Je laatste opmerking kan ik niet helemaal plaatsen. Als ik de bak in z'n achteruit zet, worden inderdaad ook mijn voorste sensoren ingeschakeld. Maar die gaan dan niet volop piepen, tenzij er zich iets binnen het bereik vevindt. Maar dat is (bij mij) vrijwel nooit het geval.
Ik weet natuurlijk niet waar jij allemaal parkeert, maar de meeste plaatsen waar ik parkeer zijn vooraan afgebakend (paaltjes, houten balken, betonnen platen, ...) zodat je niet in de gracht rijdt, tegen de gevel van het aanpalende gebouw aanzit, ...
Kortom, vooraan is er wel degelijk een "hindernis".
De manier waarop de sensoren bij de S2 werken zorgen er voor dat deze hindernis vooraan niet automatisch gedetecteerd wordt, maar pas nadat ik de sensoren manueel aanzet via de knop op de middenconsole.
Als ik dan vervolgens terug weg rijd uit die parkeerplaats, beginnen de sensoren vooraan te biepen, omdat ik vrij kort tegen de hindernis vooraan zit (je rijdt ver genoeg in je parkeerplaats, waardoor de afstand tot de hindernis niet zo groot is meestal) en dat omdat ik ACHTERUIT VAN DE HINDERNIS WEG rijd.
Vreemd gedrag hoor.
Ik waardeer de combi van voor- en achtersensoren enorm, vooral bij het fileparkeren.
Ik zou deze combinatie ook enorm waarderen, mocht het werken zoals het hoort.
Ik zie het probleem niet van irritant gepiep.
De parkeersensoren bij een S2 schakel je alleen aan als je in achteruit schakelt of de knop naast de versnellingspook bediend.
Dat is het hem nu net: de sensoren vooraan schakelen in als je achteruit rijdt :crazy:
Als je links wil afslaan wil je toch ook niet dat je rechter richtingaanwijzer geactiveerd wordt ?
Ik zie echt de logica van het systeem niet in hoor.
En als de voorste beginnen piepen als je achteruit wil inparkeren, dan wilt het zeggen dat je al ergens dicht opstaat. :grin:
Klopt helemaal en dat maakt het hem nou net irritant.
Als je achteruit uit een parkeerplaats rijdt, wil je niet dat de sensoren vooraan beginnen biepen omdat je dicht tegen de afbakening vooraan geparkeerd stond.
Daardoor denk je dat er achteraan je auto een hindernis is, terwijl het om de irrelevante hindernis vooraan gaat
(ja, ook al zijn de bieptonen verschillend voor vooraan resp achteraan)
Ik vermoed dat niet iedereen over een S2 praat in deze discussie...
Ik toch wel hoor