Parkeersensoren zijn van slag.

tim_j

Forumguru
Het probleem deed of doet zich voor bij houten paaltjes. Nu ik weer thuis ben, houten paaltjes heb je veel bij de veluwe, heeft die geen enkele moeite met auto’s, struiken etc. Door het thuiswerken rijd ik amper met de Oct. Maw, ik weet het nog niet.

Desperado

Forumguru
En als je richting een boom rijdt? Het lijkt me stug dat het aan het soort materiaal ligt.
Of is er een instelling waarmee je aan kunt geven dat de sensoren niet hoeven werken bij houten paaltjes :maakmegek::laugh:

Tees

Donateur
Het lijkt me stug dat het aan het soort materiaal ligt.

Lijkt me niet onmogelijk dat de sensoren bij sommige materialen sterker reageren dan bij andere. (Ongelakt) hout is veel ruwer van oppervlak dan metaal of plastic, dus er zal veel meer verstrooiing van het (ultrasoon?) signaal zijn, terwijl weerkaatsing voor een betrouwbaar signaal zorgt. Dus als de sensoren aan de zwakke kant worden, kan ik me voorstellen dat ze bij houten paaltjes minder sterk reageren dan bij metalen of plastic paaltjes.

Jessedew

Senior Member
Ik heb ook heel af en toe dat de sensor naar mijn idee iets ziet, wat ik niet zie. Gelukkig komt dat verwaarloosbaar voor.

Erger me eerder als ik wat hoog gras in rijd dat dan alle alarmbellen af gaan;)

Ik heb rondom parkeersensoren, dus die loeien nog weleens.

Antera

Donateur
Het is een hulpsysteem en tussen 2 sensoren in zitten wel een wat "blinde spots". Je zal de eerste niet zijn die hem alsnog tegen een paal aan zet. Het zijn sensoren met een straling en ook kan het zeker zijn dat de sensoren wat minder zijn. Kan ook zomaar. Word tijd voor een strip die een compleet breed signaal stuurt.

Anders met VCDS eens naar de meetwaarde blokken kijken en zien wat hij daadwerkelijk ziet dan kan je ook de sensor eruit pikken waarbij misschien een afwijking is.

Eltjo

Forumguru
Misschien is dit wat;
Zet het systeem aan en houdt je vingers eens op het midden van de verschillende sensoren.
Ze moeten in principe allemaal het zelfde aanvoelen en ook klinken - een licht snel klikken/tikken.

Bovenaan Onderaan