Parkeerschade

Status
Niet open voor verdere reacties.

cvegreen

Forumguru
Deze avond toen ik naar de apotheek ging was alles in orde . Toen ik buiten kwam reed er net naast mijn auto een oude man met zijn renault clio inparkeren . Ik hoorde het een beetje kraken en die oude man reed toen terug achteruit en nam zijn bocht korter . Toen hij uitstapte keek hij naar mij en vroeg , heb ik er tegen gezeten ? Ik ja , je hebt er tegen gezeten en er is schade aan . Een beetje verf van mijn bumper (kan er geen foto van maken , zwart op zwart zie je niet goed).
Ik ga dinsdag langs bij de garage om te vragen hoeveel het gaat kosten om het te herstellen . Dan ga ik langs bij die man om mijn geld (want hij wil zijn verzekering er niet op steken).
Dus wordt vervolgd.
Terwijl ik daar dan toch ben ga ik hem vragen of mijn nummerplaatbord mag vervangen worden door eentje van hem. Een erkende skoda garage . Staat toch altijd netter dan zo eentje van een autohandelaar he . + dat het grijs met groen is en laat nu net groen mijn lievelingskleur zijn .

Gieliovd

Forumguru
Dat zijn vervelende berichten Chris...

Gelukkig valt het mee. Hou het wel een beetje strak zou ik zeggen want als je de verzekering er niet bij betrekt dan moet je wel op een andere manier op papier zetten dat hij het heeft gedaan en hij daarmee instemt.

Anders zegt hij straks: autoschade? Weet ik niets van.

Kijk uit met onderhands betalen van de schade. Als later tijdens de reparatie blijkt dat er toch meer schade is dan op het eerste gezicht leek (spreek uit ervaring) moet jij achter je geld aan. Daarnaast ben je de auto altijd een paar dagen kwijt en dan heb je meestal toch ook een leenauto nodig, das ook niet gratis.

nemo

Senior Member
He vervelend joh! Succes met het herstel ervan. En idd uitkijken met het onderling regelen, heb zelf ook weleens zo'n grapje meegemaakt. De schade bleek hoger en de tegenpartij was het toen ineens helemaal niet meer eens. Toen maar alsnog naar verzekering en alsnog het geld gekregen gelukkig.

EdK

Forumguru
Ga er maar vanuit dat je inclusief Tax zo rond de 6 a 700 euro zit voor een nieuwe bumper in kleur gespoten !!
Of laat je je afschepen met reparatiewerk ?? plamuur en in kleur spuiten !?

cvegreen

Forumguru
Ik weet nog niet hoeveel het zal kosten , de garage was al dicht en die gaat pas dinsdag terug open. Maar denk dat het oude ventje wel zal verschieten hoeveel dat het spuiten van een bumper wel gaat kosten. Mijn vrouw zegt dat ik het zo moet laten (want je ziet het amper) , het geld in een nieuwe gsm steken want die is op mijn werk deze week stuk gegaan. Een stoot op het scherm en scherm dus stuk.

Gieliovd

Forumguru
Tja, dat is natuurlijk altijd een optie. Laat een offerte opmaken voor herstel, ga bij de "dader" op bezoek en laat hem aftikken. Wat je ermee doet is jouw zaak.

Als je het niet ziet zou ik het ook zo laten.

Mijn achterbumper laten spuiten zou mij ongeveer 500 euro kosten heb ik begrepen.

nomad

Senior Member
Toevallig ben ik afgelopen weekend ook aangereden door een niet oplettende uitparkeerder. Gelukkig heeft een getuige alles gezien en degene erop aangesproken. Die was van mening dat het allemaal wel meeviel en is zonder uit te stappen doorgereden. De getuige heeft netjes een briefje achtergelaten met zijn nummer. Dus helemaal top. Ik heb er wel aangifte van gedaan en nu moet de veroorzaker dus de schade en een boete (doorrijden na een aanrijding) betalen.

Overspuiten van mijn achterbumper kost 400 euro.

EdK

Forumguru
Toevallig ben ik afgelopen weekend ook aangereden door een niet oplettende uitparkeerder. Gelukkig heeft een getuige alles gezien en degene erop aangesproken. Die was van mening dat het allemaal wel meeviel en is zonder uit te stappen doorgereden. De getuige heeft netjes een briefje achtergelaten met zijn nummer. Dus helemaal top. Ik heb er wel aangifte van gedaan en nu moet de veroorzaker dus de schade en een boete (doorrijden na een aanrijding) betalen.

ja en zijn boete zal net zo hoog zijn want hij heeft een misdrijf begaan volgens de wet !!

Schade viel wel mee , maar het geldbedrag uiteindelijk niet voor de dader !!

Fabia

† In Memoriam
Zo had ik afgelopen week bijna een botsing met een niet oplettende uitparkeerder. IK reed achteruit en was bijna mijn parkeervak totdat ik opeens een auto wel heel dichtbij zie komen. Ik gelijk weer voluit vooruit gereden om zo een aanrijding te voorkomen. Ik kijk nog een keertje goed zit oma achter het stuur. Die heeft dus gewoon de auto in z'n achteruit gezet en gas gegeven zonder maar een moment te kijken. Als je ook zag hoe ze de weg vervolgde werd het tijd om het rijbewijs maar af te pakken. Dat was niet echt veilig meer te noemen.

