Parkeersensoren blijven te lang aan.

Rallye

Forumguru
Die false positives in de file komen in mijn ervaring vooral voor als je een Renault nadert....
 

jongetje

Forumguru
Bij de rijdende rechter was een jaar geleden juist iemand die met zijn auto achteruit reedt en daarna de auto uit die versnelling haalde en 1 seconde later, omdat hij nog heel langzaam rolde, ergens tegenaan reedt . Dan was het juist wel handig geweest als het nog iets langer geactiveerd was.

Ik zelf vind het ook juist daarom handig.
 

Canon-Eye

Forumguru
Je kunt natuurlijk ook gewoon het nuchtere boerenverstand gebruiken en de auto goed stilzetten en stil houden - voet op de rem dus - op het moment dat de sensoren het continue piepgeluid geven. Dáár zijn ze namelijk voor: om JOU te laten weten dat je nu erg dicht bij een obstakel bent gekomen. En dan heb je maar gewoon bewust ervoor te zorgen dat je niet verder in die richting rijdt, ook niet (of beter: juist niet) per ongeluk.
Sukkel je er dan toch tegenaan, dan ben je gewoon niet bewust met je auto bezig en dat zou wel moeten...
 
Laatst bewerkt:

Skodiak

Senior Member
En als je het echt niet wil druk je het knopje in om ze te deactiveren.
Zelf geen issues mee.. liever keer teveel gepiept en gekeken dan te weinig met alle shit die je met een schadeafhandeling als gevolg van een paaltje of botsing met andere auto krijgt.
 

hemi24

Forumguru
Je kunt natuurlijk ook gewoon het nuchtere boerenverstand gebruiken en de auto goed stilzetten en stil houden - voet op de rem dus - op het moment dat de sensoren het continue piepgeluid geven. Dáár zijn ze namelijk voor: om JOU te laten weten dat je nu erg dicht bij een obstakel bent gekomen. En dan heb je maar gewoon bewust ervoor te zorgen dat je niet verder in die richting rijdt, ook niet (of beter: juist niet) per ongeluk.
Sukkel je er dan toch tegenaan, dan ben je gewoon niet bewust met je auto bezig en dat zou wel moeten...

Sommigen onder ons willen graag iets vloeiender van richting wisselen...
 

Canon-Eye

Forumguru
Sommigen onder ons willen graag iets vloeiender van richting wisselen...
:pieker:?
Remmen tot stilstand kan ook vloeiend, je hoeft toch niet voluit op dat pedaal te stampen?
Of gunt men zich die 0,2 seconden of zo niet meer om een béétje rrustig te manoevreren...?
 

HarrieSkoda

Forumguru
- parkeersensoren achter uitschakelen..?? Kan ik niet hoor.

- super irritant piep geluid als je de auto achteruit hebt gereden, vervolgens in de P hebt gezet, en in gesprek bent met je (mede) passagiers!

- nog achteruit rollen wanneer dit niet de intentie was? Faal. Iets met voertuigbeheersing.
 

Skodiak

Senior Member
- parkeersensoren achter uitschakelen..?? Kan ik niet hoor.

- super irritant piep geluid als je de auto achteruit hebt gereden, vervolgens in de P hebt gezet, en in gesprek bent met je (mede) passagiers!

Volume lager zetten of als je dan toch geparkeerd het contact even uitzetten als je nog in gesprek met medepassagiers bent voordat je uitstapt.
 

HarrieSkoda

Forumguru
En jij komt op dat parkeervak aanrijden met meer dan halfgas?
Zelfs op de autobaan laat je het gas al los als je de parking opdraait, tot stilstand is dat meestal zo'n minuut of meer.
Tegen die tijd is het toerental van de turbo al volledug gezakt, en is 'ie ook al wat afgekoeld.

Ter preventie laat ik de turbo altijd nadraaien, en zet hem dan pas uit.

Ik ernaar dus last van het lange (na)gepiep als ik ervoor kies om dit te doen.

Of bij zeer warm weer achteruit parkeren, hendel in P stand, (na)bespreken onder het genot van een briesje van de airco. Hierbij zet ik de auto ook niet gelijk uit.
 

VAG-man

Forumguru
Kom ik in een topic over parkeersensoren, lees ik alleen over een turbo die je wel of niet gelijk uit moet zetten...

@HarrieSkoda heeft gelijk als het gaat om een rit waarbij je de motor/turbo flink op z'n falie hebt gegeven. Dan moet je deze niet gelijk uitzetten. In de praktijk gebeurt dit nooit.
 

Canon-Eye

Forumguru
@HarrieSkoda heeft gelijk als het gaat om een rit waarbij je de motor/turbo flink op z'n falie hebt gegeven. Dan moet je deze niet gelijk uitzetten. In de praktijk gebeurt dit nooit.
In de praktijk gebeurt dit eigenlijk alleen als je parkeert (pauzeert) op heel korte afstand van de snelweg. Als je een paar kilometer provinciale of lokale wegen erachteraan aflegt, dan blijkt dat nadraaien als regel niet nodig: de olietemperatuur is dan vanzelf alweer gezakt tot beneden de 100 graden. Die olietemperatuurindicatie zit er niet voor niks, dus dát is voor mij de bepalende factor voor het al dan niet nadraaien. Geheel los van de vraag hoe ik de wagen inparkeer... (altijd zó dat ik voorwaarts weg kan rijden, maar dat terzijde).
 
Heren en eventuele dames,

De sensoren blijven 5 seconden napiepen als ik al naar voren rijd.
Zolang ik achteruit rol/rijd snap ik het wel, maar niet door blijven piepen als ik naar voren rijd.
 

MaxN

Donateur
Onze ‘14 O3 piept ook zodra deze gestart wordt. Staat een paal op 20cm van de auto en die detecteert het systeem. Of ik nou vooruit g of achteruit. Het systeem herkent een object ergens om de auto en vaak blijft dit actief totdat je boven de 15km/h komt. Vaak tot hetzelfde moment dat de portiervergrendeling gaat.
 
Bovenaan Onderaan