Parkeersensoren zijn van slag.

tim_j

Forumguru
Hallo,

Gaat om de auto:
Octavia 3 combi Met Amundsun en alleen achter (4) sensoren.

Ik merk op de de linkerkant objecten niet altijd goed op tijd opmerkt. Zojuist reed ik bewust op een breed houten paaltje af van 40cm hoog ter hoogte van de uitlaat, tussen twee sensoren in.
Wat gebeurd er(niet):
Het langzaam op het paaltje afrijden wordt niet geleidelijk opgemerkt. Dus dat zodra het object binnen bereik komt deze langzaam dichterbij komt.
Zowel Op het display als akoestisch.
Tot 40 cm gebeurd er niets.dan ineens kort “paniek” achter, pdc begint snel te piepen. Afstand volgens display ‘Rood’ En plots weer 3 streepjes tot object. In werkelijkheid sta ik 4cm van het object af maar volgens display nog 3 strepen, dus ~30cm. wie herkent dit?

Bedenk me net dat dit de rede kan zijn dat ik ooit eens (Zonder het door te hebben) de bumper linksachter langs een paaltje had geschuurd.

JeSko

Forumguru
Mijn sensoren zijn wel eens van slag als ze vuil zien, maar geen idee of dat bij u het geval is?

tim_j

Forumguru
Er zat een klein modderspatje op een van de verdachte sensoren, heb het schoongemaakt. Zal het vanavond nog eens testen.

JeSko

Forumguru
Ja dat kan het best geweest zijn hoor, heb zoiets zelf bij mijn auto ook al meegemaakt, modder op de sensoren waardoor die helemaal gek draaiden.

We horen het wel :thumbsup:

tim_j

Forumguru
Heb ze alle vier even ‘schoongemaakt’ (speeksel+mouw) en even testen wat het doet. De linkerhelft, met name op de hoek doet toch wel gek.
Het paaltje dat duidelijk in beeld staat wordt niet gezien. Ga ik met mn melkflessen naast de paal staan, dan wel. De linksmidden+links ziet mi op gelijke afstand. Soms houd die daarna wel het paaltje in beeld, den andere keer niet.
sta ik naast de auto en beweeg ik mn hand langzaam richting sensor, dan merkt deze de hand weer laat op, pas in het rood of slaat gele strepen over. De pieptoon doet ook niet netjes mee en gaat van niet naar een flatline. met andere woorden hij ‘volgt’ niet zo goed.

Bijlagen

• B745B2B8-A198-437C-89AB-AB15F5632CD3.jpeg
    B745B2B8-A198-437C-89AB-AB15F5632CD3.jpeg
    548,2 KB · Weergaven: 110
  • 4C0D916B-5DC9-4BC7-B563-89E3C912310E.jpeg
    4C0D916B-5DC9-4BC7-B563-89E3C912310E.jpeg
    1,9 MB · Weergaven: 98

JeSko

Forumguru
Lijkt erop dat één sensor inderdaad van slag is, de module zelf zal het niet zijn aangezien je maar aan één kant problemen hebt, ik zou het nog een poos aan kijken en als het probleem zich blijft voordoen eens laten uitlezen, of zelf de gok wagen en de sensor bestellen en zelf monteren.

tim_j

Forumguru
Wat ie zegt ik kijk het nog even aan, tot nu lijkt hij alleen dit paaltje ‘echt’ te negeren :facepalm:

EdK

Forumguru
Ach en anders even staats bosbeheer vragen of ze een ander paaltje willen plaatsen....:pardon:

tim_j

Forumguru
Vanmiddag, ander paaltje, zelfde bos maar dan rechtsmidden: vanaf het uiterste streepje kwam die in beeld, slaat een boel over en dan pas bij het 3e streepje (geel) pas weer alarm slaan. Zowel beeld als piep. Wat is dat toch met de houten paaltjes..

EdK

Forumguru
Absorberen ze soms het signaal ? ( Geluid )
Neem eens een 3 vuilniszakken mee en gooi die strak over de paaltjes heen en probeer het dan nog eens ?!

tim_j

Forumguru
Mcdonalds tas met inhoud? :D Nee zonder dollen, zou dat niet eens op mijn geweten willen hebben. morgen eens testen.​

Laatst bewerkt:

tim_j

Forumguru
Getest met een handdoek over het paaltje: wisselende resultaten. De sensoren vinden er iedere keer iets anders van.
Handdoek op het linkerpaaltje, sensor ziet nog niks. Doe ik mn hand ertussen dan wordt mn hand gezien, haal ik mn hand weg dan is de paal wél in beeld. Steek ik mn hand voor de sensor dan gebeurd er niets, of hij ziet ineens het paaltje niet meer. Op alle sensore n kan ik in sommige gevallen de hand op de sensor leggen en dan gebeurd er niets. Handdoek uitvouwen en langs de auto halen reageert die niet/laat/slecht op.

Zucht, volgende week wilde ik zelf een afneembare trekhaak monteren, zal bij het laten inleren ook vragen of ze de sensoren zelf ook even willen testen.
Zal wel weer een duur geintje worden.

VAG-man

Forumguru
Zijn het nog de originele sensoren?
Ik had één sensor kapot aan de voorzijde en deze vervangen door een ander merk dan VAG gebruikt. Gevolg alle sensoren aan de voorzijde geven sindsdien valse meldingen.

tim_j

Forumguru
In mijn bezit (1,5 jaar) is er nog niets aan vervangen, de pdc nog nooit betrapt op fouten tot nu.hiervoor van een leasemaatschappij die ‘m onderhield bij een skoda dealer in Apeldoorn, daarvan weet ik het niet. Ben nu toevallig wel in de buurt op een vakantiepark

Als de bumper eraf gaat voor de trekhaak, dan kan ik ze allemaal even bekijken. Wellicht is er toch een afwijkend merk te vinden. Voor nu maar even ouderwets kijken waar je de auto in prikt :D

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan