Je kunt natuurlijk ook gewoon het nuchtere boerenverstand gebruiken en de auto goed stilzetten en stil houden - voet op de rem dus - op het moment dat de sensoren het continue piepgeluid geven. Dáár zijn ze namelijk voor: om JOU te laten weten dat je nu erg dicht bij een obstakel bent gekomen. En dan heb je maar gewoon bewust ervoor te zorgen dat je niet verder in die richting rijdt, ook niet (of beter: juist niet) per ongeluk.
Sukkel je er dan toch tegenaan, dan ben je gewoon niet bewust met je auto bezig en dat zou wel moeten...
?Sommigen onder ons willen graag iets vloeiender van richting wisselen...
Moet je 's proberen met een DSG. Ik denk dat je vrij snel je sensors vernielt...Maar het punt is dat je niet hoeft te remmen.
- parkeersensoren achter uitschakelen..?? Kan ik niet hoor.
- super irritant piep geluid als je de auto achteruit hebt gereden, vervolgens in de P hebt gezet, en in gesprek bent met je (mede) passagiers!
Als je dat doet, zet dan gelijk even het knopje REST aan om het in de auto een beetje aangenaam te houden....of als je dan toch geparkeerd het contact even uitzetten als je nog in gesprek met medepassagiers bent voordat je uitstapt.
Volume lager zetten of als je dan toch geparkeerd het contact even uitzetten als je nog in gesprek met medepassagiers bent voordat je uitstapt.
Ik weet niet hoe jij in parkeert, maar mijn turbo komt daarbij niet opIk zet nooit direct mijn motor uit ivm. na laten draaien van de turbo.
Ik weet niet hoe jij in parkeert, maar mijn turbo komt daarbij niet op
En jij komt op dat parkeervak aanrijden met meer dan halfgas?
Zelfs op de autobaan laat je het gas al los als je de parking opdraait, tot stilstand is dat meestal zo'n minuut of meer.
Tegen die tijd is het toerental van de turbo al volledug gezakt, en is 'ie ook al wat afgekoeld.
In de praktijk gebeurt dit eigenlijk alleen als je parkeert (pauzeert) op heel korte afstand van de snelweg. Als je een paar kilometer provinciale of lokale wegen erachteraan aflegt, dan blijkt dat nadraaien als regel niet nodig: de olietemperatuur is dan vanzelf alweer gezakt tot beneden de 100 graden. Die olietemperatuurindicatie zit er niet voor niks, dus dát is voor mij de bepalende factor voor het al dan niet nadraaien. Geheel los van de vraag hoe ik de wagen inparkeer... (altijd zó dat ik voorwaarts weg kan rijden, maar dat terzijde).@HarrieSkoda heeft gelijk als het gaat om een rit waarbij je de motor/turbo flink op z'n falie hebt gegeven. Dan moet je deze niet gelijk uitzetten. In de praktijk gebeurt dit nooit.