Nu kan de draadbundel bij het dashboard kastje netjes gebundeld worden. Zorg dat er geen spanning op de kabels zit, en bind de module zelf met een kabelbinder tegen een metalen beugel die ter plekke zit, om trillingen te voorkomen. Zoek daar ook een goed hoekje om de kabels vast te zetten. Doe ook een stuk tape om de sigarettenplug van de lader, om eventueel lostrillen te voorkomen.
Monteer nu het handschoenenkastje weer. Verwijder vooraf de contactsleutel !!!!
Bij mij ging het hier fout; getuige deze foto:
Alleen de dealer kan dit verhelpen!
Sluit de verlichting en de koeling aan. De airbag schakelaar kan het makkelijkste eerst van binnen aangesloten worden, voordat je hem vastschroeft. Vergewis je ervan dat hij goed zit. Schroef nu het kastje met de 6 torx schroeven vast. Let op dat de kabels of carkit niet bekneld raken. Plaats de kap aan de zijkant terug.
Monteer nu de brodit steun weer aan de mini usb stekker, en plaats het geheel op de steun met een paar boutjes/zelftappers oid.
Na afloop was dit bij mij het resultaat:
En daar ben ik heel tevreden mee!
De carkit en lader functioneren alleen bij contact aan, en het toestel is mooi trillingsvrij. De toetsen van de carkit zitten op een mooie plaats. En het geluid gaat netjes over de radio.
De radio is wat traag met overschakelen naar phone in, dus een toontje of het begin van een bepaald geluid komt meestal nog niet door. Dit heb ik echter bij veel meer radio's gemerkt, is niet alleen bij de stream zo. Dit is dus een minpunt tov de standaard mutebox van de parrot, die wel direct schakelt.
De Qtek S200 heeft voor mij voldoende volume voor Tomtom, dus ik vind het prima dat ie niet over de speakers gaat. Je moet alleen de radio niet voluit hebben, maar dat lijkt me zowieso niet handig als je je op onbekend terrein bevindt. Evt zijn er ook extra luide stemprofielen te downloaden.
Je kunt eventueel mbv het pocketpc tooltje "vjvolubilis" een audio Gateway openzetten naar de carkit. Alle geluid gaat dan over de radio. Je kan dan dus ook MP3tjes, etc over je speakers krijgen. De geluidskwaliteit is echter a - la telefoon. Niet mooi voor mp3 dus, maar het kan wel. Ook tomtom gaat dan over de speakers.
In TomTom zit een mooi nacht-kleurenschema dat prima bij de verlichting van de Octavia past; Africa.
Er is voor de pocketpc ook een skoda thema te downloaden op pocketpcthemes.com, maar die vind ik qua kleuren niet zo mooi.
Verder kan je de achtergrond van de dialer aanpassen door het bestand /windows/bkgnd_port.bmp en /windows/bkgnd_land.bmp aan te passen. Met de standaard plaatjes vind ik het contrast van de dialer slecht voor in de auto. Door deze 2 plaatjes (portrait en landscape) lichter te maken, wordt het beter zichtbaar.
Disclaimer: Voor het inbouwen, en het schrijven van dit verslag heb ik gebruik gemaakt van topics op briskoda.net, octavia-forum.de en skodaforum.nl.
Het gebruik van de hier beschreven informatie is voor eigen risico!