Parkeersensoren weergave Octavia II ?

dutchman79

Senior Member
We overwegen prive een Octavia II combi aan te schaffen (rijd zakelijk een O3 combi Elegance Businessline die super bevalt).

Werken de parkeersensoren bij de Octavia 2 alleen met een akoestisch signaal of zie je ook een indicatie op het display van de Columbus/Amundsen ?

dutchman79

Senior Member
Bij een Columbus sowieso ook met beeld (geen camera!) bij een Amundsen verwacht ik hetzelfde.
Ah dank voor de snelle reactie.
We hebben een mooie uitvoering gezien (Elegance Business) in een kleur die op foto's vreemd overkomt. Het is volgens de RDW groen, echter het lijkt op foto's haast zilver.
Er schijnt een soort van groene gloed doorheen te komen als je er vanuit een bepaalde hoek naar kijkt.

Iemand toevallig een Octavia in deze kleur hier ?

ertromp

Forumguru
Bij de O2 facelift heb je het signaal zowel akoestisch als in beeld en wel vanaf radio Swing maar ook op Bolero, Amundsen en Columbus.
Dat aparte groen/zilver dat is waarschijnlijk Artic Green:

Skoda-Octavia_2009_640x458.jpg

Blackokkie2

Forumguru
Op mijn Amundsen niet in beeld, ik heb een O2c pre-facelift met gewone Amundsen, volgens mij is het op de Amundsen+ wel te zien.

CharlesTucker

Forumguru
Wat betreft die kleur, moet wel "Arctic Green" zijn, die zie je inderdaad nauwelijks in Nederland. Ze vinden hem denk ik bij Skoda zelf wel heel mooi, want een paar jaar geleden was het ook de kleur die ze in de folder (3, 4 jaar geleden) gebruikten. Wij hebben er zelf een, en ik vind het ook in werkelijkheid een fraaie kleur. De dealer vertelde ook dat ie, toen die van ons in de showroom op aflevering stond te wachten, er heel veel positieve reacties op kreeg, maar dat er uiteindelijk toch vrijwel niemand een bestelt, men gaat toch vaak voor een van de "veiliger" grijstinten.

Wat betreft de parkeersensoren, inderdaad ook op een Swing zichtbaar als streepjes, maar ik moet bekennen dat ik er nooit naar kijk, ik gebruik alleen het acoustisch signaal, en kijk naar buiten :).

Havana

Forumguru
Bij PFL ook op de Swing. Die heb ik vervangen door een aftermarketradio en ik heb die weergave geen seconde gemist. Geluid alleen is genoeg.

Beun12

Forumguru
Hoewel het niet echt nauwkeurig is kun je evt zien waar zich het obstakel zich bevind. Leuke optie maar
gebruik het zelf ook niet, geluid alleen vind ik ook genoeg.

Falcon

Donateur
Met de parkeersensoren op de Pre-Facelift (PFL) en Facelift.. modellen was trouwens wel een uitdaging met de parkeersensoren en de trekhaak. Soms dachten de parkeersensoren namelijk dat je trekhaak iemand zijn been was. :fool: .. dit had te maken met afstand van meting ofzo.

Verder.. geniet ervan en ga voor die Artic Green.. (maar wel met minimaal een set 17inch velgen ;))

ddejonge

Actief lid
Facelift O2 i.c.m. een 'gewone' Amundsen, zowel akoestisch als in het display.
Geen problemen met de trekhaak een over nauwkeurigheid niets te klagen, o.b.v. het display zet ik hem blind overal neer :)

dutchman79

Senior Member
Dank voor de vele reacties.
Ben de kleur zelf ook nog nooit tegengekomen, vandaar.

Wanneer heeft de bovengenoemde facelift voor de Octavia plaatsgevonden ? De auto waar we interesse in hebben is uit 11-2010.

Verder nog een vraag mbt kilometers: deze heeft een 1.2TSI motor en al 109.000 gelopen (1 eigenaar gehad, zakelijk). Als we met ons budget gaan kijken komen we eigenlijk vrijwel niet onder de 100.000 km, als je ook een paar opties erop wilt hebben.

Wat kunnen wij van deze motor verwachten qua kilometers bij normaal onderhoud ? Ik hoor veelal ook verhalen over kapotte turbo's na een bepaalde kilometerstand ? Of ligt dit meestal puur aan het onderhoud en rijgedrag ?

Darkside

Forumguru
Rij zelf met een 1.2 TSI uit 2010 in de fantastische kleur artic green.
Super auto en erg mooie kleur (vind ik dan he).
melding op columbus met parkeersensoren is prima. Maar luister meestal naar het geluid.
Wel kijken of de 1.2 TSI problemen heeft gehad met de distributie ketting?
En dat deze goed op spanning staat.

Antera

Donateur
Het is zichtbaar te maken want volgens mij standaard zichtbaar als je voor en achter sensoren hebt heb je ze alleen achter dan is het meen ik niet altijd standaard zichtbaar

Mensen mogen me corrigeren aangezien ik het niet 100% zeker weet

Happyman

Forumguru
Artic Green prachtige kleur. Stond er gisteren een bij ons in de parkeergarage. De elegance businessline is ook een mooie complete uitvoering.

Ik gebruik het visuele deel van de parkeersensoren ook best vaak. Met name als het geschreeuw van de kinderen de piepjes overstemt.

Canon-Eye

Forumguru
Met de parkeersensoren op de Pre-Facelift (PFL) en Facelift.. modellen was trouwens wel een uitdaging met de parkeersensoren en de trekhaak. Soms dachten de parkeersensoren namelijk dat je trekhaak iemand zijn been was.
Bij mijn (vorige) O2C was de vaste trekhaak nooit een probleem, net als bij de huidige F2C.
Op de Swing radio zie je of het obstakel zich links, midden of rechts bevindt.

Bovenaan Onderaan