Parrot ck3000 in O2

mmarechal

Actief lid
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb van iemand een Parrot CK3000 carkit gekregen, welke volgens mij is uitgebouwd uit een VW Passat. Zover ik kan zien is er in de kabels van de parrot niet geknipt en zijn deze dus nog origineel. Omdat ik zelf een ook niet wil knippen in de bedrading, heb ik de volgende kabel gekocht: http://www.pdaplus.nl/catalog/kram-iso2car-vwdelta-86200-p-868.html

Na enige moeite heb ik alle kabels achter de bediening van de airco en achter het dashboard kastje weg kunnen werken. In eerste instantie leek de parrot het prima te doen, echter na het uitschakelen van het contact, ging de radio netjes uit, alleen de parrot niet (de lampjes van de parrot bediening blijven branden). Nu zitten er aan de parrot bekabeling twee stekkers (aan een rode en een oranje kabel) met een zekering erin, welke voor 12V constante spanning zijn en voor geschakelde spanning. Het maakt niet uit of ik deze kabels omdraai, dus rood op oranje en oranje op rood, maar zodra beide weer zijn aangesloten, gaan direct de lampjes van de parrot bediening weer aan. Iemand een idee wat er nu niet goed is aangesloten? Ik heb een Skoda Stream radio welke wel prima blijft functioneren.

alvast bedankt!
 
Zou het ermee te maken kunnen hebben dat je coming-home verlichting bijvoorbeeld nog effe actief is en dat pas na 80 seconden je parrot alsnog uitgeschakeld zal worden? Het is maar een ideetje van een leek...

Ik krijg binnenkort de CK 3100 maar die wordt ingebouwd door de dealer.
Succes ermee!
 

mmarechal

Actief lid
Zou het ermee te maken kunnen hebben dat je coming-home verlichting bijvoorbeeld nog effe actief is en dat pas na 80 seconden je parrot alsnog uitgeschakeld zal worden? Het is maar een ideetje van een leek...

Ik krijg binnenkort de CK 3100 maar die wordt ingebouwd door de dealer.
Succes ermee!

Ik wou dat ik die optie had, maar coming-home verlichting heb ik niet als optie op mijn O2 zitten helaas. Ik had in eerste instantie ook even de indruk dat het gewoon even duurt voordat de parrot zich uitschakeld, maar ook na enige minuten wachten gebeurt dit toch niet helaas. Maar in elk geval bedankt voor je antwoord, alle ideeën zijn welkom natuurlijk!
 

Rolle

Senior Member
Misschien een domme opmerking maar als je beide stekkers aansluit (zowel de constante 12V als de geschakelde) heb je toch ook altijd spanning op je Parrot? De geschakelde spanning zal wel wegvallen bij het uitschakelen van het contact maar de constante niet.
 

Ronnie

Forumguru
Gaat de PARROT helemaal niet uit of duurt het zeg maar 10-15 min?
Mijn MCD/Skoda Sat-Compass navi blijft nog ongeveer 15 min actief(radio gaat wel uit, maar versterker blijft ook actief) om daarna volledig uit te schakelen.
Dit om eventuele verkeersinfo en TMC meldingen op te slaan in het geheugen zodat je na een "kortere" tussenstop meteen weer actueel bent.
 

mmarechal

Actief lid
Beste Rolle / Ronnie, allereerst bedankt voor jullie reactie! Dat was ook een idee van mij om slechts één van de twee aansluitingen te gebruiken en heb ze dan ook een keer allebei geprobeerd, maar dan lijkt de parrot helemaal niets te doen.
Ik heb nog niet geprobeert om 10 - 15 minuten te wachten. Ik zal dit in de tussentijd ook even proberen, wie weet.....
 

EdK

Forumguru
Wat zegt de manual hierover ?
Heb ooit een van de eerste parrot 3000 versies gehad en kan me niet herinneren dat LED's bleven branden. Maar had ook geen extra kabelset nodig !
Was gewoon een kwestie van de ISO stekkers losnemen van Radio en doorpluggen op Parrot en dan weer op radio
Maw de parrot had een set mannetjes iso en een set vrouwtje iso stekkers aan de module zitten !
 

mmarechal

Actief lid
Hallo EdK, ook jij bedankt voor je antwoord, echter de stekkers welke standaard aangesloten zitten op de Stream radio, zijn geen standaard ISO stekkers, vandaar dat ik deze kabel heb gekocht, anders had ik deze inderdaad niet nodig gehad, maar de stekkers van de parrot passen anders niet in de stekkers van de radio, zodoende.
 

mmarechal

Actief lid
Gaat de PARROT helemaal niet uit of duurt het zeg maar 10-15 min?
Mijn MCD/Skoda Sat-Compass navi blijft nog ongeveer 15 min actief(radio gaat wel uit, maar versterker blijft ook actief) om daarna volledig uit te schakelen.
Dit om eventuele verkeersinfo en TMC meldingen op te slaan in het geheugen zodat je na een "kortere" tussenstop meteen weer actueel bent.

Om nog even op de reactie van Ronnie terug te komen, inmiddels heb ik de parrot een half uur aan laten staan, echter branden na een half uur nog steeds de lampjes op het bedieningspaneel. Dit lijkt mij in elk geval niet goed...
 

Rolle

Senior Member
Ik denk dat je moet gaan zoeken in de constante 12V, heb je al eens een meter gehangen aan de "geschakelde 12V"? Als die niet wegvalt bij het uitschakelen van het contact moet je daar gaan zoeken. Waarschijnlijk zit er dan ergens een verkeerde connectie of wordt de constante 12V gebrugd naar de geschakelde ofzo.
 

mmarechal

Actief lid
Even een update... het werkt ! (bijna). In de tussentijd natuurlijk niet stil gezeten en ook nog even contactgehad met de dealer. Het had wel enigzins te maken met wat Rolle aangaf (waarvoor dank), echter het blijkt dat er vanuit de bekabeling voor de radio, geen geschakelde plus bij zit. De dealer zelf trekt bij inbouw altijd een kabel hiervoor naar de zekeringkast. Ik ben nog even gaan zoeken en heb de kabel gevonden, achter het dashboard kastje, voor de carkit voorbereiding. Hier zit gelukkig wel een geschakelde plus op en heb deze hier dus vanaf gehaalt, met als resultaat dat alles meteen goed werkt. Wel moesten nog de zekeringkabels van de parrot bekabeling (oranje en rood) worden omgedraaid (dus rood op oranje en oranje op rood. Toen ik vervolgens echter weer alles dicht ging maken, werkte de carkit niet meer. Bij het nameten bleek dat er geen spanning meer zat op de geschakelde plus, wanneer het contact aanstaat. Overigens lijkt het erop dat niets er verder last van heeft, maar ik vermoed dat er ergens een zekering is 'gesprongen'. Waarschijnlijk omdat ik er nog niet aan toe was gekomen om de 'stekker' welke ik hier nu voor gebruikt heb, te isoleren, waardoor deze waarschijnlijk iets geraakt heeft . Heeft er iemand een idee welke zekering ik hiervoor moet hebben. Het heeft even gewerkt, dus ik weet zeker dat ik de juiste aansluiting heb op de kabel voor de carkit voorbereiding....
 

Jakkes

Nieuw lid
De parrot 3100 verwacht 3 aansluitingen. Een keer een massa en 2 keer 12v. Eén van de 12v aansluitingen is constant en de andere schakeled mee met de accessoires.

Als de aansluitingen netjes vast zitten zal bij het afsluiten van de spanning op de parrot een "bye bye" melding komen te staan. De parrot blijft onder spanning staan om voice commands en overige telefooninstellingen te bewaren.
 

mmarechal

Actief lid
De parrot 3100 verwacht 3 aansluitingen. Een keer een massa en 2 keer 12v. Eén van de 12v aansluitingen is constant en de andere schakeled mee met de accessoires.

Als de aansluitingen netjes vast zitten zal bij het afsluiten van de spanning op de parrot een "bye bye" melding komen te staan. De parrot blijft onder spanning staan om voice commands en overige telefooninstellingen te bewaren.

Hallo Jakkes, bedankt voor je antwoord en het meedenken, maar dat was mij bekend inderdaad. Het probleem is nu echter dat er dus op één van de 12V aansluitingen (de geschakelde) geen spanning meer is bij ingeschakeld contact. Hierdoor doet de parrot dus niets meer wanneer het contact wordt aangezet / motor is gestart. Ik vermoed dan ook ergens een defecte zekering zit, alles werkt verder overigens wel, zoals radio e.d. en schakelt ook netjes mee met contact, maar zover ik begrijp wordt dit via 'can bus' aangestuurd en niet via de geschakelde plus.
 