Gieliovd

Forumguru

Zo heb ik nog wel een anekdote. Een paar jaar terug stond ik zo bij een parkeerterrein van een winkel. Komt er een terreinwagen aan welke hem parkeert naast een personenwagen. Deze draait zijn wielen echter veel te scherp in een begint deze grote wielen zo in de geparkeerde auto te verzinken. Hij leek het niet eens te merken. De hele auto zakte door zijn veren.

nomad

Senior Member
ja en zijn boete zal net zo hoog zijn want hij heeft een misdrijf begaan volgens de wet !!

Schade viel wel mee , maar het geldbedrag uiteindelijk niet voor de dader !!

Moet eerlijk zeggen dat die boete me niet hoog genoeg kan zijn, als je zo ongelofelijk onbeschoft bent dan verdien je het gewoon. Bovendien reed ie zelf in een ouwe bak, dus een kras meer of minder zal hem weinig boeien.

cvegreen

Forumguru
Tja , het is altijd wel iets .
Ik ga het geld niet gebruiken om de opgelopen schade te laten herstellen . Mijn vrouw heeft een nieuwe gsm gekocht voor haar en ik ga met het geld dat ik hoop te krijgen een deel op die manier terugbetalen aan mijn vrouw voor haar gsm ( zo is het moederkesdag kado ook geregeld )

Desperado

Forumguru
Als de tegenpartij niet moeilijk doet; prima opgelost.
Zo heb ik het geld voor mijn set velgen die ik verkocht heb ook bij de vrouw ingeleverd.Zij blij, ik blij ;)

cvegreen

Forumguru
We gaan dus verder met het verhaal.
Ik ben vandaag naar een officiele skoda garage geweest met mijn F1.
Ik die man mijn verhaal gedaan , hij vergtelde me dat hij dit wel wilde doen maar omdat ik geen klant bij hem ben zou ik daar moeten voor betalen.
Ik ok geen probleem , ik wou een officieel document aan die oude man kunnen voorleggen. Ik zo tegen die man , mag ik eens een vraagje stellen. Hij heel beleefd "ja". Ik zou graag zo'n nummerplaat bord hebben op mijn wagen , kan dat ? Hij ja natuurlijk kan dat . Ik dacht , als ik toch al moet betalen voor dat briefje , kan er een bedrag voor die plaat er ook nog wel bij. Zo afgesproken en meteen gedaan. Mijn oud nummerplaat bord eraf gehaald en er een grijs met groene letters nummerplaat bord van een officiele skoda garage erop. Daarna heeft hij mijn boord documenten gevraagd om dat papier op te kunnen stellen . Zo dat was een gans A4 blad vol geschreven . Hij had er een bedrag op geplakt zonder BTW , dan nog wat werk ook zonder BTW en dan een streep eronder en de som gemaakt. Daaronder kwam er nog een lijntje bij , de BTW dus . Nog een streepje en het totaal maakte 180,24€. Ik bedankt en hoeveel is mijn schuld meneer ? Die brave man , oh niets . Je wil voor mij reklame maken door met dat nummerplaat bord rond te rijden . Ik , ok bedankt. Dan naar die oude man met mijn officieel papier . Die man bleek de gepensioneerde pastoor van Moorslede te zijn (dorp waar ik woon) . Hij het is wel vrij veel geld he ? Ik ja , maar de bumper moet er af en hij moet helemaal gespoten worden en zo . Hij , ok mag ik je bankrekening nummer , ik ga het morgen storten op je rekening. We gaan het zien of hij het daadwerkelijk stort of niet .
De foto van het nummerplaat bord volgt later nog .

cvegreen

Forumguru
Dat is echt goedkoop!

Ik moest er 500 euro voor neerleggen, Nomad 400. Jij nog geen 200!

Michiel , het zal in werkelijkheid ook wel meer kosten dan die 180 € hoor , hij had het op voorhand gevraagd of ik het ging laten herstellen of niet . Denk dat hij daarom er een kleiner bedrag op geplakt heeft. In de voorziening dat ik toch dat geld zou krijgen , indien het bedrag nog hoger had geweest , dat hij dan misschien gekeken ging hebben om het met de verzekering te regelen , dan ging ik bot vangen omdat de schade echt minimaal is . Dus het bedrag zal een foutief bedrag zijn denk ik , maar had dat bedrag erop geplakt omdat het nog onder de 200€ zit en dat dit de mensen eenigzinds nog makkelijker betalen dan bv.: 500€. Denk dat die garagehouder echt wel een snugger mens is . Lijkt mij toch zo iemand.

octaviabas

Senior Member
zwart (nee niet de kleur :smirk:) laten spuiten van een bumper , zit hier in de buurt rond de 150€ , maar dan wel los aanleveren.

Wel mooi opgelost zo.

cvegreen

Forumguru
zwart (nee niet de kleur :smirk:) laten spuiten van een bumper , zit hier in de buurt rond de 150€ , maar dan wel los aanleveren.

Wel mooi opgelost zo.

Is wel ne zwarte auto he , kan hem maar moeilijk in een ander kleurke gaan laten zetten he , zou geen zicht zijn denk ik . :winkie:

Oh ja was het vergeten te zeggen . De garage houder zegt dat het geen "classic" is ,maar een "ambiente ", wat het ook moge zijn , ik ben er super tevreden over en dat is het belangrijkste , toch ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan