTDI

Actief lid
Volgens mij kun je ook met behulp van vagcom een andere lamp achter toewijzen voor parkeerlicht bij de Octavia. Weet niet of dit voor het wattage veel uitmaakt maar kan een optie zijn.

Rallye

Forumguru
@turboturbo: ik gebruik mijn parkeerlicht altijd als mijn Octi de laatste in een rijtje geparkeerde auto's is. Geeft net dat beetje extra opvallendheid voor de niet-oplettenden onder de voorbijgangers. Dat "kwaad volk" het daardoor eerder op je auto vorzien zou hebben lijkt mij onzin. Wellicht hebben ze juist minder belangstelling....

Fabia

† In Memoriam
Ik gebruik het altijd als ik parkeer bij de tafeltennis. Daar is het knap donker en wil niet dat iemand mijn Fabje over het hoofd ziet.

turboturbo

Forumguru
Duidelijk; ik denk dat ik voor dergelijke (voor mij) uitzonderlijke situaties ook wel parkeerlicht zou gebruiken (onverlichte plaatsen, op het hoekje van de straat idd)

Bovenaan Onderaan