Parkeersensoren vraagje.

Canon-Eye

Forumguru
wel zo veilig/handig bij het achteruit inparkeren, dat ook de sensoren vóór werken op het moment dat je de neus bijdraait!
Inderdaad - uitgangspunt is immers dat het inschakelen van de achteruitversnelling de start is van een (inparkeer)manoevre, waarbij vermoedelijk ook één of meer keren voorwaarts gekropen wordt. Dus gaan de voorsensoren mee aan, dan vergeet je die niet.
Beter een piep teveel dan eentje te weinig?

Als je vooruit ergens vlakbij wilt stoppen zonder eerst de achteruitversnelling te gebruiken (bv. in je garage, op de pont of bij je tuinhek:winkie:), dan heb je twee opties: óf je schakelt de sensoren handmatig in (als je 't zekere voor het onzekere wilt nemen) óf je doet het op het oog (als je je auto goed kent, en/of alleen PDC achter hebt).
 

Sparkie

Forumguru
Hahahahaha...... mooi die verwarring. Rest alleen nog de vraag of het mogelijk is de (voor)sensoren zo af te stellen dat ze niet afgaan bij elke oneffenheid in het wegdek (bijvoorbeeld alles hoger dan een stoeprand?).
 

Canon-Eye

Forumguru
bijvoorbeeld alles hoger dan een stoeprand
Op dit forum te zien, zijn er nogal wat verlagingssetjesliefhebbers (3x woordwaarde) die vermoedelijk ook baat zullen hebben bij het signaleren van stoepranden...:grin:
 

michelover

Forumguru
Voor verlaging waren de parkeersensoren net zo gevoelig als na verlagen. Heeft alles te maken met de hellingshoek waaronder de wagen staat en niet met verlagen. Maar de voor sensoren werken toch pas als je de achteruit een keer ingelegen heb, en dan ben je meestal aan het inparkeren. Dan vind ik het wel handig als het werkt. Ik vertrouw overigens niet blindelings op de sensoren ook die kunnen wat missen, ik ken wel wat mensen die door blindelings vertrouwen schade hebben gereden.
 

michelover

Forumguru
@hemi24 , ken iemand die de kofferbak van zijn A6 iets verkleinde. Een laadperron achter de auto zat net te hoog voor de sensoren en ja als je dan blindelings vertrouwt op die dingen dan gaat het wel eens mis. Daarom kijk ik even goed altijd achter de auto op de ouderwetse manier, deur open en kop naar buiten.
 

hemi24

Forumguru
Precies, zo heb ik iemand met een snelle achteruitbeweging de achterbumper van z'n bijna nieuwe E-klasse zien vergallen: Amsterdammertje stond mooi tussen de sensoren in; door de snelheid was er eerst het paaltje en anderhalve seconde later de de constante pieptoon van de PDC...

Parkeergarages willen ook nog weleens betonbalken of ventilatiekanalen hebben waar je je achterklep net niet onder kunt steken.

Maar waarom doe jij je deur open en steek je je hoofd naar buiten, waren de spiegels een optie op je S2?!? :cool:
 

TL@

Forumguru
@hemi24 , ken iemand die de kofferbak van zijn A6 iets verkleinde. Een laadperron achter de auto zat net te hoog voor de sensoren en ja als je dan blindelings vertrouwt op die dingen dan gaat het wel eens mis. Daarom kijk ik even goed altijd achter de auto op de ouderwetse manier, deur open en kop naar buiten.

Je kan ook gewoon je hoofd draaien en door de achterruit kijken :rolleyes:
 
Je kan ook gewoon je hoofd draaien en door de achterruit kijken :rolleyes:

Als ze niet geblindeerd is door allerlei zonneschermen :tongue:
En de spiegels zijn geen optie het is geen B . .

Maar het verhaal van die Audi A6 herken ik in Gent is er ook zo een garage waar het beton uitsteekt ter hoogte van je achteruit.........en daar heb je geen sensoren. En deur openen om een te zien vergeet het langs beide zijden een 20cm ruimte.
Bij het parkeren kom je soms ogen te kort en dan zijn de sensoren wel een HULPMIDDEL.
 
Bij de S2 zit het meeste standaard er in wat bij andere merken moet bijbetaald worden. Zelfs de parkeersensoren vooraan waren standaard :tongue:
 
Bovenaan Onderaan