Parkeerschade - repareren of niet?

Gunner

Forumguru
Gister de O3 aangetroffen met een fraai cadeau van een onbekend iemand. parkeerschade.:nono:

Nu ben ik best aardig verzekerd, en daar gaat het ook niet om. maar heb inmiddels contact gehad met m'n verzekeraar en hun aangewezen schadehersteller en de afspraak gemaakt voor volgende week.

Ze zullen het een en ander gaan spuiten. Echter, paranoid android dat ik ben, is kleurverschil een reeel te verwachten probleem?

Die man wist me te vertellen dat het bij een jonge auto in een metallic lak niet zo'n groot probleem hoeft te zijn. Eerder verwachtte hij glansverschillen die na een paar wasbeurten bijtrekken.

Maak ik me te druk of.... ?

Joske

Forumguru
Ja, je maakt je te druk :)

weet niet welke kleur van lak je wagen is?

Hoe lichter de kleur hoe minder kans op kleurverschil, mijn platina grey is ook herspoten geweest, nieuwe bumper en nieuw spatbord. Daar heb ik niets van gezien in kleurverschil. Een paar jaar geleden moest er een nieuwe deur in de Fabia (die is Antraciet Grijs, dus vrij donker). Daar ook nooit kleurverschillen gezien.

De dag van vandaag spuiten ze kleuren echt wel naar de huidige kleur die de wagen heeft. Ongeacht de leeftijd van de wagen.

Dus ik zou me geen zorgen maken ;)

Joske

Forumguru
Moet wel zeggen dat ik mij eerst ook bijzonder veel zorgen maakte, zo de "eerste keer" ;)

Maar steeds tevreden van het resultaat geweest, kwaliteit van het carrosserie bedrijf speelt ook een rol natuurlijk. Maar door de band, waar verzekeringen mee werken of officiële dealers, leveren deze (in BE dan toch, over NL kan ik mij niet uitspreken) goed werk af.

Gunner

Forumguru
Ik heb wel goede ervaringen met spuiten, met mijn andere auto (en die had zelfs de probleemkleur licht zilver). Maar dat was bij een ander bedrijf. Wellicht voor de toekomst wat meer premie betalen en zodoende eigen keuze in schadehersteller krijgen.

Gunner

Forumguru
HUH, mag je niet zelf kiezen dan?
Ik mag kiezen uit een aantal door hun geselecteerde partners. In mijn stad is dat er maar één. Als ik de optie binnen mijn verzekering aanzet dat ik dat wil kost me dat iets meer premie. Ik ga dat voor de toekomst overwegen om te doen, mits het een redelijke meerprijs heeft.

Overigens is dat niets nieuws. Er zijn bijvoorbeeld zat leasemaatschappijen die je verplichten om voor banden naar een kwikfitter te gaan. Dan heb je helemaal geen keus dus. Maar goed, dit gaat niet om een leaseauto.

ertromp

Forumguru
Ik denk dat die ervaring van spuiter dus de kleurkeuze van wezenlijk belang is.
Hieronder wat plaatsjes van een zilver metallic O3 die ook na een schade is hersteld maar waar duidelijk kleurverschillen in zitten.

IMG_0328.JPG

IMG_0327.JPG

Gunner

Forumguru
Maar zilver schijnt wel een 'probleemkleur' te zijn om goed te spuiten. Al is dit natuurlijk niet acceptabel. Zoiets zouden ze niet terug mogen geven.

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Altijd mooi om dit soory praktijk voorbeelden te plaatsen want een gewaarschuwd mens telt voor 2 :D

Mettes

Forumguru
@Gunner : Echt triest.Dan brengen ze schade toe aan iemand anders zijn eigendom en vluchten dan zonder een boodschap achter te laten.
Spijtig genoeg is dit tegenwoordig meer regelmaat dan uitzondering in onze maatschappij.

Bovenaan Onderaan