Rolle

Senior Member
Even een update... het werkt ! (bijna). In de tussentijd natuurlijk niet stil gezeten en ook nog even contactgehad met de dealer. Het had wel enigzins te maken met wat Rolle aangaf (waarvoor dank), echter het blijkt dat er vanuit de bekabeling voor de radio, geen geschakelde plus bij zit. De dealer zelf trekt bij inbouw altijd een kabel hiervoor naar de zekeringkast. Ik ben nog even gaan zoeken en heb de kabel gevonden, achter het dashboard kastje, voor de carkit voorbereiding. Hier zit gelukkig wel een geschakelde plus op en heb deze hier dus vanaf gehaalt, met als resultaat dat alles meteen goed werkt. Wel moesten nog de zekeringkabels van de parrot bekabeling (oranje en rood) worden omgedraaid (dus rood op oranje en oranje op rood. Toen ik vervolgens echter weer alles dicht ging maken, werkte de carkit niet meer. Bij het nameten bleek dat er geen spanning meer zat op de geschakelde plus, wanneer het contact aanstaat. Overigens lijkt het erop dat niets er verder last van heeft, maar ik vermoed dat er ergens een zekering is 'gesprongen'. Waarschijnlijk omdat ik er nog niet aan toe was gekomen om de 'stekker' welke ik hier nu voor gebruikt heb, te isoleren, waardoor deze waarschijnlijk iets geraakt heeft . Heeft er iemand een idee welke zekering ik hiervoor moet hebben. Het heeft even gewerkt, dus ik weet zeker dat ik de juiste aansluiting heb op de kabel voor de carkit voorbereiding....

Normaal zit er in het deksel van de zekeringkast (links naast het stuur) een kaartje met de beschrijving van de zekeringen. Deze info staat normaal ook in de handleiding van de auto.
Als je deze niet moest hebben staat er ergens op het forum een link naar de engelstalige handleiding van de O2, wellicht dat je daar vind wat je zoekt?
 

mmarechal

Actief lid
Normaal zit er in het deksel van de zekeringkast (links naast het stuur) een kaartje met de beschrijving van de zekeringen. Deze info staat normaal ook in de handleiding van de auto.
Als je deze niet moest hebben staat er ergens op het forum een link naar de engelstalige handleiding van de O2, wellicht dat je daar vind wat je zoekt?

Hallo Rolle,

Dat kaartje heb ik gezien inderdaad, alleen kom ik zelf niet helemaal wijs uit de symbolen op het kaartje en zover ik kan zien zijn de zekeringen daar in orde (gek genoeg). Ik zie in de handleiding wel de zekeringen beschreven staan, maar daarin is mij ook niet geheel duidelijk welke ik moet hebben in de zekeringkast in het dashboard. Kan het zijn dat er ook een zekering bij de zekeringen onder motorkap hiervoor aanwezig is?
 

Rolle

Senior Member
Hallo Rolle,

Dat kaartje heb ik gezien inderdaad, alleen kom ik zelf niet helemaal wijs uit de symbolen op het kaartje en zover ik kan zien zijn de zekeringen daar in orde (gek genoeg). Ik zie in de handleiding wel de zekeringen beschreven staan, maar daarin is mij ook niet geheel duidelijk welke ik moet hebben in de zekeringkast in het dashboard. Kan het zijn dat er ook een zekering bij de zekeringen onder motorkap hiervoor aanwezig is?
Hoi mmarechal,

Ik meen me te herinneren dat er idd symbolen maar toch ook tekst op het kaartje staan? Ik denk niet dat er onder de motorkap zekeringen voor een geschakelde 12V zitten.
Staat er op het kaartje niks dat verwijst naar carkit oid? Ik heb het niet direct bij de hand anders zou ik zelf eens kijken.
 

mmarechal

Actief lid
Hoi mmarechal,

Ik meen me te herinneren dat er idd symbolen maar toch ook tekst op het kaartje staan? Ik denk niet dat er onder de motorkap zekeringen voor een geschakelde 12V zitten.
Staat er op het kaartje niks dat verwijst naar carkit oid? Ik heb het niet direct bij de hand anders zou ik zelf eens kijken.

Hallo Rolle,

Zover ik heb kunnen zien niet, het is mij niet opgevallen in elk geval. Ik heb inmiddels de engelstalige handleiding er nog eens op nageslagen, waar jij naar verwees, en zie wel dat er in de zekeringenbox onder de moterkap, zekering F20 of F9 (afhankelijk van de versie) verwijst naar 'phone'. Aangezien ik de geschakelde plus van de carkit voorbereiding heb gehaald, heb ik enige hoop dat ik deze zou moeten hebben? Ik ga het in elk geval even bekijken ergens vanmiddag.
 

mmarechal

Actief lid
Dan heb ik me vergist die zekering ziet er in elk geval veelbelovend uit.

Suc6

Hallo Rolle, dat bewijst maar weer eens dat ook jij mens bent :winkie:. Daarnaast weet ook ik niet zeker of dit de juiste is en of dit een geschakelde plus betreft, dus wie weet heb je straks alsnog gelijk.
 

mmarechal

Actief lid
Even een update, zojuist even tussen de werkzaamheden door even de zekeringen nagekeken en inderdaad leek de zekering op pos. F9 eruit gesprongen te zijn. Dit zou dan kloppen met de beschrijving. Ik heb dus goede hoop dat hier de oplossing zit... Vanavond ga ik verder kijken of de geschakelde plus nu weer werkt.
 
Bovenaan Onderaan